پارس ناز پورتال

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب 

کفش های ورزشی را چگونه انتخاب می کنید؟هنگام ورزش بدن انسان در اوج فعالیت قرار دارد و باید کفش های راحت و مناسبی هم داشته باشد. پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب می تواند تمرین کردن شما را لذت بخش تر و البته ایمن تر کند. کفش نامناسب به بدن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.بدین منظور، به توصیه های کارشناسانه زیر قبل از خرید، توجه کنید.

 

هرگز کفش های چند کاره خریداری نکنید

کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند.بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

 

پاهای خود را بشناسید

همه ما می دانیم که پاهایمان روی هم 10 انگشت و 2 پاشنه دارند؛ اما چیز مهم تر شکل پاهاست. بنابراین، آگاهی از انحنا و فرم پاها در انتخاب کفش راحت، نقش مهمی ایفا می کند.البته بیشتر مارک های معروف کفش هایی تولید می کنند که برای انواع پاها مناسب باشد.

راهنمای خرید کفش ورزشی مناسب

سایز پاهای خود را مدام بررسی کنید

اینکه در بزرگسالان سایز پاها تغییر نمی کند، یک باور غلط می باشد. در واقع، به مرور زمان سایز پاها تغییر می کند؛ بنابراین، سالی دو مرتبه پاهای خود را اندازه بگیرید.البته بین مارک های مختلف سایزها متفاوت می باشد؛ پس بر اساس مارک مورد نظرتان سایز پاهایتان را بشناسید.

 

آخر شب کفش بخرید

پاها در اثر کارکردن و راه رفتن و یا دویدن در طی روز متورم شده و بزرگتر خواهند شد؛ بنابراین، شب کفش خود را خریداری کنید تا بعدا مشکلی با سایز کفش پیدا نکنید.

 

حتما از جوراب استفاده کنید 

هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب اسفتاده کنید. بهتر است از جوراب های ارتز – که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند – استفاده نمایید تا پاهای شما کاملا با کفش جفت و جور گشته و سلامت پاهای شما تضمین شود.

 

کفش را امتحان کنید

به حرف فروشنده اعتماد صد در صد نکنید. بنابراین، کفش را قبل از خریداری پوشیده و در مقابل فروشگاه کمی با آن راه رفته و حتی بدوید تا از راحتی آن مطمئن شوید.

 

به شست پا توجه کنید

همیشه باید حدود 2 سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله باشد. بنابراین، نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را محکم بگیرد.

 

به قیمت و مارک کفش توجه کنید

کفش با کیفیت و مناسب دویدن، نسبتا گران قیمت می باشد و البته به منظور سلامت پا، ارزش خرید آن را خواهد داشت.

 

زمانی که باید کفش نو بخرید را درست تشخیص بدهید

تقریبا به طور میانگین بعد از 700 کیلومتر دویدن، کفش جدیدی باید خریداری کرد. به عبارتی دیگر، به محض اینکه پشت کفش مستهلک شد و یا اینکه در پاهای تان احساس خوبی نداشتید، کفش باید تعوض شود.

 

مقدار راحتی کفش را تشخیص دهید

برخی از کفش هابه قدری راحت و بی صدا هستند که شما حس می کنید دارید تو فضا و یا روی ابرها راه می روید. این کفش ها برای اهداف خاصی طراحی شده اند و مناسب دویدن در یک پارک نیستند.مثلا پوشیدن این کفش ها برای افرادی که پاشنه درد دارند، می تواند مناسب باشد. اما کسانی که مچ پاهایشان به راحتی پیچ می خورد، به هیچ وجه نباید از این نوع کفش ها استفاده کنند.