پارس ناز پورتال

روش هایی برای کاهش تعریق زیاد بدن

روش هایی برای کاهش تعریق زیاد بدن

روش هایی برای کاهش تعریق زیاد بدن 

برخی بیش از حد معمول عرق می کنند و همیشه از این بابت ناراحت هستند و به دنبال راهی می گردند تا تعریق آنها کاهش پیدا کند . آیا از دست دادن با دیگران، به خاطر تعریق زیاد دستهایتان، اجتناب می کنید؟ آیا پاهایتان به حدی عرق می کند که کفش ها و جوراب هایتان همیشه بو می دهند؟

 

آیا همواره به خاطر لکه های بزرگ عرق شرمسارید؟ در صورت داشتن این مشکلات، شما تنها نیستید. احتمالا از یک مشکل پزشکی به نام تعریق زیاد رنج می برید. اما حتی در غیر این صورت، و تنها با تعریق زیاد، گامهایی جهت ممانعت از تداخل تعریق و بوی زیاد در زندگی و پاک کردن اعتماد به نفس تان بردارید.

 

 از یک ضد عرق استفاده کنید 

1 از یک ضد عرق مایع برای زیر بغل خود استفاده کنید. نوشته روی قوطی را کنترل کرده و حتما از یک ضد عرق (Antiperspirant) و نه بُو زُدا (deodorant) استفاده کنید. بوزدا تنها برای مدتی، بوی زیر بغل را می گیرد، اما جلوی خیسی زبر بغل بر لباس را نمی گیرد.

 

2 به دنبال برچسب «تِست شده در آزمایشگاه» بگردید. این محصولات گران قیمت تر بوده، ولی نسبت به سایر محصولات از این دست، بسیار کاراتر هستند.

 

3 ضدعرق را یکبار در صبح، و یکبار قبل از خواب استفاده کنید. در تِست آزمایشگاهی ثابت شده است که استفاده از ضد عرق در زیر بغل، یکبار در صبح و یکبار در شب، تاثیر بسیاری بر لکه های بزرگ شونده عرق دارد. در صورت تمایل به یکبار استفاده در روز، آن را در شب، و نه در صبح، استفاده کنید. همچنین، ضدعرق را قدری بر پوست ماساژ دهید.

 

4 ضد عرق را تنها بر پوست خشک بمالید. در صورت خیس بودن زیر بغل یا تازه بیرون آمدن از حمام، زیر بغل ها را با حوله یا باد سرد سشوار خشک کنید. در صورت استفاده از ضد عرق بر پوست خیس، احتمال حساسیت و خارش پوست وجود دارد.

 

5 از ضد عرق بر سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید. یک اسپری ضد عرق، راه حلی عالی برای عرق پا است؛ به شرطی که اسپری را نه تنها بر پا، بلکه بین انگشتان نیز، اسپری کنید. قبل از استفاده از اسپری در بیرون از منزل، جهت حصول اطمینان از عدم حساسیت، آن را امتحان کنید.

 

لباس های مناسب بپوشید
1 از پارچه های جاذب عرق استفاده کنید. کتان و همچنین پارچه لباس های ورزشی، عرق را به خوبی جذب می کنند. همچنین انتخاب لباس هایی تهیه شده از پارچه هایی با بافت درشت، مانند لنین، انتخاب خوبی است.

 

2 از چند لایه لباس استفاده کنید. مردان باید از زیرپوش های نخی برای جذب عرق اضافه، و زنان از زیرپوش زنانه یا پد ضد عرق استفاده کنند.

 

3 رنگ مناسب را انتخاب کنید. لباس سفید، عرق شما را به دیگران می نمایاند. استفاده از رنگ ها یا طرح های تیره، عرق شما را چندان به نمایش نمی گذارد.

 

4 برای کاهش عرق پا، کفش های عبور دهنده هوا را خریداری کنید. برخی برندها دارای کفی جاذب بوده و همچنین رطوبت را از طریق سوراخ های موجود در کف کفش، خارج می کند. همچنین می توانید عرق پا را با استفاده از کفش های چرمی و تهیه شده از مواد طبیعی کاهش دهید. استفاده از صندل، و یا پابرهنه بودن در صورت امکان، پاهایتان نفس خواهند کشید.

 

5 کلاه نپوشید. قسمت زیادی از گرمای بدن، از طریق سر منتشر می شود. در صورت کلاه پوشیدن، بدن شما قادر به انتشار گرما نبوده، و همین امر باعث تعریق بیشتر می شود.

 

6 با خود لباس اضافه ببرید. پیراهن یا بلوز اضافه همراه خود برده و در وسط روز، در صورت داشتن لکه عرق بر لباس، آن را عوض کنید. لباس خود را در دستشویی یا خودروی خود عوض کرده، و حتما قبل از پوشیدن لباس جدید، با استفاده از یک تکه پارچه یا دستمال، عرق اضافی بدن خود را خشک کنید. همچنین در صورت عرق کردن و بو دادن پاها، با خود، کفش و جوراب اضافه ببرید.