پارس ناز پورتال

راز رابطه های بادوام و کیفیت را بدانید

راز رابطه های بادوام و کیفیت را بدانید

راز رابطه های بادوام و کیفیت را بدانید

اگر در رابطه برخی از اصول و قواعد حفظ شوند می توانند موجب دوام و پایداری گردند. متاسفانه برخی افراد بدون این که آگاه باشند به رابطه خود خاتمه می دهند. 

 

۵ قانون برای داشتن زندگی زناشویی همراه با آرامش

قانون اول؛ او را همان طور که هست بپذیرید
مطالعات نشان می دهد که یکی از لایل بروز تنش و کشمکش بین دو طرف که احتمال جدایی را بالا می برد، تمایل آن ها برای تغییر دیگری است؛ شاید آن ها متوجه نیستند که بعضی ویژگی ها اساسا تغییرناپذیر هستند، حداقل می توانم بگویم که شما قادر به تغییر دادن آن نیستید.

 

 به گزارش پارس ناز بعضی رفتارهایی که شما از او می بینید، «ویژگی های شخصیتی» هستند. مثلا برای یک فرد درونگرا، زندگی ذهنی جذابیت بیشتری نسبت به زندگی اجتماعی دارد، او از خلوت کردن با خودش انرژی می گیرد و در تعامل با دیگران انرژی خود را از دست می دهد. او تمایل دارد که حلقه محدودی از دوستانش را داشته باشد. ولی در همین حلقه کوچک، اعتماد بالایی برقرار باشد.

 

بنابراین اگر شما یک همسر درونگرا دارید، تلاش برای تغییر دادن وی به یک فرد برونگرا و اجتماعی که در جمع ها نقل محافل باشد و در مهمانی جمع را به دست بگیرد، احتمالا موجب شود که رابطه شما با همسرتان رو به وخامت بگذارد.بنابراین سعی کنید شریک زندگیتان را همان گونه که هست بپذیرید؛ با تمام ویژگی هایی که دارد. این کار شما نیست که او را تغییر دهید، شما فقط می توانید در فرآیند تغییر به او کمک کنید.

 

قانون دوم؛ فضای کافی برای رشد او فراهم کنید
بعضی وقت ها آدم ها دچار یک احساس افسردگی از بابت زندگی شخصی شان می شوند. از اینکه چه پتانسیل ها و توانمندی ها و استعدادهایی داشته اند و نتوانستند به آن ها رسیدگی کنند. بنابراین تا جای ممکن فضا برای رشد شخصی بدهید.هیچ چیز مثل یک رابطه سالم نمی تواند موجب رشد شخصی آدم ها باشد

 

قانون سوم؛ اتفاق های ناگوار ارتباطی را با خود حمل نکنید
در زندگی ممکن است اتفاق هایی بیافتد که شما را رنجیده خاطر کند. مثلا اتفاقی که در اوایل دوستی تان افتاده.اگر منتظرید که یک روز این خاطره ها از ذهن شما فراموش شود تا به آن فکر نکنید، سخت در اشتباه هستید. واقعیت این است که باید این اتفاق ها را بپذیرید، که بخشی از زندگی تان هستند و خواهند بود و دیگر قابل تغییر نیست.

 

قانون چهارم؛ از نقد مثبت شرمنده نشوید
نقدها به ما کمک می کنند که با بعضی ویژگی های خودمان که تا به حال به آن توجه نکرده بودیم، آشنا شویم. ولی توجه داشته باشید که این نقدها نباید دیگری را تخریب کنند.

 

قانون پنجم؛ مثل روز اول دوستش داشته باشید
تصور کنید اولین روزی که قرار بود او را ببینید چه طور بودید؟! چه حرف هایی به او زدید؟! چه قدر به سر و وضع و ظاهرتان رسیده بودید؟! چه قدر نسبت به حرف هایش پذیرش داشتید؟!می دانم گفتنش راحت است، ولی سعی کنید همیشه همان طوری باشید که قرار بود برای اولین بار عزیزترینتان را ببینید. همان قدر محترمانه و دوست داشتنی. تحقیر و تخریب، روان آدم ها را زخمی می کند و سخت می شود جای زخم را از بین برد.