پارس ناز پورتال

ربات کوچک و احساسی همدم انسان ها

ربات کوچک و احساسی همدم انسان ها

ربات کوچک و احساسی همدم انسان ها 

شرکت ژاپنی ربات کوچکی را تولید کرده است که دارای احساسات می باشد و می تواند چهره خود را متناسب با حس بوجود آمده تغییر دهد. شرکت Anki ربات تازه ای به نام Cozmo عرضه کرده که اگر چه به اندازه کف دست انسان است، اما از توانمندی های فراوانی برخوردار است.

 

این ربات ۱۸۰ دلاری از ۱۶ اکتبر روانه بازار می شود و الهام گرفته از ربات WALL-E در یک فیلم کارتونی به همین نام است.شرکت سازنده این ربات را یک دستیار شخصی برای لذت بردن بیشتر از زندگی می داند و نه ابزاری برای به رخ کشیدن فناوری های نوظهور. این ربات دارای یک موتور احساسی برای درک ویژگی ها و خلق و خوی کاربر خود و هماهنگ شدن با آنها به منظور ارائه واکنش های مناسب عاطفی است.

 

این نرم افزار پیشرفته زمینه را برای ارائه واکنش های متنوع احساسی اعم از خوشحالی، آرامش، ناامیدی و غم و غیره فراهم می آورد. این ربات در حالت عادی دارای دو چشم مربعی شکل آبی است که در زمان وقوع حالت های احساسی مختلف حالت و رنگ آنها تغییر می کند.

 

به عنوان مثال در صورت خشم این چشم ها نقره ای و تیزتر می شوند. اگر هم پیشنهاد این ربات برای بازی کردن را بپذیرید، چشمهای او بالا و پایین شده و به نشانه خوشحالی تکان می خورند. برای طراحی ویژگی های مختلف شخصیتی این ربات از همکاری طراحان انیمشین شرکت پیکسار هم استفاده شده است.

 

این ربات همچنین قادر به شناسایی چهره افراد مختلف و بیان نام آنهاست. حسگرهای نصب شده بر روی این ربات حرکت آن در محیط بدون برخورد به اشیای دیگر را هم تسهیل می کند. برای این ربات برنامه ای موبایلی که با آندروید و iOS سازگار است طراحی شده تا برقراری ارتباط با سرورهای شرکت سازنده و همین طور مدیریت آن تسهیل شود.

 

همراه با این ربات سه مکعب هم عرضه می شود که به شما و ربات امکان می دهد برخی بازی های فکری را اجرا کنید. همچنین می توانید با انجام بازی های ابتدایی و ارتقای مهارت این ربات بازی های جدیدی را از طریق برنامه موبایلی آن فعال نمایید. این ربات را می توان به کنترل از راه دور هم مبدل کرد یا از دوربین آن برای کنترل و شناسایی محیط اطراف در حین حرکت آن استفاده کرد.

 

ربات یاد شده که به شبکه های وای – فای هم متصل می شود دارای یک کیت خاص است که به توسعه دهندگان امکان می دهد قابلیت های تازه به ربات مذکور بیفزایند.