پارس ناز پورتال

راه های سلامتی و شادابی پوست دست ها

راه های سلامتی و شادابی پوست دست ها

راه های سلامتی و شادابی پوست دست ها 

برخی از افراد پوست دست شاداب و سالمی دارند و برخی دیگر انگار پوستشان پیرتر به نظر می رسد و اصلا شاداب نیست. چه چیز باعث می شود دستها پیر تر از آنچه هستند، به نظر برسند؟ اول از همه، استفاده بیشتر و سوء استفاده از دست ها و توجه کمتر به دست ها نسبت به صورتتان.

 

دلایلی که دستها پیر تر بنظر می رسند و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید 

هنگامی که بحث فاش کردن سن تان به میان می آید، دستهایتان همه چیز را جار می زنند. متاسفانه لکه های ناشی از نور خورشید و رگهای برامده می توانند باعث شوند که در۴۰ سالگی، مانند یک فرد ۶۰ ساله بنظر برسید.، راه حلهای زیر ، از کاهش خشکی پوست تا کم رنگ کردن لکه ها، دستهای شما را تا ابد، زیبا و جوان نگه خواهند داشت.

 

مسئله: پوست نازک و پر از چروک 

ماری لوپو، یک متخصص پوست در نیواورلئان می گوید «نور خورشید، کلاژن که پوست را منعطف و سفت نگه می دارد را تجزیه می کند. هنگامیکه لایه ظریف چربی روی دست ها هم نازک می شود، دستها لاغر و اسکلتی بنظر خواهند رسید»

 

گروهی از مواد تشکیل دهنده رتینوئیدها، اسیدهای آلفا هیدروکسی و پپتیدها، کلاژن می سازند و پوست را به مرور زمان ضخیم می کنند. با اینحال شما به یک کرم دست مخصوص نیاز ندارید. کیمبرلی بوتر ویک، متخصص پوست می گوید «اگر شما از محصولی که حاوی این مواد است، روی صورتتان استفاده می کنید، آن را روی دستهایتان نیز بمالید. برای بهترین نتایج از یک رتینوئید RX مانند Renova یا Avage استفاده کنید.

 

این کار نیز مفید است: یک لایه برداری هفتگی در خانه که سلولهای مرده را حل کرده و پوست صاف تر را آشکار می کند و ماهی یکبار میکرودرم ابریژن خانگی برای براق کردن سطح پوست.» اگرچه هیچ یک از آنها به اندازه درمانهای حرفه ای موثر نیستند، اما لوپو می گوید که آنها می توانند ضخامت پوست را بهبود ببخشند.

 

مسئله: وریدها و رگ های برآمده 

لی شولمن، متخصص رگ می گوید: «رگهایی که بطور معمول در زیر پوست گوشتالو قابل رویت نیستند، با کاهش چربی و کلاژن، برجسته خواهند شد.»مرطوب کننده هایی که کلاژن می سازند (نگاهی به پوست نازک و چروک دار بیندازید) می توانند به فربه کردن پوست کمک کنند، بطوریکه رگها کمتر

 

به چشم بیایند. برای به حداقل رساندن تضاد رنگ بین پوستتان و رگهای بنفش رنگ، از یک کانسیلر مات یا یک محصول برنزه کننده استفاده کنید. راه حل های دیگر طلا و جواهر و مانیکور. در یک مطالعه که اخیرا انجام شده، مردم معتقد بودند که زنان در هنگامیکه دستهایشان را با حلقه و لاک زینت می دهند، جوان تر به نظر می رسند.

 

ناخن ها را کوتاه نگه دارید ــ نوک سفید ناخنها باید حدود ۴ میلیمتر بلندی داشته باشد. ژان آرنولد، از موسسین Creative Nail Design (یک شرکت مراقبت از ناخن) می گوید «فرمهای کوتاهتر ناخن از ظاهر مفاصل بند انگشت و رگها ی برجسته می کاهند.»

 

مسئله: لکه های ناشی از نور خورشید 

قرارگیری در معرض اشعه های UV به سلولهای تولید کننده رنگدانه (ملانوسیت ها) صدمه زده و باعث تشکیل لکه های قهوه ای می شود. بوتر ویک می گوید «در میان رانندگان، دست چپ (دستی که خورشید به آن می تابد) اغلب پیر تر بنظر می رسد، پس با ضد افتاب از دست ها نیز مراقبت کنید.

 

از یک لوسیون جداگانه که حاوی ۲% هیدروکینون (HQ) (موثرترین عامل سفید کننده است) استفاده کنید. لوپو می گوید: «HQ به داخل ملانوسیتها نفوذ کرده و مانع تولید ملانین (رنگدانه ای که باعث این تغییر رنگ می شود) می گردد.»

 

از همین حالا شروع کنید، چند ماه زمان می برد تا متوجه تغییر قابل توجهی شوید. برای نتایج سریعتر، لوسیونی را انتخاب کنید که حاوی رتینول یا آلفا هیدروکسی اسید که به نفوذ HQ به داخل پوست کمک می کند نیز باشد. برای جلوگیری از ایجاد لکه های جدید، ضدآفتاب بسیار مهم است.

 

از محصولی استفاده کنید که حاوی یک ضدآفتاب وسیع الطیف با SPF حداقل ۱۵ باشد. برای محافظت بهتر، روی برچسب محصول به دنبال آووبنزون، مکسوریل یا هلیوپلکس باشید.

 

مسئله: خشکی پوست دست 

باافزایش سن، پوست روی دستهای شما ، چربی کمتری تولید کرده و توانایی اش برای حفظ رطوبت را از دست می دهد.استفاده از لوسیون در طول روز، هیدراتاسیون را افزایش می دهد. برای نگهداشتن و مهر و موم کردن رطوبتی که پوستتان جذب کرده است، بلافاصله بعد از شستن دستهایتان

 

به آنها لوسیون بمالید. یک کرم دست بخرید. فرمول آنها شامل موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین یا اوره است که رطوبت را جذب کرده و در پوست نگه می دارد. لوسیونی را انتخاب کنید که حاوی SPF باشد.سالها قرارگیری درمعرض نور خورشید، در تولید پروتئینی که به تشکیل لایه بیرونی

 

مهر و موم کننده رطوبت پوست کمک می کند، اختلال ایجاد کرده و هیدراتاسیون را به انتها می رساند. برای محافظت از دستها قبل از قرار دادن آنها در معرض پاک کننده های خانگی یا غوطه ور کردنشان در آب صابونی، کرم بزنید و یک دستکش با آستر پنبه ای بپوشید.

 

منبع: fitnessmagazine.ir