پارس ناز پورتال

روش جذب مشتری به سوی کسب و کار شما

روش جذب مشتری به سوی کسب و کار شما

روش جذب مشتری به سوی کسب و کار شما 

شما از چه ترفندهایی برای جذب مشتری به سوی کسب و کار خود استفاده می کنید؟ مطمئنا اگر این روش ها بنحو خوبی انتخاب شوند موفقیت شما حتمی خواهد بود. 

 

مارکتینگ آهن‌ربایی!

Inbound Marketing روشی از بازاریابی و فروش اینترنتی است که به ترغیب کاربران پرداخته و از طریق به‌کارگیری آن، مشتری به سمت کسب‌وکار شما جذب می‌شود.بگذارید ببینیم مشتری با استارت‌آپ شما چطور روبه‌رو می‌شود. فرض کنیم یک عطرفروشی آنلاین راه‌انداخته‌اید.

 

هیچ‌کس شما را نمی‌شناسد و مشتریان‌تان در این مرحله غریبه‌اند (Strangers). از طریق ابزارهایی که در ادامه می‌آید کاری کنید این غریبه‌ها به وب‌سایت شما سر بزنند (Visitors). تازه این اول ماجراست. مهم این است که چطور بتوانید این بازدیدکننده را درگیر وب‌سایت خود کنید (Leads) تا وب‌سایت ما را رصد کند

 

و اتفاق خرید رقم بخورد (Customers) و در نهایت او را وفادار به برند خود کنید (Promoters)؛ به‌طوری که حتی بعدا در جمع دوستانش حرف برند شما را بزند! این دقیقا کار اینباندمارکتینگ است: رویکردی محتوامحور که یک بازدیدکننده معمولی را به برند جذب و تبدیل به یک مشتری وفادار می‌کند!

 

تمام این پروسه در چهار مرحله اصلی اتفاق می‌افتد:

۱.Attract (مرحله جذب؛ تبدیل کاربرغریبه به بازدیدکننده): با استفاده دقیق از ابزارهایی مثل بلاگ، شبکه‌های اجتماعی، کی‌وردهای گوگل‌پسند و تبلیغات نمایشی می‌توانید پیام اصلی برند خود را در غالب محتوا به کاربران غریبه برسانید و نکته مهم، کیفیت محتوا و رساندن سریع پیغام شماست!

 

مثلا تبلیغات نمایشی کمپین جشنواره تابستانی فروشگاه عطرتان را در نظر بگیرید که در چند بلاگ فشن نمایش داده شده و یک کاربر غریبه آن را می‌بیند.

 

۲. CONVERT (مرحله تبدیل: تبدیل بازدیدکننده به رصدکننده): انتخاب دکمه فراخوان CTA خوب در تبلیغات‌تان (مثلا دریافت کد تخفیف جشنواره). در این مرحله با استفاده دقیق و انتخاب محتوای مناسب برای فرم‌ها، دکمه‌های فراخوان و Landing Pages کمپین تبلیغاتی می‌توانید بازدیدکننده‌ها را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

 

۳. CLOSE (مرحله فروش؛ تبدیل بازدیدکننده به مشتری) : بازدیدکننده را با ارتباط موثر به مشتری تبدیل کنید. از اینجای کار باید هدفمند و با شناخت دقیق، سراغ هر یک از کاربران بروید و با ایمیل‌مارکتینگ، تدوین روند کاری و سناریوی قسمت فروش، آن‌ها را جذب سیستم خود کنید؛ فقط مراقب باشید تبدیل به اسپمر نشوید.

 

۴.Delight (مرحله لذت؛ تبدیل مشتری به یک وفادار برند): وقتی بسته عطر به دست مشتری‌تان رسید، کارتان تمام نشده؛ با شبکه‌های اجتماعی، دکمه‌های فراخوان هوشمندتر و ایمیل‌های ترغیبی، هم آن‌ها را به برند خود جذب کنید تا مشتریان وفادار شوند.

 

ایمیل‌مارکتینگ؛ ارزان و تأثیرگذار

۶۲ درصد از ایمیل‌ها، پیشنهاد خوبی برای کاربران خود ندارند و به‌عبارتی به هدف خود نمی‌رسند. اما یک ایمیل خوب، بازده بازگشت سرمایه ROI بسیار بالاتری دارد، زیرا اگر تیتر موضوع ایمیل دقیق انتخاب شود و متن آن برای کاربر شخصی‌سازی شده باشد، نرخ کلیک CTR آن هم بالاتر است.