پارس ناز پورتال

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف 

برای فشرده سازی اندازه فایل های مختلف کامپیوتری می توان از نرم افزار مخصوص این کار که برای فایل های مختلف است استفاده نمود. فناوری همواره در جهت بهره‌وری حرکت کرده است. فارغ از قدرت پردازنده‌های ما، کاهش سایز فایل‌ها به بهبود سرعت کمک خواهد کرد و در نهایت پخش یک فایل ویدیویی بر روی اینترنت و یا انتقال دسته‌ای از فایل‌ها نیازمند زمان کمتری باشد.

 

 

خبر بد این است که بسیاری از فایل‌های ما برای چنین مصارفی بهینه نشده‌اند. در فایل‌های ما بسیاری از داده‌های ناخواسته وجود دارد که حذف آن‌ها هیچ تأثیری بر روی کیفیت تصاویر شما نخواهد گذاشت. بدون شک کاهش سایز یک فایل می‌تواند بین آپلود یک ویدیو بر روی توییتر و یا ارسال یک دسته از اسناد در یک ایمیل متفاوت باشد.

 

حال خبر خوب این است که ابزارهای آنلاین رایگان زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند در کاهش اندازه سایز فایل‌های شما به کمکتان بیایند. در ادامه همراه ما باشید.

 

Compressify : کاهش سایز فایل‌های ویدیویی تا 60 درصد

اگر شما مدت زمان زیادی را برای آپلود شدن یک فایل ویدیویی بر روی شبکه اجتماعی و یا یک وب‌سایت منتظر می‌مانید، این به دلیل حجم بالای سایز شماست. قطعاً هر چه سایز ویدیو شما کمتر باشد، آن سریع‌تر بارگذاری و یا آپلود خواهد شد.

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

ابزار آنلاین رایگان کاهش حجم فایل های ویدیویی

 

وب‌سایت Compressify می‌تواند تمامی فایل‌های ویدیویی شما را تا حجم 8 مگابایت کاهش دهد و آن‌ها را به فرمت WebM (یک فرمت ویدیویی طراحی شده توسط گوگل مخصوص پلتفرم اینترنت) تبدیل خواهد کرد. نتیجه‌ی نهایی برای شما کاهش سایز 20 الی 60 درصدی ویدیوهای شما نسبت به نسخه اصلی آن است.

 

این ایده برای ویدیوهای آپلودی شما بر روی اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی ایده آل است؛ چرا که فایل‌های شما بدون هرگونه کاهش رزولوشن و یا از دست دادن کیفیت فشرده خواهد شد.البته که Compressify کمی از نظر فرمت‌ها محدود است اما شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ClipChamp ویدیوهای خود را به صورت رایگان به فرمت‌های دیگری تغییر دهید.

 

CompressNow : کنترل و کاهش سایز فایل تصاویر

وقتی شما یک تصویر با رزولوشن 13 مگاپیکسلی از همراه با دوربین گوشی هوشمند خود می‌گیرید، بدون شک نمی‌دانید که آن تصویر دارای چه سایزی است. به نظر شما ضروری نیست قبل از اشتراک گذاری آن، سایز تصویر مورد نظرتان را بدانید؟

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

کاهش سایز عکس

 

وب‌سایت CompressNow قادر است تصاویری با فرمت‌های JPEG، PNG و یا GIF را به یکدیگر تبدیل کرده و یا به شما امکان کنترل بر روی سایز این تصاویر را اهدا کند. این سرویس همچنین می‌تواند به شما امکان کار بر روی چند فایل به صورت هم‌زمان را بدهد.

 

تنها کافیست تصاویرتان را بر روی مرورگر درگ و دراپ کنید و یا از پنل مربوط به آپلود (Upload Image) استفاده کنید. اگر می‌خواهید مشخص کنید که سطح فشرده سازی تصاویر شما چه مقدار باشد می‌توانید با حرکت دادن ناو موجود در بالای صفحه، میزان آن را که با درصد نشان داده می‌شود تغییر دهید. در انتها بر روی دکمه Compress Now کلیک کنید. ساده و آسان!

 

SmallPDF : فشرده سازی فایل‌های پی دی اف حتی از فضاهای ابری

یک پی دی اف جزو امن‌ترین فرمت‌ها برای اشتراک گذاری آنلاین است. شما می‌توانید آن‌ها را رمزگذاری کرده و یا برای آن‌ها سطح دسترسی ایجاد کنید.

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

نرم افزارهای آنلاین کاهش حجم فایل های پی دی اف

 

اما شما می‌توانید محتوای حرفه‌ای‌تری را با PDF گرد هم آورید که البته منجر به بالا رفتن سایز فایل سندتان نیز خواهد شد. SmallPDF یکی از بهترین ابزار ویرایش پی دی اف آنلاین است که فایل‌های شما را تا 144dpi کاهش می‌دهد تا بتوانید از فایل‌هایتان با خیال راحت استفاده کنید. نکته جالبی که در خصوص این سرویس وجود دارد

 

این است که نه تنها شما می‌توانید از روی هارد درایو خود فایل‌های پی دی اف را آپلود کنید بلکه می‌توانید آن‌ها را به صورت مستقیم از روی سرویس‌های فضای ابری دراپ باکس و گوگل درایو نیز برگزینید.

 

MP3Smaller : کاهش سایز یک MP3 با سرعت جت

MP3 فرمت رایج فایل‌های موسیقی امروزی است. اگر شما می‌خواهید سایز یکی از این فایل‌ها را کاهش دهید کافیست به وب‌سایت MP3Smaller رفته، فایل (تا سقف 50 مگابایتی) خود را آپلود کرده و یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

کاهش سایز فایل‌های صوتی 

 

این تنظیمات بر روی بیت ریت صوتی فایل‌های شما تأثیر خواهد گذاشت که اگر شما استفاده ساده‌ای از آن فایل موسیقی داشته باشید، این کاهش کیفیت چندان هم برای شما قابل لمس نخواهد بود. برای بهترین نتیجه از سایز معمول (بیت ریت 128kbps) استفاده کنید. اگر خواهان کیفیت بالاتری هستید از بیت ریت 192kbps یا 256kbps و یا اگر قصد استخراج با کیفیت بسیار بالا دارید از بیت ریت 320kbps استفاده کنید.

 

Ezyzip : وقتی هیچ چیز فایل‌های شما را فشرده نمی‌کند، آن را زیپ کنید

ابزارهای آرشیو سازی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش سایز هرگونه فایلی هستند و این در حالیست که بر روی کیفیت آن‌ها هیچ تأثیری را نخواهند گذاشت. یکی از بهترین برنامه‌های تحت وب زیپ سازی فایل‌ها نیز Ezyzip است.

روش های بهینه سازی سایز فایل های مختلف

نرم افزار آنلاین فشرده سازی فایل ها

 

تنها کافیست بر روی Choose Files کلیک کرده و فایل‌های مورد نظر برای فشرده سازی را انتخاب کنید. سپس برای فایل زیپ جدید یک اسم انتخاب کنید و در انتها بر روی دکمه Zip Files بفشارید تا فایل‌های شما به حالت زیپ دربیایند. به طور معمول با استفاده از این ابزار، فایل‌های شما از 15 الی 30 درصد فشرده‌تر از گذشته خواهند شد. علاوه بر آن باید اشاره کرد که به لطف Ezyzip شما می‌توانید این فایل‌ها را نیز با دوستان خود به اشتراک بگذارید.