پارس ناز پورتال

راهکار برای جلوگیری از چروک گردن دوران پیری

راهکار برای جلوگیری از چروک گردن دوران پیری

راهکار برای جلوگیری از چروک گردن دوران پیری 

دوران پیری می تواند برای شما همراه با چروک های بسیار نباشد. به شرطی که از اکنون مراقبت از پوست خود را شروع کنید. پوست گردن شما به دلیل نازک بودن یکی از حساس ترین قسمت های بدن در مقابل نور آفتاب است.کاهش چین و چروک های گردن به شما کمک می کند احساس شادابی و جوانی بیشتری داشته باشید.

 

به همین دلیل به شما توصیه می شود با پوست گردنتان هم مانند پوست صورت خود رفتار کنید.در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد از بروز چین و چروک ها بر روی گردنتان جلوگیری کنید.

 

قدم اول
با بررسی رژیم غذایی تان مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیازتان را دریافت می کنید. شما برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک، به مقدار زیادی ویتامین C، E وA نیاز دارید. برای افزایش مصرف این ویتامین ها، میوه های مرکبات، شیر کم چرب، هویج و سبزیجات سبز تیره بخورید. یک مولتی ویتامین نیز ممکن است

 

ایده خوبی باشد. همچنین مقدار زیادی آب بنوشید، چون هیدراتاسیون مناسب، پوست شما را منعطف نگه می دارد.

 

قدم دوم
از همان کرم ها و سرم های ضدپیری که به صورتتان می زنید، برای چروکهای گردن تان نیز استفاده کنید.محصولاتی که حاوی رتینوئیدهای کاهنده چین و چروک هستند (چه انواع ضعیف و چه انواع قوی که به نسخه احتیاج دارند) برای استفاده روی گردن تان، مطمئن (بی خطر) می باشند و در پیشگیری و درمان علائم پیری، موثر هستند.

 

قدم سوم
هر روز از مرطوب کننده روی گردن تان استفاده کنید. یک مرطوب کننده فاقد چربی، بهترین است چون منافذ را مسدود نمی کند. مرطوب کننده را پس از تمیز کردن صورت و گردن تان در هر صبح و شب به پوستتان بمالید.مطمئن شوید از استخوان ترقوه شروع می کنید و به سمت چانه، بالا می روید.

 

قدم چهارم
در هنگام خروج از منزل، از یک ضدآفتاب که حاوی SPF حداقل ۱۵ است، استفاده کنید. آسیب خورشید، یکی از دلایل اصلی بروز چین و چروکهاست، بنابراین برای جلوگیری از تشکیل چین و چروکهای بیشتر، از پوستتان در برابر خورشید محافظت کنید.

 

قدم پنجم
هر روز، صورت و گردن تان را ورزش دهید. این کار، ساختمان عضلانی گردن شما را سفت خواهد کرد و پوست افتاده را کمی جمع می کند. بنشینید و سرتان را به سمت سقف بالا ببرید. در حالیکه در این وضعیت هستید، لبهایتان را به سمت بالا جمع کنید، طوری که انگار سعی دارید آسمان را ببوسید.

 

برای یک تمرین اضافه، زبان تان را بیرون بیاورید و سعی کنید چانه تان را با آن لمس کنید. بعد از نگه داشتن زبان تان در این وضعیت برای چند ثانیه، باید در گردن تان، احساس کشیدگی کنید.

 

قدم ششم
در مورد لیزر درمانی با متخصص پوستتان صحبت کنید. اگر هیچ یک از اقدامات کاهنده چین و چروک برای شما موثر واقع نشدند، ممکن است به یک درمان قوی تر مانند لیزر درمانی نیاز داشته باشید. در طول این درمان، یک لیزر بر گردن شما تابانده می شود و به لایه های رویی پوست آسیب می رساند. هنگامیکه این پوست التیام یافت، سفت تر و صاف تر بنظر خواهد رسید.

 

منبع : خبرپو