پارس ناز پورتال

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟ 

برای خرید آینه و شمعدان برای عروس و داماد سلیقه های بسیار زیادی وجود دارد. از انتخاب موارد لوکس چند میلیونی گرفته تا موارد ارزان. آینه و شمعدان یکی از آن خریدهای رمانتیک و سمبلیک عروسی است که در همه سریال‌ها صحنه خریدنش و لبخند عروس به داماد در آینه نشان می‌دهد

 

این زوج به زودی خوشبخت خواهند شد! منتها راستش را بخواهید، هیچ لبخندی در هیچ آینه و شمعدانی این قدر کلیشه‌ای و جدی خوشبختی کسی را تضمین نمی‌کند. پس تصور سریالی‌تان را بیندازید دور؛ دو دو تا چهار تا بکنید و ببینید چه جور چیزی باید بخرید.

 

آینه و شمعدان‌های چند میلیونی

جان می‌دهند برای فرو کردن در چشم این و آن، سر سفره عقد. آینه و شمعدان‌های نقره، کنسول‌های بزرگ برنزی، کریستال‌های چک و آب‌طلاهای ایتالیایی جزو همین دسته‌اند. حتی آینه و شمعدان‌های با روکش آب‌طلا یا طلاکاری شده هم در بازار هست که قیمت‌شان به چند ده میلیون می‌زند

 

و ما برای خریداران‌شان از خداوند طلب هدایت می‌کنیم! بسته به اوضاع جیب خانواده داماد، جدیت چشم و هم‌چشمی در خانواده و چیدمان خانه‌تان که بر اساس سادگی چیده شده یا دهن‌پرکنی، ممکن است سراغ چنین گزینه‌هایی بروید.

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟

آینه و شمعدان نقره

نقره را اگر به خاطر ارزشمند بودن و قابلیت تبدیل به پول در روز مبادا می‌خرید، بدجوری اشتباه کرده‌اید. نقره مثل طلا نیست. دست دومش، به نصف قیمت نو هم خریده نمی‌شود. موقع فروش تازه برایتان توضیح می‌دهند که از آن چند میلیونی که خرج کرده بودید، بیشترش پول نقره‌کاری بوده،

 

نه اصل جنس. خلاصه که روی معادل پول بودنش، اصلا حساب باز نکنید. اما اگر نقره خون‌تان پایین افتاده و اصرار دارید نقره بخرید، نقره‌کاری‌های مسطح خیلی بهتر از نقره‌های حجیم و گل‌های برجسته هستند. مسطح‌ها لایه خیلی نازکی از نقره دارند، اما جلوه‌شان بیشتر است.

 

در حالی که گل‌برجسته‌ها هم وزن نقره‌شان چندین برابر بیشتر است، هم اصلا از نقره با عیار بالاتری برای ساخت‌شان استفاده می‌شود که گران‌ترشان می‌کند. ضمنا به خاطر این عیار بالاتر، زودتر هم سیاه می‌شوند و باید دم به دقیقه ببریدشان برای سفیدکاری. آینه و شمعدان‌های نقره در بازار از یک تا بیست میلیون تومان قیمت دارند و بهترین جا برای خریدن‌شان بازار بزرگ تهران یا اصفهان است. موقع خرید، حتما به عدد عیار و گرم نقره توجه کنید و فاکتور بگیرید.

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟

کنسول‌های بزرگ و مجلل

خانه‌تان خیلی بزرگ است؟ نوش جان‌تان! بروید یکی از همین کنسول‌های پایه‌دار بزرگ با آینه‌های نیم‌قدی را بخرید و بگذارید جلوی در. اما اگر به زحمت یک خانه زیر 100متر جور کرده‌اید، جداً بی‌خیال این یکی شوید. بعدا باید دورش نوار زرد خطر بکشید که مبادا هر کس وارد خانه‌تان شد،

 

بخورد بهش و آینه به آن بزرگی بیفتد و بشکند. کنسول‌ها معمولا در دو جنس عرضه می‌شوند: چوبی و برنزی. قیمت این دو جنس کلی با هم فرق دارد و برنزی‌ها بسته به وزن‌شان خیلی گران‌ترند. چوبی‌ها معمولا به رنگ تیره هستند و اگر منبت‌کاری و تراش نداشته باشند، ارزان‌ترند.

 

کریستال و لاله

آینه شمعدان‌های کریستال، خیلی خوشگلند، اما خیلی هم شکننده. آینه‌های بدون قاب با شمعدان‌های کریستال در بازار زیادند، ولی باید از فردای عروسی بگذارید توی بوفه و دستش هم نزنید، چون ریسک‌شان بالاست.شمعدان‌های طرح لاله هم جزو همین دسته کریستال هستند،

 

اما ایرانی و سنتی و باب سلیقه افراد خاص. اگر خانه‌تان سبک سنتی دارد و خودتان هم این جوری می‌پسندید، گزینه‌های خوبی هستند. معمولی‌هایش را با صد الی پانصد هزار تومان می‌توانید بخرید، اما اگر سراغ عتیقه‌ها بروید، یکهو قیمت‌ها سر به فلک می‌گذارند. فقط حواس‌تان باشد برقی‌اش را نخرید که کاملا در تضاد با روحیه سنتی خودشان است.

رسم خرید آینه شمعدان برای ازدواج درست یا غلط؟

ایرانی‌های خاص و عجیب

بعضی مدل‌ها هم هست که فقط به درد خاص‌پسندها می‌خورد. الان در بازار مدل‌های جالبی از ترکیب آینه و شمعدان با هنرهای ایرانی وجود دارد. از آینه و شمعدان خاتم‌کاری و میناکاری بگیر، تا مسی‌های فیروزه‌کوبی شده و حتی آینه و شمعدان‌های سفالی. این مدل‌ها می‌توانند

 

خیلی ارزان باشند (مثلا سفالی را با 60-50 تومان هم می‌توانید بخرید) یا خیلی خیلی گران (مثلا آینه و شمعدان مسی فیروزه‌کوب حدود پنج میلیون تومان قیمت دارد). با چنین انتخابی می‌توانید کمی از کلیشه آینه و شمعدان استیل سفید فاصله بگیرید.

 

اصلا آینه و شمعدان نخریم، آسمان به زمین می‌آید؟!

نه والا! نه بلا! قدیم‌ها آینه را می‌گذاشتند سر سفره عقد، چون آقای داماد اولین بار آن تو صورت ماه عروسش را می‌دیده! حالا که دیگر عروسی کلا تبدیل به یک مراسم فرمالیته شده، هیچ اشکالی ندارد که به سنت‌هایش پایبند نمانید.

 

خیلی از عروس و دامادها چند سال بعد در جریان چندمین اسباب‌کشی و لب‌پر شدن شمعدان و شکستن آینه می‌فهمند بیخودی کلی پول را پای یک آینه معمولی ریخته‌اند و این آینه نقره مجلل چیزی بیشتر از آینه پلاستیکی روشویی بهشان نشان نمی‌دهد!