پارس ناز پورتال

روش جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح

روش جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح

روش جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح 

آقایانی که بعد از اصلاح کردن با جوش های زیادی در صورت خود مواجه می شوند نباید نگران باشید چون این مشکل راه حل دارد. جوش های قرمز و متورمی که بعد از اصلاح صورت با تیغ صورت تراشی نمایان می شوند جلوه ی نازیبایی دارند . البته این مشکل معمولا در اثر روش اصلاح نادرست بوجود می آید .

 

روش های دیگر حذف موهای زائد ، مثل وکس هم ممکن است موجب بروز مشکلی مشابه ، که در آن موها زیر پوست رشد می کنند ، شوند .معمولا بعد از اصلاح ، موها به داخل پوست برگشته و به رشد خود زیر پوست ادامه می دهند ، البته این مشکل ممکن است به دلیل شکستگی محور مو و نفوذ فولیکول های مو از درون پوست نیزاتفاق بیافتد.

 

اگر فولیکول های مو به صورت ژنتیکی مجعد و یا به صورت منحنی باشند ، بروز جوش های بعد از اصلاح محتمل تر خواهد بود. این جوش ها همچنین می توانند پوست ناحیه ای که در آن وجود دارند را تیره تر کند . جای همین جوش ها هم گاهی باقی خواهد ماند .

 

جوش های بعد از اصلاح معمولا روی پوست صورت مردها و بعد از اصلاح های مکرر پدید می آیند و تحقیقات نشان داده پوست های تیره بیشتر دچار این مشکل می شوند .

 

چگونگی خلاص شدن از جوش های بعد از اصلاح

به گزارش پارس ناز این پیشنهادات تنها بخشی از راهکارها برای از بین بردن جوش های بعد از اصلاح می باشند . اما به طور کلی بهتر است از اصلاح دوباره ی ناحیه ای از پوست که دچار مشکل شده اجتناب نمایید. در واقع جوش ها به خودی خود ، اگر از اصلاح مجدد صرف نظر کنید ، از بین خواهند رفت. اما تعدادی از دیگر راهکارها شامل این موارد می شوند.

 

اگر در ناحیه ای از پوست که جوش ها وجود دارند درد احساس می کنید ، تمیز کردن پوست با یک پارچه که در آب گرم بوده و سپس لایه برداری با شکر مفید خواهد بود. پارچه ی گرم منافذ پوست را باز می کند به این صورت کار از بین بردن موهای زیر پوست راحت تر می شود. برای لایه برداری با شکر هم به نصف فنجان روغن زیتون و یک فجان شکر دانه ریز احتیاج دارید.

 

برای مبارزه با عفونت هم بیست قطره روغن درخت چای مفید خواهد بود. این ترکیب را به صورت دورانی روی پوست مرطوب بزنید.استفاده از ژل آلوئه ورای خالص روی جوش های بعد از اصلاح به کاهش تورم و حساسیت کمک می کند. آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهاب و ضد درد بسیار مفید خواهد بود.

 

اگر پوست شما متورم و قرمز شده ، یک تکه پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید و روی پوست ضربه بزید. این روغن ضد عفونت ، ضد التهاب ، قابض و ضد باکتری است و به کاهش حس سوزش هم کمک می کند.می توانید از رتینوئید ، مثل کرم ویتامین A ، به صورت موضعی استفاده کنید .

 

مصرف منظم این محصولات برای از بین بردن جوش ها بسیار مفید خواهد بود. همچین می توانید از کرم های هیدروکورتیزون برای درمان قرمزی و خارش پوست استفاده نمایید. استفاده ی دوبار در روز از این کرم کافی است ، اما نباید بیش از چند روز مصرف را ادامه دهید. استفاده ی طولای مدت از هیدروکورتیزون اصلا توصیه نمی شود.

 

استفاده از لوسیون و یا کرم حاوی اسید سالیسیلیک ، برای از بین بردن تیرگی ، پاک کردن منافذ و کاهش قرمزی پوست هم راهکار مناسبی است . این روش درمانی را هر روز به مدت چند هفته ادامه دهید . اگر لایه برداری پوست جواب داد و شروع به پوسته شدن کرد ، استفاده از کرم را به یک روز در میان کاهش دهید .

 

راه دیگر استفاده از اسید سالیسیلیک ، آسپرین است . یک قرص آسپرین را له کنید و با کمی آب ترکیب نمایید . خمیر بدست آمده را روی پوست خود قرار دهید. آسپرین از اسید سالیسیلیک گرفته می شود.