پارس ناز پورتال

راه های دور کردن پشه ها در تابستان

راه های دور کردن پشه ها در تابستان

راه های دور کردن پشه ها در تابستان 

پشه ها در تابستان زیاد هستند و مخصوصا در شب ها مزاحم خواب ما میشوند.اما ما میتوانیم این حشرات را از خود دور کنیم. دوباره تابستان از راه رسیده است، بهترین فصل برای گرفتن آفتاب و درست کردن باربیکیو در حیاط خانه؛ اما در کنار همه این‌ چیزهای خوب، با رسیدن تابستان پشه های مزاحم نیز دوباره از راه می‌رسند.

 

این خون آشام‌های کوچک می‌توانند دورهمی کوچکتان با دوستان را در حیاط منزل خراب کرده و باعث شوند مهمانانتان درحالی که جای نیش‌های روی پوستشان را می‌خارانند، به داخل خانه پناه ببرند. خوشبختانه این روزها اقداماتی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان پیش از آنکه گرمای هوا به اوج خود برسد این موجودات موذی کوچک را تا حد امکان از خانه دور نگه داشت.

 

شمع سنبل هندی روشن کنید

سنبل هندی یک حقه قدیمی‌ست که باعث دور کردن پشه ها می‌شود؛ اما نکته مهم این است که باید به مقدار کافی از این ماده استفاده کنید تا روش کارآمدی باشد. در اغلب فروشگاه‌های لوازم جانبی منزل و مغازه‌ها می‌توانید شمع سنبل هندی را تهیه کنید.

 

حتی می‌توانید خودتان آن‌ها را بسازید و به این‌گونه خیلی مقرون به صرفه‌تر نیز خواهد بود. این شمع‌ها را در بیرون از خانه خودتان جایی که معمولا افراد کم‌تر تجمع می‌کنند، مانند ایوان یا پاسیو، قرار دهید. اگر به مقدار کافی از این ماده استفاده کنید مطمئن باشید که پشه ها به اندازه کافی از شما دور خواهند شد.

 

گیاه اسطوخدوس بکارید یا از روغن آن استفاده کنید

پشه های گرسنه از رایحه اسطوخدوس بیزارند. می‌توانید دورتادور حیاطتان را اسطوخدوس بکارید. این گیاه تقریبا رشد خوبی دارد و مدت زمان نسبتا زیادی عمر می‌کند و به این ترتیب باعث دور نگه داشتن پشه ها برای یک مدت زمان طولانی می‌شود. این گیاه هم‌چنین داخل گلدان نیز رشد کرده و بنابراین می‌توانید از آن داخل پاسیو و ایوان نیز استفاده کنید.

 

اگر نمی‌توانید صبر کنید تا این گیاه رشد کند و یا فضای لازم برای کاشتن آن را ندارید، به چند ربان پارچه‌ای روغن اسطوخدوس بزنید و سپس این ربان‌ها را در سرتاسر ایوانتان و به درخت‌های اطراف وصل کنید تا پشه ها را دور نگه‌دارید.

 

آب‌های راکد را دور بریزید

برکه‌های کوچک، تشت آب پرنده و هر نوع ظرف دیگری را که با آب پر می‌شود را از محوطه حیاطتان دور کنید. پشه ها داخل آب تخم‌ریزی می‌کنند؛ بنابراین جلوگیری از تجمع آب‌های راکد یک روش مطمئن برای دور نگه‌داشتن پشه ها از محیط حیاط است.

 

گل همیشه‌بهار بکارید

درست مانند اسطوخدوس، گل‌های همیشه بهار هم باعث دور کردن پشه ها می‌شوند. شما می‌توانید این گل‌ها را در هر مدل گلدانی و یا مستقیما داخل زمین بکارید. این گیاه باعث دور شدن آفت‌های زیادی به جز پشه  نیز می‌شود. این گل گزینه مناسبی برای کاشته شدن داخل باغچه و یا سایر بخش‌های حیاط است.

 

رز ماری و سیر بکارید

این دو نوع گیاه زمانی که در غذاهای فصلی برای آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار خوشمزه هستند. علاوه بر این بوته این گیاهان یک دورکننده عالی برای پشه ها به حساب می‌آید. شما می‌توانید آن‌ها را داخل باغچه و یا داخل گلدان بکارید، اما بهتر این است که آن‌ها را داخل گلدان‌های کوچک بکارید.

 

در زمستان به دلیل سرمای هوا ممکن است شرایط برای رشد این گیاهان به خطر بیفتد، بنابراین می‌توانید آن‌ها را به داخل خانه منتقل کرده و زمانی که مجددا فصل گرما از راه می‌رسد آن‌ها را به حیاط بازگردانید.

 

یک فن روشن کنید

پشه ها زمانی که در معرض باد شدیدی قرار بگیرند به سختی می‌توانند پرواز کنند. اگر شما در یک نقطه ثابت می‌نشینید، می‌توانید از یک یا دو فن استفاده کرده و آن را نزدیک خودتان قرار دهید. از آنجایی که پشه ها نمی‌توانند خلاف جهت وزش باد پرواز کنند، پس تا روشن ماندن فن‌ها از نیش پشه ها در امان خواهید بود.

 

از مایع ظرفشویی در محیط استفاده کنید

به عنوان یک ماده دور کننده ارزان قیمت می‌توانید چند قطره مایع ظرفشویی را در یک کاسه آب بریزید. پشه ها به سمت ظرف جذب می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی به کارتان برسید. اگر از فضای بزرگی از حیاطتان استفاده می‌کند، فراموش نکنید که از چند کاسه حاوی آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

 

یک جعبه مقوایی تخم‌مرغ را آتش بزنید

بله کاملا درست خواندید! جعبه‌های مقوایی تخم‌مرغ یک گزینه عالی برای دور کردن پشه ها هستند اما مادامی که شعله‌ور باشند. برای این‌که ایمنی کار را حفظ کنید بهتر است که جعبه‌ها را داخل گودال آتش یا منقل کباب‌پزی قرار دهید.

 

سپس لبه‌های آن را ابتدا آتش زده و اجازه دهید تا همه‌جای آن شروع به دود کردن کند. تا زمانی که جعبه دود کند پشه ها از آن منطقه دور خواهند ماند. فراموش نکنید که این روش فقط با جعبه‌های مقوایی تخم‌مرغ کارآمد است و در مورد نگهدارنده‌هایی که از جنس فوم هستند کارایی ندارد.

 

لامپ‌های پشه گیر نصب کنید

لامپ‌های پشه گیر در اکثر فروشگاه‌های الکتریکی وجود دارند. این لامپ‌های مخصوص یک نور زرد رنگی را متصاعد می‌کند که دید پشه ها را مختل می‌سازد. تا هرجایی که دامنه این نور ادامه داشته باشد، پشه ها نیز نمی‌توانند رفت‌وآمد کنند؛ بنابراین می‌توانید همه چراغ‌های حیاتتان را با این لامپ‌های مخصوص جایگزین کنید.

 

از مواد شیمیایی استفاده کنید

اگر همه تلاش‌هایتان بی‌فایده بود، همواره می‌توانید از مواد شیمیایی که برای دور کردن پشه ها ساخته‌شده‌اند استفاده کنید.

 

همچنین می‌توانید یک سم‌پاش استخدام کنید تا محوطه حیاطتان را سم‌پاشی کرده و برای چند هفته یا چند ماه‌ پشه ها را از خانه‌تان دور کند. این کار شاید موثرترین راه برای خلاص شدن از این موجودات آزار دهنده باشد، اما غیرطبیعی‌ترین راه نیز هست.

 

مواد شیمیایی مشکلات جانبی دیگری نیز ایجاد می‌کنند بنابراین لازم است که در استفاده از آن‌ها محتاط باشید. به هر حال اگر نمی‌توانید که با هیچ‌یک از راه‌های قبلی از شر پشه ها خلاص شوید، پس این گزینه به عنوان آخرین راهکار می‌تواند به کمک شما بیاید.