پارس ناز پورتال

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

رسیدگی به پوست در فصل پاییز 

با فرا سیدن فصل پاییز و رفتن فصل تابستان,اوضاع جوی و آب و هوا تغییر می کند و برای پوست نیز باید مراقبت های جدیدی در نظر بگیریم. شروع پاییز  بسیار نزدیک است همه چیز قرار است رنگ و بویی دیگر بگیرد و البته پوستتان هم ممکن است خشک شود! تا به حال فکر کرده اید یک متخصص پوست با شروع پاییز چه تغییراتی در برنامه هایش ایجاد می کند؟

 

در این مقاله می خواهم شما را با توصیه هایی آشنا کنم تا جلوی تاثیر منفی تغییر فصل را روی پوستتان بگیرید. می خواهیم با شروع پاییز مانند یک متخصص پوست عمل کنید.

 

کمتر لایه برداری می کنند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

وقتی پوستتان شروع به پوست پوست شدن می کند می تواند بدان معنا باشد که در مقابل لایه برداری حساس شده. هر چند وقت لایه برداری کردن خوب است اما از انجام بیش از حد آن خودداری کنید چون می تواند پوستتان را حساس و بسیار تحریک پذیر کند.

 

اگر پوستتان چنین مشکلی داشت، زمان حمام کردنتان را کم کنید و مقداری درجه حرارت آب را پایین بیاورید. به جای استفاده از صابون های مرکباتی تابستانی از صابون های مناسب برای پوست های حساس استفاده کنید.

 

لوسیون را به کرم تغییر می دهند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

کرم ها سد روغنی قوی تری برای مرطوب نگه داشتن پوست ایجاد می کنند. یک کرم مرطوب کننده خوب برای خود در حمام قرار دهید و بلافاصله بعد از خشک کردن پوست آن را روی بدن خود بزنید. این کار کمک می کند پوست خشک نشود و به مرور جاهای پوست پوست شده نیز ترمیم شوند.

 

از شامپو ضد شوره استفاده می کنند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

در فصل پاییز نه تنها ممکن است پوستتان خشک شود بلکه بسیاری از افراد پوست پوست شدن کف  سر را نیز تجربه می کنند. توصیه می شود از یک شامپوی ضد شوره استفاده کنید تا به بهبود خشکی کف سر کمک کند.

 

ضد آفتاب را فراموش نمی کنند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

تمام شدن تابستان بهانه خوبی برای کنار گذاشتن ضد آفتاب نیست. قبل از اینکه بخواهید بیرون بروید فراموش نکنید پوستتان را از نور خورشید محافظت نمایید. استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال کمک می کند پوستتان سالم بماند و مراجعه تان به متخصص پوست به حداقل برسد.

 

برق لب را به یکی از کارهای روزانه تبدیل می کنند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

مشکلات اطراف دهان که آکنه و راش از جمله آنها هستند با نزدیک شدن به پاییز رو به افزایش می روند. معمولا مصرف غذاهایی با رنگ مصنوعی قرمز و دارچین باعث بروز چنین حساسیت ها و مشکلاتی اطراف دهان می شود. سعی کنید هر روز با یک برق لب دارای SPF دور لب ها را مرطوب کنید تا از خشکی و ترک خوردن لب ها پیشگیری شود.

 

کرم دست را آماده نگه می دارند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

برای خود یک کرم مخصوص دست بخرید و مرتب از آن استفاده کنید. با سردتر شدن آب دستها معمولا خشک می شوند و ترک می خورند. از همین پاییز شروع به مرطوب کردن پوست دست خود کنید تا مطمئن شوید در ماه های سرد زمستان نیز دچار خشکی پوست دست نمی شوید. مطمئن شوید کرمتان کیفیت خوبی دارد و آن را خوب روی تمام نقاط دست می مالید.

 

آسیب هایی که تابستان به پوستشان زده ترمیم می کنند

از یک لوسیون و براق کننده پوست زیر میکاپ خود استفاده کنید تا تغییر رنگ های نا مناسب با پوستتان را بهبود ببخشید. از براق کننده ای استفاده کنید که در آن ماده سفید کننده نباشد و هیدروکینون نیز نداشته باشد. این کار پوست را از خشک شدن محافظت می کند و درخشش تابستانی پوست را در پاییز نیز ادامه می دهد.

 

ماسک استفاده می کنند

رسیدگی به پوست در فصل پاییز

استفاده از ماسک های پوشش دهنده یکی از راه های مناسب برای تازه نگه داشتن پوست در طول ماه های سرد سال است. از آنجا که در طول خواب پوست یکی از ترمیم شونده ترین نقاط بدن است، استفاده از یک ماسک شبانه کمک می کند با پوستی شاداب، انعطاف پذیر و آب رسانی شده بیدار شوید.