پارس ناز پورتال

روش هایی برای پاک کردن رنگ مو

مجموعه : نکات سلامت مو
روش هایی برای پاک کردن رنگ مو

روش هایی برای پاک کردن رنگ مو 

برخی خانم ها پس از رنگ شدن موهایشان از رنگ آن ناراضی هستند و در پی راهی برای پاک کردن رنگ مو,ما این روش ها را به شما پیشنهاد میکنیم. آیا از رنگ موهای خود ناراضی هستید و یا خسته شده اید؟آیا بدون استفاده از سفید کننده می خواهید رنگ موی خود را پاک کنید؟

 

اگر موهای شما بیش از حد انتظار تیره شده اند چند روش سریع را در این مقاله برای روشن تر کردن آن به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مواد شوینده لباس

با استفاده از پودر ماشین لباسشویی و یا مواد شوینده لباس مویی را که رنگ سیاه دارد با چندین بار شستشو چند درجه روشن تر کنید.ابتدا موهای خود را خیس کنید و با استفاده از یک قاشق مواد شوینده سعی کنید آن را بشویید.

 

از تماس هرگونه مواد شوینده با چشم ، گوش یا دهان زمانی که در حال شستشو هستید خودداری کنید. توجه داشته باشید که ریشه های موی شما روشن تر از ساقه موها خواهد شد.

 

سرکه

اکثر رنگ ها مواد قلیایی دارند حتی صابون و شامپو و بخاطر همین است که ماندگاری طولانی پیدا خواهند کرد.اسیدی بودن سرکه به مقابله با آن می پردازد و رنگ را پاک می کند.

 

مقداری از سرکه را با روغن مخلوط کنید و با استفاده از این ترکیب رنگ موی خود را پاک کنید.موهای خود را با شامپو و صابون بشویید تا زمانیکه دیگر رنگی از آن خارج نشود سپس دوباره با سرکه بشویید یا بگذارید چند دقیقه بماند به این شیوه رنگ بیشتری از موهایتان خارج می شود.در آخر با آب و صابون موهای خود را بشویید، توصیه می شود که این کار را تاچندین مرتبه تکرار کنید.

 

شامپو شوره سر و جوش شیرین

یک شامپوی شوره سر – کمی سنگین تر از شامپوی طبیعی است – با مقداری جوش شیرین خریداری کنید.علت قوی بودن آن نیز سبوم بیش از حد پوسته سر برخی از افراد است که منجر به پوسته پوسته شدن آن می گردد پس نیاز به فرمول قوی تری دارند.

 

علت استفاده از جوش شیرین این است که یک سفید کننده طبیعی بشمار می آید.این دو را باهم ترکیب کنید و موی سر خود را چندین مرتبه با آن بشویید.این عمل به حذف رنگ از موهای شما کمک خواهد کرد.

 

آب لیمو

پس از خرید لیمو آب آن را بگیرید. به این شکل آب لیموی طبیعی خواهید داشت.موهای خود را خیس کنید و پس از مدتی آب لیمو را به کف سر خود بمالید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بر روی کف سر باقی بماند.سپس از مرطوب کننده استفاده کرده و اجازه دهید ۵ دقیقه بیشتر بماند سپس موهای خود را کامل بشویید.

 

روغن داغ

با استفاده از درمان روغن داغ علاوه براینکه موهای خود را نرم می کنید می توانید رنگ آن را که دوست ندارید پاک کنید.بخاطر داشته باشید که قبل از استفاده از روغن موهای خود را بشویید. مقداری از روغن نارگیل را درون ظرفی ریخته و بر روی آب در حال جوش قرار دهید تا گرم شود.

 

این روغن را لمس کنید داغ است اما نمی سوزاند.اجازه دهید که روغن دو تا سه دقیقه خنک شود.موهای خود را خیس کنید سپس روغن گرم را در ریشه و ساقه های آن استعمال کنید.زمانیکه موهایتان کاملا چرب شد آن را درون حوله تمیز بپیچید و بگذارید یکساعت بماند و در آخر موهای خود را با شامپو یا نرم کننده بشویید.

 

ریموور رنگ مو

با استفاده از ریموور های رنگ مو می توانید رنگ را پاک کنید.این ریموورهای رنگ مو براحتی موهای شما را بدون رنگ می کنند و موهای بلوند را سفید می کند. قبل از خرید این کالا حتما در رابطه با برند مصرفی از تجربیات سایرین استفاده کنید.موهای خود را خیس کنید و از ریموور استفاده نمایید و با کف صابون آن را ماساژ دهید سپس بگذارید چند دقیقه بماند.

 

قرص ویتامین C خرد شده

با استفاده از قرص های ویتامین C یک خمیر تهیه کنید.اگر موهایتان تیره و با رنگ نیمه دائم رانگ شده است از مقدار بیشتری قرص ویتامین C و آب استفاده کنید.خمیر را به موهای مرطوب خود بمالید و بگذارید بمدت یکساعت استراحت کند.انجام این عمل بسیاری از رنگ را حذف خواهد کرد.