پارس ناز پورتال

راهنمای تعویض شامپو برای موها

مجموعه : نکات سلامت مو
راهنمای تعویض شامپو برای موها

راهنمای تعویض شامپو برای موها 

اگر شامپو را در فواصل زمانی تعویض کنیم برای موها بهتر است چون استفاده مداوم از یک مارک شامپو زیاد توصیه نمی شود. زمان مناسب برای تعویض شامپو مو سر شما هم مثل دندان شما می باشد. معنی این حرف این است: همانگونه که هر چند وقت یکبار مسواک خود را عوض میکنید لازم است تا شامپو خود را هم عوض کنید. البته لازم به ذکر است که برای تعویض شامپو فاکتورهایی وجود دارد.

 

صداقت پیشه متخصص پوست و مو ؛ در خصوص زمان مناسب برای عوض کردن شامپوی سر اظهار داشت:شامپو یک ماده شوینده است و کار اصلی آن تمیز کردن و شست و شوی مو و پوست سر می باشدبنابراین اگر شامپوی مورد استفاده شما موهایتان را تمیز و خوش حالت می کند، نیازی نیست هرچند وقت یک بار شامپوی خود را تعویض بکنید و می توانید تا مدت ها از آن استفاده بکنید.

 

وی با بیان اینکه افراد دارای موی شوره دار، چرب و خشک بهتر است از شامپوهای مخصوصخود استفاده بکنند، تصریح کرد: این اشخاص باید با توجه به نوع موهای خود شامپوی مخصوصو مناسب را برای موی خود انتخاب بکنند، برای مثال برای رفع شوره سر باید از شامپوی ضد شوره و برای جلوگیریاز خشکی و شکنندگی مو بهتر از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده بشود.

 

وی اظهار داشت:بعضی از افرادی که از شوره سر رنج می برند و از شامپوی مخصوص موهای شوره داراستفاده می کنند، ممکن است بعد از مدتی شامپوی ضدشوره مورد استفاده آنها تاثیرخود را بر روی موها از دست بدهند و شوره سر باز گردد که در بعضی موارد مشکل اصلیفرد بیماری مربوط به پوست سر می باشد که به غلط شوره تشخیص داده شده و برای مدت کوتاهی به طور ظاهری مشکل فرد را برطرف بکند.

 

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: مشکلات مو و پوست سر نظیر شوره، چربی پوست سرو خشکی و زبری مو باید به صورت ریشه ای درمان بشوند و لازم به ذکر است که در میانشامپوهای مخصوص فقط شامپوهای ضد شوره خاصیت درمانی دارند و سایر شامپوها حاویموادی هستند که از پیشروی این مشکلات جلوگیری می کنند.

 

صداقت پیشه افزود:سفارش می شود کودکان از شامپوهای مخصوص خود استفاده بکنند زیرا پوست و مویآنها بسیار حساس است و استفاده از شامپوهای مخصوص کودکان از بروز مشکلاتی نظیرسوزش چشم و حساسیت جلوگیری می کند.

 

وی بیان کرد:تقریبا بیشتر شامپوها در مواد تشکیل دهنده خود مشابه هستند، از این رو استفادهاز بیشتر آنها به جز شامپوهای مخصوص نتیجه یکسانی دارد و به همین خاطر توصیهمی شود که اگر شامپویی که استفاده می کنید با موهای شما سازگار می باشد نیاز به تعویض آن نیست.