پارس ناز پورتال

روزی چند بار صورت خود را شستشو دهیم؟

روزی چند بار صورت خود را شستشو دهیم؟

روزی چند بار صورت خود را شستشو دهیم؟ 

شما در زندگی روزمره خود هر چند ساعت صورت خود را شستشو می دهید؟ باید بدانید که بسته به نوع پوست شما دفعات شستشو تفاوت خواهد داشت. شستن صورت کار ساده ایست، اما شستشوی خیلی زیاد و یا خیلی کم، میتواند صورت شما را بیش از اندازه خشک کند، ملتهب کند و یا باعث شود تا آکنه بزند.

روزی چند بار صورت خود را شستشو دهیم؟

این مهم است که نوع پوست خود را بدانید تا صورت خود را برای حفظ بهترین ظاهر ممکن بر اساس نوع پوست خود بشویید.

 

پوست معمولی

پوست های معمولی باید دو بار در روز شسته شوند. صورت خود را یک بار در صبح، برای حذف هر گونه آلودگی و یا چربی که هنگام خواب روی پوستتان ایجاد شده است با آب سرد و یک پاک کننده ی ملایم بشویید. صورتتان را خشک کرده سپس از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کرده یا آرایش کنید.

 

در عصر، صورت خود را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید و بدنبال آن اگر آرایش سنگین می کنید، اسکراب صورت استفاده نمایید. همچنین اگر آرایش چشم دراز مدت میکنید، حتماً از پاک کننده های آرایش چشم که اختصاصا برای پاک کردن ریمل و خط چشم‌های ضخیم طراحی شده‌اند استفاده نمایید.

 

پوست چرب

پوست های چرب به مراقبت کمی بیشتر احتیاج دارند، چرا که چربی و آلودگی در منافذ پوست سریع‌تر ایجاد می‌شوند و باعث می‌شوند پوست شما چرب جلوه کند.به گزارش پارس ناز پوست خود را حداقل دو بار در روز با مواد شستشوی صورتی که اختصاصا برای پوست های چرب طراحی شده‌اند بشویید.

 

اگر آرایش می‌کنید و یا از کرم‌های مرطوب کننده استفده می نمایید، از محصولات بدون روغن استفاده نمایید تا از ایجاد چربی اضافی روی پوستتان جلوگیری نمایید.صورت خود را در صبح، بعد از ظهر هر زمانی که ممکن شد و دوباره پیش از خواب بشویید. در شستشوی شب خود،

 

از مواد شستشوی صورت و بدنبال آن از تونری که برای پاک کردن چربی های اضافه طراحی شده است استفاده کنید. می‌توانید برای جذب چربی های اضافه از تونر در طول روز نیز استفاده نمایید.

 

پوست خشک

پوست های خشک هم نیازمند مراقبت ویژه هستند، با شستشوی زیاد، بیش از حد خشک می‌شوند که باعث می‌شود پوستتان ترک خورده و یا پوست بیندازد. در صبح، صورت خود را فقط با آب سرد بشویید و از هیچ گونه ماده ی تمیز کننده استفاده نکنید. مرطوب کننده ای مخصوص پوست خشک انتخاب نمایید و مستقیماً روی پوست خود بمالید.

 

مجدداً پوست خود را در شب بشویید، اما این بار از یک پاک کننده ی ملایم و اگر آرایش میکنید از یک پاک کننده ی آرایش استفاده نمایید. برای پاک کردن سلول‌های مرده ی پوستتان نیز با یک اسکراب صورت از پوست صورت خود لایه برداری کنید و پس از آن برای تازه سازی پوستتان از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

پوست های با آکنه

این خیلی مهم است که از پوست آکنه ای مراقبت کنید. اول نوع پوستتان را بین دسته هایی که در بالا گفته شد مشخص کنید و همان روال شست و شو را انجام دهید. زمانی که صورت خود را میشویید، حتماً از یک لیف حمام نرم استفاده کنید، چرا که شست و شوی سخت باعث می‌شود تا آکنه بیشتر تحریک شده و ملتهب گردد.

 

در حالی که برخی از پاک کننده های صورت به طور خاص برای پوست های مبتلا به آکنه طراحی شده اند، اگر مشکلتان باقی ماند یک کرم ضد آکنه که هدفش از بین بردن آکنه است استفاده نمایید تا در طول شب بر روی پوستتان بماند.