پارس ناز پورتال

راهکارهای مثبت اندیش بودن در زندگی

راهکارهای مثبت اندیش بودن در زندگی

راهکارهای مثبت اندیش بودن در زندگی 

افرادی کـه همیشه در زندگی خود مثبت اندیش هستند موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد و هم چنین خیال آسوده تری نیز دارند. بارها پیش می آید کـه با افکار منفی و بی‌ارزش، روزهای خوب و عالی‌مان را خراب می کنیم و وجود خود و گاه اطرافیان‌مان را پر از اضطراب بی‌معنا می‌نماییم. چـه باید کرد

 

بسیار مواقع افرادی در محیط زندگی و یا کارمان می‌بینیم کـه با کوچک‌ ترین ناملایمات نظارت اعصاب شان بـه هم می ریزد و با اطرافیان شان بدرفتاری می‌کنند.در حقیقت اکثر مـا چنان نگران مسائل و مشکلات زندگی و سرشار از افکار منفی هستیم کـه نمی‌توانیم آرامش و متانت خودرا در هر شرایطی حفظ کنیم و با کوچک‌ترین تلنگر دچار نگرانی، احساس ناامنی و ناامیدی شده و با دیگران بدرفتاری می کنیم.

 

در تحقیقی در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، از بیمارانی کـه دچار افسردگی بودند، آزمون شخصیت گرفتند و مقدار خوش بینی و بدبینی انها را سنجیدند.محققان این کلینیک، بـه مدت 30 سال بیماران را تحت نظر داشتند ودر نهایت دریافتند، افراد خوش بین بیش از افراد بدبین زندگی کردند.

 

محققان بـه این نتیجه رسیدند کـه خوش بینی، سیستم ایمنی بدن را قدرت بخشیده و بـه افراد کمک میکند تا سبک زندگی سالم تری در پیش بگیرند.افراد خوش بین و مثبت اندیش، نسبت بخود و زندگی شان حس بهتری دارند و همیشه سعی میکنند از خودشان مراقبت کنند.

 

اما افراد بدبین، دایما بر ترس هاي شان صحه گذاشته و موجب بالا رفتن فشار خون، اضطراب و افسردگی در خود می‌شوند.شـما می‌توانید افکار منفی و افسرده کننده در ذهن تان داشته باشید و یا مثبت اندیش و الهام بخش باشید.در حقیقت طرز تلقی شـما نسبت بـه زندگی، نوع زندگی و رفتار و عملکردتان را تعیین میکند.

 

در تعداد زیادی از تحقیقات مشخص شده اسـت، افراد هرچه مثبت تر فکر کنند، بـه موفقیت بیشتری دست پیدا میکنند و هرچه موفق تر باشند، شادتر ودر نتیجه طولانی تر زندگی می‌کنند.اما افراد منفی گرا، خود رابه بدبختی و زندگی سرشار از ناامیدی انداخته ودر نهایت عمری بی کیفیت و کوتاه خواهند داشت.

 

اگر شـما از این دسته افراد هستید و دید منفی تان بـه زندگی غالب اسـت پس بهتر اسـت هرچه سریعتر نوع زندگی تان را تغییر دهید و با بـه کاربردن 5 روش زیر نگاه تان بـه زندگی رابه سمت مثبت اندیشی پیش برده و با افزایش قدرت روحی تان از زندگی بیشتر لذت ببرید.این 5 کار ساده را در پنج روز پی در پی انجام دهید. در واقع انها را تبدیل بـه وظایف روزانه تان نمایید تا در قبال شان احساس مسئولیت کنید.

 

انجام دادن این کارها برای برخی بسیار ساده و پیش پا افتاده اسـت اما برای افرادی کـه گرفتاراضطراب هاي شدید هستند کمی مشکل بنظر میرسد.اما نباید ناامید باشید زیرا با تمرین، هر کار سختی را می‌توان بـه کاری شیرین و راحت تبدیل کرد.

 

روز اول
صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، قبل از این کـه از رخت خواب بیرون بیایید با خود بیندیشید چقدر خوش شانس هستید کـه یک روز دیگر از خواب بیدارشدید و می‌توانید بـه زندگی ادامه دهید و از تجربه هاي تازه بهره مند شوید.سپس با خود فکر کنید امروز باید چـه کار مفید و سازنده اي انجام دهید تا ارزش این لحظات از بین نروند.

 

روز دوم
بـه یک غریبه مهربانی کنید و با او رفتار محبت آمیزی داشته باشید.

 

روز سوم
بـه چیزی کـه ممکن اسـت بی توجه ازآن بگذرید توجه کرده و زیبایی موجود در آنرا بیابید.

 

روز چهارم
ویژگی خوب کسی راکه می شناسید پیدا کرده و مهم تر از همه ی بـه او یادآور شوید.

 

روزپنجم
شب، قبل از خواب، بـه چیزی فکر کنید کـه امروز انجام دادید و با آن توانسته اید شرایط خود و اطرافیان تان را هرچند اندک بهتر از قبل نمایید.پس از این کـه در پنج روز متوالی این کارها را انجام دادید، سعی کنید هر پنج مورد رابه بخشی از رفتارهای روزمره تان تبدیل کنید.

 

مطمئن باشید با این روش میتوانید افکار مثبت تان را افزایش داده و تجربه هاي بهتری از زندگی داشته باشید و کمتر دچار اضطراب شوید.