پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

کشف یک پیرمرد فسیل شده (عکس) کشف یک پیرمرد فسیل شده (عکس) آگهی پیدا کردن نانسی در شمال تهران +تصویر آگهی پیدا کردن نانسی در شمال تهران +تصویر عشق فلفلی سوژه رسانه ها شد + عکس عشق فلفلی سوژه رسانه ها شد + عکس خون آشام های واقعی (عکس) خون آشام های واقعی (عکس) زیباترین دختر شایسته ایران زمین در سال 1346 (عکس) زیباترین دختر شایسته ایران زمین در سال 1346 (عکس) سوپر مدل های معروف دنیای مد از سختی کار می گویند سوپر مدل های معروف دنیای مد از سختی کار می گویند ماجرای ثروتمند شدن جذاب ترین دختر بچه در سال 2012 ماجرای ثروتمند شدن جذاب ترین دختر بچه در سال 2012 مشکلات و سختی های چهار قلو زاییدن این خانم +عکس مشکلات و سختی های چهار قلو زاییدن این خانم +عکس عکس های یک زوج جهانگرد با یک موتور به دور دنیا عکس های یک زوج جهانگرد با یک موتور به دور دنیا پدری نیوزلندی به خاطر دختر ناشنوایش درد خالکوبی را به جان خرید پدری نیوزلندی به خاطر دختر ناشنوایش درد خالکوبی را به جان خرید دیگر کودکانتان هم بچه دار می شوند حتی اگر پسر باشند دیگر کودکانتان هم بچه دار می شوند حتی اگر پسر باشند عکس های جالب ازدواج همزمان 3800 نفر در چین عکس های جالب ازدواج همزمان 3800 نفر در چین لخت شدن دختر در خیابان و انجام چالش آب یخ + عکس لخت شدن دختر در خیابان و انجام چالش آب یخ + عکس این خانم ریش دار بعد از 33 سال پسر خود را پیدا کرد (عکس) این خانم ریش دار بعد از 33 سال پسر خود را پیدا کرد (عکس) دختری که بدون هیچ گونه عمل زیبایی شبیه عروسک است + عکس دختری که بدون هیچ گونه عمل زیبایی شبیه عروسک است + عکس عجیب ترین روش برای انجام یک ازدواج!! عجیب ترین روش برای انجام یک ازدواج!! تصویر شجاعانه و جذاب از تک دختر نعلبند ایرانی تصویر شجاعانه و جذاب از تک دختر نعلبند ایرانی سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتند سلبریتی هایی که این هفته جشن تولد گرفتند کشف اکسیر جوانی به دست محققان روسی کشف اکسیر جوانی به دست محققان روسی پردرآمد ترین و پولساز ترین راننده گان را بشناسید + عکس پردرآمد ترین و پولساز ترین راننده گان را بشناسید + عکس

راه هایی برای افزایش اشتها

مجموعه : رژیم و تغذیه

راه هایی برای افزایش اشتها

راه هایی برای افزایش اشتها

خیلی از افراد در غذا خوردن تمایلی به خوردنش ندارند ویا بد غذا هستند و یا در مصرف سبزیجات به صورت عادی دچار مشکل شده اند برای این مشکل میتوانید سبزیجات را بخار پز کرده و با آب لیمو و سس و گوجه خیار آن در کنار غذا مصرف کنید.

 

سبزی‌های دیگر مانند ذرت، لوبیا و نخودفرنگی را هم می‌توان برای بهبود طعمشان با روغن زیتون و نمک پخت و با سس خردل طعم‌دارشان کرد تا اشتها بیش از پیش تحریک شود. این راه، یکی از راه‌های پیشنهادی برای افزایش اشتهاست. البته 10 راه دیگر هم برای افزایش اشتها وجود دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

1. از آب مرکبات غافل نشوید
یکی از راه‌های افزایش اشتها، گنجاندن آب انواع مرکبات به عنوان نوشیدنی همراه وعده‌های اصلی غذاست. مرکبات حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و اسیدفولیک هستند. اسیدفولیک یکی از ترکیب‌های افزایش‌دهنده اشتهاست.

 

با این توصیف شما می‌توانید برای افزایش اشتهای خود یا فرزند بدغذایتان، یک لیوان آب پرتقال، نارنگی، گریپ‌فروت، لیمو شیرین یا حتی شربت آب‌لیموی خنک را کنار بشقاب غذا بگذارید و کمی از آن را قبل و کمی از آن را هم بین غذا میل کنید.

 

ضمن اینکه کالری دریافتی از طریق مصرف آب‌میوه‌های طبیعی و تازه می‌تواند به روند افزایش وزن افراد لاغر هم کمک کند. سبزی‌های برگ سبز تیره مانند اسفناج و بروکلی، لوبیا، نخود، عدس، کرفس تازه، هویج، بامیه و مارچوبه هم جزو بزرگ‌ترین منابع طبیعی دریافت اسیدفولیک هستند که گنجاندن آن‌ها در کنار غذای اصلی می‌تواند باعث افزایش اشتها شود.

 

2. سالاد کرفس را دریابید
کرفس حاوی آب فراوانی است و مصرف آن علاوه بر پیشگیری از یبوست، می‌تواند اشتهای افراد را هم بالا ببرد. عطر و طعم کرفس خام و تازه می‌تواند بهترین محرک سیستم بویایی باشد و اشتهای افراد را هم برای خوردن یک غذای مفصل افزایش بدهد.

 

در نتیجه شما می‌توانید برای افزایش اشتها، سالاد کرفس را در کنار برخی از وعده‌های غذایی‌تان داشته باشید. سالاد کرفس را می‌توان با ترکیبی از کرفس تازه و خردشده، هویج بخارپز نگینی، نخودفرنگی، ذرت بخارپز، جعفری ساطوری، زیتون سیاه بدون هسته و قارچ بخارپز تهیه و آن را با آب‌لیموی تازه یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون طعم‌دار کرد.

 

3. شکلات تلخ بخورید
یکی از راه‌های افزایش اشتها، گنجاندن مواد غذایی حاوی عنصر روی در برنامه غذایی روزانه است و شکلات تلخ و پودر کاکائو جزو خوراکی‌های حاوی روی هستند که مصرف آن‌ها علاوه بر بالا بردن اشتها، باعث وزن‌گیری در افراد لاغر هم می‌شود.

 

شما می‌توانید یک لیوان شکلات تلخ گرم یا شیرکاکائو را به عنوان میان‌وعده صبح یا عصرتان انتخاب کنید تا اشتهایتان برای خوردن ناهار و شام بیشتر شود. تخمه کدو و هندوانه، بادام، بادام‌زمینی، نخودفرنگی، شیر و سینه مرغ هم از دیگر منابع دریافت عنصر روی یا همان زینک هستند. به همین دلیل اضافه کردن کمی تخمه کدو یا هندوانه به سالاد فصل می‌تواند اشتهای شما را برای خوردن غذا دوچندان کند.

 

4. پروتئین‌های حیوانی مصرف کنید
پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت مرغ، جگر، شیر، پنیر، ماهی و ماست حاوی ویتامین 12 B  هستند. این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های افزایش‌دهنده اشتهاست. به همین دلیل به افراد بدغذا توصیه می‌شود

 

حداقل روزی یک مرتبه پروتئین حیوانی را در برنامه غذایی‌شان داشته باشند. پروتئین‌های حیوانی اگر بخارپز، گریل، تنوری یا سرخ‌شده باشند، بیشتر باعث افزایش اشتها و ایجاد تمایل برای مصرف غذای بیشتر می‌شوند.

 

5. برنج سرخ‌شده بخورید
یک راه افزایش اشتها و لذت بردن از غذا خوردن، تغییر شیوه پخت‌وپز و ایجاد طعم‌های جدید در برنامه غذایی خانواده است. اگر عادت به خوردن برنج دم‌کرده یا آبکش دارید، بهتر است از امروز عادتتان را تغییر دهید و برنج سرخ‌شده (ته‌چین) را هم امتحان کنید.

 

برای تهیه برنج سرخ شده، باید ابتدا برنج را تا حد نرم شدن در آب بجوشانید. سپس آن را با زرده تخم‌مرغ و کمی نمک و زعفران طعم‌دار کنید. حالا کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید و برنج را در آن سرخ کنید. به جای زرده تخم‌مرغ می‌توان از جعفری، گشنیز یا حتی اسفناج هم برای طعم‌دار کردن برنجی که قرار است سرخ شود، استفاده کنید.

 

یکی از راه‌های افزایش اشتها، گنجاندن مواد غذایی حاوی عنصر روی در برنامه غذایی روزانه است و شکلات تلخ و پودر کاکائو جزو خوراکی‌های حاوی روی هستند.

 

6. به گوشت آب‌لیمو و گلپر بزنید
انواع غذاهای گوشتی مانند مرغ، ماهی یا حتی گوشت قرمز را با آب‌لیموی تازه، سرکه بالزامیک یا گلپر همراه نمک، فلفل سیاه و کمی روغن زیتون طعم‌دار سپس آن‌ها را کمی بخارپز یا سرخ کنید. طعم منحصر به فرد غذاهای گوشتی که با این روش طعم‌دار و پخته می‌شوند، هر آدم بدغذایی را به سمت میز غذا می‌کشاند و اشتهایش را هم دوچندان می‌کند.

 

7. غذایتان را آرایش کنید
سفره‌آرایی و آرایش بشقاب غذا یکی از بهترین راه‌های افزایش اشتهاست. بد نیست چند مدل آرایش غذا و میز غذا را یاد بگیرید و آن‌ها را هنگام سرو وعده‌های اصلی غذایی به کار ببندید. بهترین راه آرایش غذا، قرار دادن

 

آن در بشقابی بزرگ، سفید و تزیین کردن آن با انواع سبزی‌های بخارپز رنگی و سس‌های مختلف است. وقتی بشقاب غذا بزرگ باشد، حجم غذای داخل آن کم به نظر می‌رسد و افراد کوچک و بزرگ، تمایل بیشتری به خوردن تمام غذایشان پیدا می‌کنند.

 

8. پنیر پیتزا را فراموش نکنید
استفاده از پنیر پیتزا در انواع غذاهای نانی و ساندویچی، علاوه بر خوش‌طعم کردن آن‌ها می‌تواند باعث افزایش اشتهای شما هم بشود. مصرف پنیر پیتزا می‌تواند افزایش دریافت کالری را هم برای افراد لاغر و بچه‌ها در پی داشته باشد. اگر پنیر پیتزا را با کنجد مخلوط کنید، طعم آن را مطلوب‌تر و ظاهر غذایتان را هم زیباتر خواهید کرد.

 

9. ظرف‌های غذایتان را رنگی کنید
اگر شناختی از روان‌شناسی رنگ‌ها داشته باشید، حتماً می‌دانید که رنگ‌های گرم و زنده مانند نارنجی، ارغوانی، قرمز و زرد تیره می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند. با این حساب شما می‌توانید برای افراد بدغذا یا کم‌اشتها ظرف‌هایی رنگی روی میز غذا بگذارید؛ از بشقاب و لیوان خودشان گرفته تا دیس غذا و پارچ آب!

 

10. از چاشنی‌ها کمک بگیرید
انواع سس‌ها، ادویه‌ها، ترشی‌ها و شورها جزو چاشنی‌های غذایی محسوب می‌شوند که مصرف آن‌ها همراه غذا می‌تواند افزایش اشتها را به دنبال داشته باشد. ادویه‌هایی مانند پودر لیمو، فلفل سیاه، پودر آویشن و ریحان بنفش هم می‌توانند عطر و طعم سالادها و غذاهای سرد را فوق‌العاده متفاوت و مطلوب کنند و باعث افزایش اشتها شوند.

 

منبع:عصر ایران

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ