پارس ناز پورتال

یک روز شیرین با کیک شکلات و کارامل

مجموعه : آموزش آشپزی
یک روز شیرین با کیک شکلات و کارامل

یک روز شیرین با کیک شکلات و کارامل

در این مطلب قرار است طرز تهیه چیز کیک شکلات و کارامل را به شما آموزش دهیم که حتما خوشتان می آید. حالا اگر چیز کیک مان شکلاتی باشد که فوق العاده می شود. یک روز زیبا و شیرین را با کیک شکلات و کارامل تجربه کنید.

 

مواد اولیه :

 

خلال پسته مقداری
بادام 2 لیوان
پودر قند 2 لیوان
گلاب 8 ق غ
آرد 1و1/3 لیوان
شکر 1 لیوان
کره نرم شده 1/2 لیوان
شکر قهوه ای 3/4 لیوان
پودر نسکافه خشک 1 ق س
آب جوش 1 ق س
تخم مرغ 2 عدد
پودر کاکائو 1 ق س

 

مواد کرم :

 

پنیر خامه ای 550 گرم
خامه فرم گرفته 250 گرم
کرم گاناش (خامه صبحانه 200 گرم+ شکلات تلخ 120 گرم) 200 گرم
شکر 80 گرم
ورق ژلاتین 4 عدد
شکلات شیری 120 گرم
خامه صبحانه 100 گرم

 

طرزتهیه:

 

1.ابتدا کره و شکر قهوه‌ای را با همزن برقی زده تا رنگش روشن شود. حال تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و خوب بزنید. سپس نسکافه حل شده را ریخته و در پایان آرد و پودر کاکائو الک شده را ریخته و با دور آهسته همزن زده تا یکدست شود.

 

2.حال مواد را در قالب 18 سانتی‌متری چرب شده و آردپاشی شده ریخته و در فری که از یک ربع قبل روی حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم شده برای 45 تا 60 دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود.

 

کرم شکلات گاناش:

 

خامه صبحانه را روی حرارت ملایم گذاشته تا گرم شود، سپس شکلات را در آن حل کرده و کنار بگذارید.

 

کرم :

 

1- برای تهیه کرم چیز کیک باید خامه را روی حرارت گذاشته تا گرم شود سپس از روی حرارت برداشته و شکر را ریخته تا حل شود. ورق‌های ژلاتین نرم شده و آب سرد را که روی حرارت بن ماری شفاف شده است را نیز اضافه نمائید.

 

2- در یک ظرف دیگر پنیر خامه‌ای، خامه فرم گرفته و گاناش شکلات را با هم مخلوط کنید، سپس به مواد ولرم شده بالا اضافه نموده و در پایان شکلات شیری ذوب شده را نیز اضافه و هم بزنید تا یکدست شود.

 

3- یک قالب گرد 23 سانتی‌متری را آماده نمائید، یک لایه کیک در قالب قرار داده و یک لایه کرم ریخته و کمی که حالت لخته شد لایه دیگر کیک را نیز قرار دهید و دوباره یک لایه کرم نیز بریزید.

 

سپس روی کل سطح کرم را یک لایه کارامل شکلات آماده در بازار بریزید. در یخچال برای 2 تا 4 ساعت قرار دهید تا دسر خود را بگیرد، سپس دسر را برش زده و سرو نمائید.