پارس ناز پورتال

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس 

سه خودرو جدید که هرکدام حرفی برای گفتن دارند ب‌ام‌و X1، مزدا CX-5 و فولکس تیگوان در قیاس با هم چه برتری هایی دارند؟ صعود به رده‌های بالاتر همیشه با موفقیت همراه نیست. شاید جوایز بهتر باشند اما رقابت نیز سخت‌تر خواهد بود. همین مسئله درباره‌ی فولکس‌واگن تیگوان صدق می‌کند.

 

زمانی این خودرو در برابر نیسان قشقایی و کیا اسپورتیج قد علم می‌کرد اما هم‌اکنون تیگوان باید با رقبای سرسختی که از قضا برندی ممتاز نیز دارند سرشاخ شود.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسنیرومندترین رقیب تیگوان اهل باواریا است و ب‌ام‌و X1 نام دارد.X1 به خاطر سواری خوب و کابین شیک یکی از دوست داشتنی‌ترین شاسی بلندهای کوچک است. شما می‌توانید انتخاب‌های متعددی را با بهای حول‌وحوش 35 هزار پوند داشته باشید اما اگر می‌توانید بدون سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک سر کنید می‌توانید یک پیشرانه‌ی دیزلی و تجهیزات زیادی را با قیمت حدود 26 هزار پوند در اختیار بگیرید.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسحتی می‌توانید پول کمتری را برای خودروی بزرگ‌تر و مجهزتر مزدا CX-5 صرف کنید. مزدا چندین سال است که در بازار حضور دارد اما به‌روزرسانی‌های صورت گرفته باعث شده CX-5 ظاهری تازه داشته باشد و پیشرانه‌ی اسکای اکتیو آن هنوز هم یکی از بهترین نمونه‌های موجود است. آیا این خودرو می‌تواند رقبای جدیدتر و لوکس‌تر خود را شکست دهد؟

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسهر سه شاسی‌بلند این مقایسه گیربکس 6 سرعته دستی و پیشرانه‌های دیزلی با قدرت 148 اسبی دارند بنابراین جای تعجبی نیست که در برخی جنبه‌ها با یکدیگر مشابه باشند. وقتی پای خود را روی پدال گاز می‌فشارید X1 سریع‌ترین عضو گروه است و دور پیشرانه به سرعت بالا می‌رود. مزدا CX-5 نیز کندترین است اما تفاوت‌ها کوچک هستند.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسدرحالی‌که X1 و CX-5 در دنده‌های سبک‌تر می‌توانند خوب دور بگیرند، پیشرانه‌ی تیگوان کمی کشمکش دارد. این یک مسئله‌ی حاد نیست اما نیاز دارید تا برای شتاب گیری بهتر از دنده‌معکوس استفاده کنید.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکستفاوت‌های بزرگ‌تری در طرز عملکرد این سه خودرو وجود دارد. X1 فاصله‌ی کمتری از زمین دارد و هنگامی که به پیچ می‌رسید این مسئله آشکار می‌شود. چسبندگی زیادی وجود داشته و البته کمی تکان بدنه نیز به چشم می‌خورد. فرمان ب‌ام‌و همچنین تیز و دقیق است.CX-5 و تیگوان همانند اکثر شاسی بلندهای مرسوم پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارند و در آن‌ها تکان‌های بدنه‌ی قابل‌توجهی دیده می‌شود. فرمان تیگوان بسیار بهتر از مزدا است و در هنگام چرخاندن فرمان عملکرد قابل پیش‌بینی تری دارد و در سرعت‌های پایین نیز سبک‌تر احساس می‌شود.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسدر راه‌های ناهموار تیگوان به‌طور جزئی از دو رقیب دیگر جلو افتاده و دل‌پذیرترین سواری را دارد و به نرمی دست‌اندازها را رد می‌کند. در X1 شما بیشتر از وجود دست‌اندازها آگاه می‌شوید اگرچه که در چاله‌های بزرگ خونسردی و کنترل خود را از دست نمی‌دهد. قطعاً مزدا در سالیان اخیر سواری CX-5 را ارتقا داده اما ناآرام‌ترین سواری در بین این سه خودرو را مزدا نشان می‌دهد.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسصدای جاده بزرگ‌ترین مشکل X1 است. این صدا در تمامی سرعت‌ها به گوش می‌رسد. همین صدا در تیگوان به ندرت شنیده می‌شود اما صدای باد در ستون‌ها و آینه‌های جانبی به گوش می‌رسد مخصوصاً اگر سرعت خودرو زیاد باشد.CX-5 نیز از صدای باد و جاده رنج می‌برد و پر سر و صداترین پیشرانه را دارد اگرچه که تیگوان نیز در هنگام شتاب گیری سنگین کمی ناهنجاری نشان می‌دهد.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسکلاچ سنگین و تعویض دنده‌های X1 در ترافیک فشرده می‌تواند عذاب‌آور باشد اما در هنگام حرکت نرم هستند. تعویض دنده‌ها در مزدا زحمت کمتری دارد و البته گیربکس تعویض‌های دقیقی دارد. تیگوان نیز ترکیبی از تعویض‌های نرم و کلاچ بالانس شده‌ی راضی‌کننده است.

 

موقعیت رانندگی هر سه خودرو خوب است. هرچند این موقعیت در X1 به گونه‌ای است که اگر از شاسی‌بلند پیاده شوید و سوار این خودرو شوید آن را جذاب نخواهید یافت. اگرچه که صندلی‌های ب‌ام‌و در ناحیه‌ی شانه‌ها حمایت‌کننده‌تر از دو رقیب دیگر است اما تنهایی خودرویی بوده که فاقد بخش تنظیم‌کننده‌ی ناحیه‌ی کمر است.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسهر سه خودرو طراحی داشبورد ساده و دکمه‌های واضح و کاربردی هستند. هرچند هر چیزی را که در مزدا لمس بکنید به نظر کمی سطح پایین هستند. سطح اصلی داشبورد نرم است با در جاهای دیگر پلاستیک‌های سخت زیادی به چشم می‌خورند. تیگوان و X1 حس باکلاس تری دارند و از این نظر ب‌ام‌و کیفیت بالاتری را به خاطر استفاده از مواد گران‌تر ارائه می‌دهد.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسبا در نظر گرفتن اینکه مزدا از نظر اندازه بزرگ‌تر از دو رقیب دیگر است انتظار دارید که در بحث کاربردی بودن نیز دست برتر را داشته باشد اما از نظر فضای سر در پایین‌ترین رتبه قرار می‌گیرد. سانروف استاندارد مزدا یکی از اصلی‌ترین دلایل این کمبود فضاست.

 

دو رقیب آلمانی صندلی‌های عقبی کشویی دارند و فضای سر و پای مشابهی را ارائه می‌کنند. هرچند ب‌ام‌و به دلیل صندلی‌های نسبتاً نازک خود امکان دسترسی به سه صندلی پشتی را مهیا نموده است.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکساز نظر فضای صندوق بار باید گفت که مزدا بزرگ‌ترین دهانه‌ی صندوق را دارد و وسایل بیشتری را در خود جای می‌دهد اگرچه که فضای صندوق تیگوان نیز خیلی کوچک نیست. صندوق ب‌ام‌و کوچک است اما فضای ذخیره‌ای زیر کف قابل استفاده‌ای دارد که به لطف عدم وجود لاستیک زاپاس حاصل شده است.

 

در بحث قیمت CX-5 کمترین بها را دارد اما در هنگام فروش نیز کمترین قیمت را خواهد داشت درحالی‌که تیگوان در دراز مدت بهای خود را بهتر حفظ می‌کند. X1 نیز هزینه‌های مالیاتی و سرویس کمی دارد اما بیمه‌ی آن گران‌تر است.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکساز نظر مصرف سوخت ما نتوانستیم تیگوان را تست کنیم اما با تکیه بر ارقام رسمی می‌توان گفت که این خودرو از دو رقیب دیگر تشنه‌تر است.X1 و CX-5 در تست‌های واقعی ما در هر صد کیلومتر 6 لیتر سوخت مصرف کردند.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسهر سه خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، حسگرهای پارک عقب و سیستم ناوبری ماهواره‌ای هستند اما مزدا نسبت به دو رقیب دیگر دارای صندلی‌های چرمی گرم شونده و سانروف الکتریکی است. تنها ب‌ام‌و هزینه‌ی اضافی برای کروز کنترل، حسگرهای پارک جلو و ترمز اضطراری خودکار می‌خواهد از این طرف نیز تنها خودرو با درب پشتی برقی است.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسفولکس‌واگن دلایل خیلی متقاعدکننده‌ای را برای انتخاب تیگوان قدیم به خریداران ارائه نمی‌داد. این مدل کاملاً جدید می‌تواند در نمایشگاه‌ها خوش بدرخشد. فولکس به وضوح روی نواحی‌ای که برای خریداران در این کلاس مهم است تمرکز کرده که از آن جمله می‌توان به فضا،

 

کاربردی بودن و ایمنی عالی اشاره کرد، البته در این میان فولکس کیفیت کابین و راحتی را فراموش نکرده است. به زبان ساده، تیگوان را می‌توان به همه توصیه نمود فقط قیمت بالا و مصرف سوخت و آلایندگی بیشتر آن باعث می‌شود تا این خودرو در مرتبه‌ای پایین‌تر باشد.

 

ب‌ام‌و X1 تاج پادشاهی خود را در این کلاس قیمتی از دست می‌دهد. اما هنوز هم هندلینگی مثال‌زدنی داشته و کیفیت بالای کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار خوب آن می‌تواند لذت زیادی را ایجاد کند. این خودرو ارزش خوبی دارد اما باید چند آپشن را به آن اضافه کنید که کروز کنترل و ترمز اضطراری خودکار از آن جمله‌اند.

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسمزدا CX-5 در رتبه‌ی آخر قرار می‌گیرد. اگر بخواهید خودرویی را به‌صورت اعتباری بخرید مزیت ارزان‌تر بودن مزدا نسبت به دو رقیب دیگر کم‌رنگ می‌شود هرچند این خودرو تجهیزات بیشتری نسبت به رقبای آلمانی خود دارد. کابین مزدا کیفیت پایین‌تری نسبت به رقبا دارد و سواری آن نیز در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد.

 

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن تیگوان 0 TDI 150 SE Nav

نقاط قوت: کابین جادار، صندلی‌های عقب خوب، صندوق بزرگ، تجهیزات استاندارد زیاد
نقاط ضعف: قیمت بالا، پیشرانه‌ی خشن، آلایندگی زیاد

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و X1 sDrive 18d SE
نقاط قوت: هندلینگ چابک، کابین با کیفیت، سیستم اطلاعات سرگرمی عالی
نقاط ضعف: صدای جاده، کم بودن برخی تجهیزات

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکسرتبه‌ی سوم: مزدا CX-5 2 150 SE-L Lux Nav
نقاط قوت: اقساط ماهانه‌ی ارزان، پیشرانه‌ی قوی
نقاط ضعف: کابین متوسط، سواری ناراحت، تعویض‌های دندهرقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

رقابت داغ بین سه خودرو از BMW مزدا و فولکس

 

ب‌ام‌و X1 sDrive 18d SE

مزدا CX-5 2.2 150 SE-L Lux Nav

فولکس‌واگن تیگوان 2.0 TDI 150 SE Nav

پیشرانه

2 لیتری دیزل2.2 لیتری دیزل

2 لیتری دیزل

قیمت (پوند)

2610324737

26294

قدرت (اسب بخار)

148148

148

گشتاور (نیوتون متر)

329380

340

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت (ثانیه)

9.49.8

10

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

204203

204

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

6 (واقعی)6 (واقعی)

4.8 (ادعایی)

 

سایت پدال