پارس ناز پورتال

روش تهیه سوپ پاستا و نخود خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه سوپ پاستا و نخود خوشمزه و عالی

روش تهیه سوپ پاستا و نخود خوشمزه و عالی 

پاستا کاربردهای بسیار در آشپزی دارد و ما در این آموزش از آن برای درست کردن سوپ استفاده می کنیم که در کنار آن نخود هم بکار رفته است. طرز تهیه سوپ پاستا و نخود خیلی راحت و خوشمزه است و با مواد کم خرجی درست می شود. در ادامه دستور پخت این سوپ خوشمزه را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
ساقه کرفس ریز خرد شده 2 عدد متوسط
هویج ریز خرد شده 1عدد
پیاز ریز خرد شده 1 عدد
عصاره سبزیجات 6 فنجان
نخود پخته 400 گرم
ماکارونی فرمی 200 گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان کمی برای تزیین
روش تهیه سوپ پاستا و نخود خوشمزه و عالیطرز تهیه:
1-قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن را داخل آن بریزید. پس از آنکه روغن کمی داغ شد پیاز، کرفس و هویج خرد شده را داخل قابلمه بریزید. سبزیجات را حدود 8 الی 10 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

 

2-عصاره سبزیجات و نخود پخته را اضافه کنید و اجازه دهید سوپ به مدت 10 دقیقه بپزد. سپس نصف نخودها را خارج کنید و با گوشت کوب یا بلندر له کنید تا به شکل پوره ای نرم دربیاید. پوره نخود را مجددا داخل قابلمه بریزید.

 

3-پاستا را به سوپ اضافه کنید و حدود 10 الی 15 دقیقه بپزید تا پاستا به اصطلاح آل دنته شود. سوپ پاستا و نخود را به میزان دلخواه با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. جعفری خرد شده را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه قابلمه سوپ را از روی حرارت بردارید. سوپ پاستا و نخود را در ظرف مناسب بکشید و با پنیر پارمزان تزیین و سرو کنید.

 

نکته:
1-برای راحتی کار می توانید از کنسرو نخود استفاده کنید یا آنکه خودتان از قبل نخود را بپزید. عصاره سبزیجات برای طعم بهتر سوپ است و می توانید آن را از قبل تهیه کنید و در فریزر نگهداری کنید، در غیر اینصورت می توانید از قرص سوپ (عصاره سبزیجات آماده) که در بازار موجود است استفاده کنید.

 

2-آل دنته، اصطلاحی است که در زبان ایتالیایی برای پختن پاستا، سبزیجات، برنج یا حبوبات به کار میرود. این اصطلاح به این معناست که غذا نباید بیش از اندازه پخته شود و باید هنگام گذاشتن بین دندان ها کمی سفت باشد.