پارس ناز پورتال

روش تهیه دسر شارلوت شاه توت خوش طعم

مجموعه : آموزش آشپزی
روش تهیه دسر شارلوت شاه توت خوش طعم

روش تهیه دسر شارلوت شاه توت خوش طعم 

دسری که کاملا اشتها را برای خوردن ناهار و شام باز می کند و بسیار هم خوش طعم است. این دسر شارلوت شاه توت نام دارد. شارلوت یک نوع دسر است که می تواند سرد یا گرم استفاده شود. همچنین می تواند به عنوان یک “کیک سرد” شناخته شود.در شارلوت دور تا دور و کف قالب از نان، کیک اسفنجی و یا بیسکویت / کوکی ها استفاده می شود

 

که پس از آن با پورهای از میوه ها و یا کرم باواریا پر می شود . همچنین می تواند با استفاده از لایه های پودرهای سوخاری تهیه شود.

 

مواد لازم رولت:

تخم مرغ: 6 عدد
آرد: 180 گرم
بیکینگ پودر: یک چهارم ق چ
شکر: 150 گرم
وانیل: یک چهارم ق چ
آب جوش: 2 ق س
پودر کاکائو: 2 ق س

 

مواد لازم کرم:

شکر: یک دوم پیمانه
نشاسته ذرت: یک ق س
شیر: یک پیمانه
زرده تخم مرغ: 2 عدد
پودر ژلاتین آموتیا: 4 ق چ
آب: یک چهارم پیمانه
پودر بادام: 50 گرم
خامه (فرم گرفته): 150 گرم
پوره شاه توت: یک دوم پیمانه
روش تهیه دسر شارلوت شاه توت خوش طعمطرز تهیه رولت

1. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و زرده و شکر را کمی با همزن بزنید. 2 قاشق سوپ خوری آب جوش و وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا خوب حجم گرفته و کرمی شود. سفیده را با همزن بزنید تا خوب فرم گرفته و از ظرف جدا نشود. زرده و سفیده را با هم مخلوط کرده و آرد و بیکینگ پودر مخلوط شده را روی آن با حالت دورانی الک کنید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید.

 

2. مواد را به دو قسمت تقسیم کرده و یک قسمت آن را با پودر کاکائو مخلوط کنید. هر قسمت از مواد را داخل قیف یک بار مصرف بریزید. سینی فر 40×30 را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد آماده را یک در میان به صورت اریب و چسبیده به هم داخل سینی بریزید تا کل سینی پر شود. سپس در فر خیلی داغ با دمای 220 درجه سانتیگراد به مدت 8 دقیقه بپزید.

 

3. پس از اینکه روی رولت طلایی شد از فر درآورده و بلافاصله با سینی هم اندازه خود بپوشایند و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از حدود نیم ساعت که رولت خوب خنک شد آن را از سینی جدا کرده و به تکه هایی به عرض 4 سانتیمتر و طول قالب مورد نظر (حدود 7 سانتیمتر) برش دهید و کف و دیواره قالب را با رولت های بریده شده بپوشانید. کرم آماده را داخل قالب ریخته و حدود 6 ساعت در یخچال بگذارید. سپس در ظرف سرو گذاشته و روی آن را با شاه توت تزیین کنید.

 

طرز تهیه کرم:

1. شیر، شکر و نشاسته ذرت را مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید و مدام هم زنید تا پخته و غلیظ شود. سپس از روی شعله برداشته و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره روی شعله قرار دهید تا یک قل بزند کرم آماده را کنار بگذارید تا خنک شود.

 

2. پودر ژلاتین را روی آب پاشیده و به حالت بن ماری ذوب کنید و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. ژلاتین آماده را با کرم مخلوط کنید. در این مرحله پودر بادام را نیز اضافه کنید. خامه قنادی را فرم داده و با کرم خنک شده مخلوط کنید در نهایت پوره شاه توت را به کرم اضافه کنید.

 

نکته:

1- برای تهیه این شارلوت می توانید از رولت معمولی نیز استفاده کنید. طوری که رولت ساده را پخته پس از خنک شدن روی آن مارمالاد توت فرنگی مالیده و رول کرده و برش دهید.

 

2- در این دسر به جای شاه توت می توانید از آلبالو یا توت فرنگی نیز استفاده کنید.