پارس ناز پورتال

ربات های پیک وارد میدان شدند

ربات های پیک وارد میدان شدند

ربات های پیک وارد میدان شدند 

بسیاری از شغل ها هستند که آینده آن ها توسط ربات ها تهدید می شود مانند شغل پیک موتوری که در آینده توسط ربات ها انجام خواهد شد. شهر سان‌فرانسیسکو خود را آماده می‌کند تا میزبان روبات‌های کوچک خودرانی شود که ممکن است در آینده نزدیک تعدادی از مردم شاغل در این شهر را بیکار کند. اما در مقابل به تعداد دیگری از مردم خدمات ارزشمندی ارائه خواهد کرد.

 

روباتی که به نظر می‌رسد، همه بچه‌ها عاشق آن خواهند شد و همانند یک جعبه بستنی است، شبیه به روبات آرتودی‌تو در سری فیلم‌های جنگ ستارگان است و در بیرون از منازل به مردم سرویس‌دهی می‌کند. جولی اوکیف در این ارتباط به کرونیکل سان‌فرانسیسکو گفته است: «من یک بسته را از این روبات تحویل گرفتم و این رویکرد برایم جالب توجه بود.»

ربات های پیک وارد میدان شدند

آزمایشی که به تازگی از سوی استارت‌آپ starship technologies انجام شده، نشان می‌دهد به چه دلیل در آینده این گونه روبات‌ها با تقاضای زیادی روبرو خواهند شد. این شرکت مستقر در لندن/استونی ناوگانی از این روبات‌های تحویل دهنده را آماده کرده است. ناوگانی که در نظر دارد، بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی بسته‌های مورد تقاضای مردم را به آن‌ها تحویل دهد.

ربات های پیک وارد میدان شدند

لازم به توضیح است این استارت‌آپ چند وقت پیش مراحل آزمایش این روبات را در اروپا پشت سر گذاشت. در این سری از آزمایش‌ها روبات فوق چالش طی کردن چند مایل مسیر تعیین شده را با موفقیت پشت سر گذاشت. اگر این آزمایش را بخواهیم با نمونه انسانی آن ارزیابی کنیم، باید بگوییم این روبات میلیون‌ها قدم را با موفقیت برداشته است.

ربات های پیک وارد میدان شدند

اکنون این استارت‌آپ در نظر دارد ظرف چند ماه آینده روبات فوق را در منقطه Bay Area مورد آزمایش قرار دهد. روبات حمل کننده starship محموله‌های مورد نظر را از مرکز خرید یا فروشگاه انتخاب شده تحویل گرفته و به گزارش پارس ناز  آن‌ها را به خانه‌هایی که در شعاع دو مایلی قرار دارند تحویل می‌دهد. این‌کار با مشارکت مرسدس بنز انجام خواهد شد.

ربات های پیک وارد میدان شدند

این شرکت چند وقت تجربه مشابهی را در این زمینه انجام داد. به‌طوری که ون مخصوصی در شهر قرار گرفت و روبات‌ها از این ون پیاده‌ شدند. در ادامه روبات‌ها به مسیر‌هایی که برای آن‌ها تعیین شده بود رفتند و بسته‌ها را درب منازل به مردم تحویل دادند. این شرکت امیدوار است هزینه تحویل بسته‌ها بین 1 تا 3 دلار تمام شود.

 

Starship در سال 2014 میلادی کار خود را آغاز کرد. این استارت‌آپ از سوی دو بنیان‌گذار اسکایپ اتای هینلا و جنس فریس پایه‌گذاری شد. تجارت سودآور روباتیک باعث شد تا آن‌ها به فکر طراحی روباتی باشند که شبیه به روبات‌های مستقر در سیاره مریخ که به منظور جمع‌آوری نمونه سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، عمل کند. آن‌ها در ادامه به این فکر افتادند تا فناوری خود را توسعه دهند.

ربات های پیک وارد میدان شدند

اکنون starship در نظر دارد از این روبات‌های کارگر که مجهز به دوربین، موقعیت‌یاب جهانی، نرم‌افزار ویژه و نقشه‌های اختصاصی این شرکت هستند استفاده کند. نقشه‌هایی که به روبات‌ها کمک خواهد کرد در سراسر جهان به یاری شهروندان آماده و مسائل مربوط به تحویل کالاها را برای آن‌ها حل کنند.

 

براد تمپلون مشاور starship در این ارتباط به بخش خبری ABC7 گفت: «ما با گروهی از افراد نسل قدیم روبرو هستیم. افرادی که به آرامی در حال ورود به سن بازنشستگی خود هستند.» در حالی که هزینه تحویل کمتر از 10 دلار سرویس‌های starship ممکن است جایگزین مناسبی برای Pastmatis یا Uber Eats باشد،

 

اما تردد روبات‌های در همه جا حاضر آن هم بدون هیچ‌گونه نظارتی ممکن است باعث ترس مردم شوند.در ماه جولای بود که روبات امنیتی 300 پوندی استارت‌آپ Knightscope در گشت محیطی خود در اطراف مرکز خرید استنفورد کالیفرنیا زمانی که با کودکی یک ساله روبرو شد، آسیب‌های جزیی را به او وارد کرد.

 

دپارتمان شهری اعلام کرده است، روبات starship در ازای پرداخت 66 دلار قادر است، تنها در یک بلوک شهری به تردد بپردازد. starship در حال گفت‌وگو با مسئولان این شهر است تا راه حل مناسب‌تری را برای این مسئله پیدا کند.