پارس ناز پورتال

رابطه جنسی چند درصد از ازدواج را تشکیل می دهد؟

مجموعه : حذف شده است
رابطه جنسی چند درصد از ازدواج را تشکیل می دهد؟

رابطه جنسی چند درصد از ازدواج را تشکیل می دهد؟ 

رابطه جنسی یکی از پایه های زندگی مشترک است و باید نسبت به آن توجه ویژه ای گردد. باید بدانید که بیشتر طلاق ها در جامعه ریشه در مشکلات جنسی دارند. همخوانی جنسی زناشویی و شخصیتی هر دو در درجه نخست اهمیت قرار دارند و نمی‌توان گفت كدام‌یك از اینها مهم‌تر است ولی عموما افرادی كه همخوانی جنسی زناشویی بیشتری دارند اغلب ازدواج های پابرجاتری دارند.

 

رابطه جنسی چند درصد ازدواج ‌است؟

دکتر بهنام اوحدی، روانپزشک و درمانگر مشکلات زناشویی به این پرسش پاسخ می‌دهد.یكی از مسائل مهمی كه این روزها در ذهن بسیاری از زوج‌ها مطرح است میزان اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی است. خانواده‌های زیادی دچار طلاق جنسی شده‌اند كه شاید در بسیاری از موارد به اشتباه به طلاق عاطفی تعبیر شود

 

ولی کارشناسان می‌گویند طلاق جنسی از طلاق عاطفی جداست و طلاق جنسی خیلی زود به طلاق عاطفی منجر می‌شود. اینكه چقدر این رابطه مهم است و چند درصد از زندگی را تشكیل می‌دهد موضوعی است كه دكتر بهنام اوحدی، روانپزشك درباره آن توضیح داده است.

 

پیش‌تر در مشاوره‌های سنتی و قدیمی گفته می‌شد رابطه جنسی 20 تا 25 درصد ازدواج است. واقعیت این است كه برای قدیمی‌ها منظور از ازدواج تشكیل یك نهاد اجتماعی بود و نه لزوما اغنای غریزه جنسی. در گذشته وقتی دو نفر ازدواج می‌كردند و خانه و خانواده‌ای تشكیل می‌دادند، قصدشان این بود كه سفره‌ای بیندازند و ‌مهمانی بدهند

 

و جمعی را دور خود جمع كنند و رابطه جنسی در راستای تولید مثل بود. در اصل فرزندان به چشم نیروی كار دیده می‌شدند و در خانه‌ها و باغ‌های بزرگ نیروی كار از بین اعضای خانواده تامین می‌شد. در این میان تعداد كمی به بعد لذت این رابطه توجه می‌كردند و به‌ویژه در خانم‌ها این توجه بسیار كم بود. خانم‌های زیادی در آن دوران هرگز در طول عمر خود به ارضای جنسی نرسیدند و ناكام، سرخورده و حتی از مسائل جنسی متنفر شدند.

 

تقابل سنت و مدرنیته!
به‌تدریج با صنعتی و مدرن شدن جامعه دیگر نگاه به فرزندان، نگاه به نیروی كار نبود و با كاهش متراژ خانه‌ها فرزندان هم تعدادشان كم شد. آنچه به‌ویژه در 50-40 سال اخیر در جامعه ما رخ داده كاهش چشمگیر تعداد فرزندان است. حالا دیگر تعداد فرزندان از هفت‌، هشت بچه به دو بچه رسیده و رهاورد مدرنیته لذت از غرایز جنسی است. حالا دیگر رابطه جنسی از ابزاری در جایگاه تولید مثل به یك ابزار لذت تبدیل شده است.

 

چه زوج‌هایی موفق ترند؟
 به گزارش پارس ناز در حال حاضر خانواده‌ لزوما یك نهاد اجتماعی و اقتصادی نیست و كاركردی پیدا كرده كه افراد می‌خواهند در آن لذت ببرند. به همین دلیل در این سیستم اجتماعی آدم‌هایی كه خیلی درونگرا باشند یعنی به نحو بیمارگونه‌ای درونگرا و جدایی‌گزین باشند شاید بتوان گفت 20 تا 25 درصد ازدواج را در رابطه زناشویی می‌بینند

 

اما افراد طبیعی 50 تا 75 درصد ازدواج‌شان مربوط به رابطه زناشویی است. در حال حاضر همسرگزینی بر اساس معیار فیزیكی و رفتاری است و به همین دلیل همسر به عنوان همبستر باید ویژگی‌های مورد انتظار دو طرف را داشته باشد. باید طرف مقابل از نظر فیزیكی و رفتاری جذابیت جنسی، آمیزشی و زناشویی داشته باشد.

 

پیش از ازدواج باید بدانید
بسیاری از بزرگ‌ترهای خانواده با جوانی كه قصد ازدواج دارد صحبت می‌كنند و به او می‌گویند كه قیافه و اندام عادی می‌شود و تاكید می‌كنند اگر زیر یك سقف بروید جذابیت جنسی، فیزیكی و رفتاری ایجاد می‌شود اما تازه جوان بعد از ازدواج متوجه می‌شود كه همسرش كوچك‌ترین جذابیتی برایش ندارد و متاسفانه ممكن است

 

موردی كه برایش جذاب است را در جامعه عمومی ببیند و اینجاست كه همبستر از همسر جدا می‌شود. نكته مهم اینجاست كه اغلب مشاوران ازدواج و روانپزشكان اصلا همخوانی جنسی و زناشویی را میان دو نفر نمی‌سنجند و متاسفانه حتی همخوانی شخصیتی دوطرف را هم چه به لحاظ سرشتی و چه به لحاظ منش درست ارزیابی نمی‌كنند و در نهایت ازدواج‌ها به شكست می‌انجامد.

 

درمانگر معجزه نمی‌كند!
اگر دو نفر به هیچ عنوان برای هم كششی ایجاد نكنند متاسفانه درمان مشكلات رابطه جنسی با كمك داروها چندان رضایت بخش نخواهد بود. بخشی از این موضوع بیولوژیك است. این بخش از میل جنسی به آفرینش فرد مربوط است و با هیچ دارویی قابل تغییر نیست. پس تنها كاری كه می‌توان انجام داد این است كه دو نفر از این لحاظ به هم نزدیك باشند. یك ضرب‌المثل قدیمی ایرانی است كه می‌گوید كبوتر با كبوتر باز با باز.

 

پرواضح است كه این دو پرنده چقدر با هم تفاوت دارند. بر همین اساس امیال جنسی افراد حدود متفاوتی دارد و به قول معروف یك كبوتر نمی‌تواند با باز ازدواج كند. به همین دلیل است كه همتایی جنسی زناشویی در ازدواج‌ها باید توسط مشاوران كاربلد ارزیابی شود و مشاوران نابلد هم باید سریع‌تر شیوه سنجش این موضوع را یاد بگیرند.

 

فرمولش را پیدا كنید
اگر خودتان بخواهید ببینید كه از نظر امیال جنسی چقدر با طرف مقابل‌تان همخوانی دارید باید یك فرمول بسیار ساده را بدانید و آن هم میزان خور و خواب، خشم، طنز و شهوت است. فردی كه زیاد می‌خورد یا خوش‌خواب و طناز است، معمولا در رابطه زناشویی هم موفق است. به‌طور كلی افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم كرد؛

 

افرادی كه زیاد می‌خوابند و افرادی كه كم می‌خوابند. كسانی كه نیازمند خواب كم هستند و با دوره خواب كوتاهی سرحال می‌شوند و سرزنده، شاداب و پر انرژی هستند، افراد تیزی هستند و از نظر جنسی فعال‌ترند و ذاتا مهارت‌های جنسی زناشویی را بهتر بلد هستند و البته جاه‌طلب‌تر بوده و در زندگی بلندپروازترند

 

ولی افرادی كه خواب طولانی دارند عموما تنبل‌ترند و تغییر فاز بیشتری دارند و اغلب هم میل جنسی كمتر و مهارت‌های جنسی پایین‌تری دارند. این است كه ازدواج فردی كه زیاد می‌خوابد با فردی كه كم می‌خوابد می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.

 

هم‌خوانی جنسی و شخصیتی شرط اول
همخوانی جنسی زناشویی و شخصیتی هر دو در درجه نخست اهمیت قرار دارند و نمی‌توان گفت كدام‌یك از اینها مهم‌تر است ولی عموما افرادی كه همخوانی جنسی زناشویی بیشتری دارند اغلب خانواده‌های پابرجاتری دارند. خیلی وقت‌ها شما می‌بینید كه مردی خوب پول درنمی‌آورد، وضعیت مالی خوبی ندارد و وضعیت بهداشتی خوبی هم ندارد و در خانه بسیار راحت است و آدم خوش‌كلامی نیست اما همسرش از او طلاق نمی‌گیرد،

 

خیلی‌ها فكر می‌كنند این زن برای بچه‌ها به زندگی ادامه می‌دهد اما این واقعیت ندارد و این رابطه جنسی است كه خانواده را حفظ كرده است. رابطه زناشویی مانند موتور كشتی است؛ اگر موتور كشتی از كار بیفتد این كشتی دیگر در دریا پیش نخواهد رفت مگر با اندك موجی كه به عقب و جلو برود ولی قطعا هدفمند نیست.

 

آموزش را فراموش نكنید
آموزش هنر هم‌آغوشی و مهارت‌های زناشویی به مردان باید انجام شود. مسائلی مانند پیش‌نوازی و پس‌نوازی در رابطه جنسی باید حتما رعایت شود. ضمن آنكه میزان توقع زوجین از روابط زناشویی باید شفاف اعلام شود. اگر كسی از پس ارضای جنسی همسرش برنیاید اصلا نباید بچه‌دار شود و باید ابتدا به درمانگر مسائل جنسی مراجعه کند و تا زمانی كه این مشكل حل نشده به بچه‌دار شدن فكر نكند.

 

تعریف صمیمیت را اصلاح كنید
جوانان فكر می‌كنند باید اول عاشق شوند و بعد ازدواج كنند در حالی كه عشق بعد از دو تا سه سال رنگ می‌بازد و باید طرفین كاری كنند كه عشق به صمیمیت تبدیل شود. صمیمیت اجزایی مانند هم‌آغوشی، بوسه و نوازش فیزیكی را شامل می‌شود كه نباید از آنها غافل شد. با توجه به آمار رو به افزایش طلاق در جامعه باید آموزش لازم در این زمینه وجود داشته باشد و زوجین آگاهانه با این مساله برخورد كنند. زن و مرد باید در این زمینه خودشان را ارتقا دهند.

 

در حال حاضر خانم‌ها بیشتر از تلویزیون و فیلم‌ها استقبال می‌كنند و با توجه به آگاهی كه پیدا كرده‌اند در زمینه روابط زناشویی خودشان را ارتقا داده‌اند اما آقایان متاسفانه هنوز غافل هستند. بنابراین خانم‌ها از نظر هنر هم‌آغوشی و مهارت‌های زناشویی رشد زیادی كرده‌اند. به همین دلیل است كه رشد آمار فرازناشویی در زن‌ها در جامعه ما در دهه اخیر از تصاعد هندسی تبعیت می‌كند ولی در مردها از تصاعد حسابی پیروی می‌كند.

 

آشنایی قبل از ازدواج مهم است
با توجه به قوانین و سنت‌هایی كه در كشورمان وجود دارد بهترین كار این است كه افراد قبل از ازدواج دائم برای مدتی ازدواج موقت داشته باشند كه به آن ازدواج مشروط گفته می‌شود. در این مدت جوان‌ها با هم زندگی می‌كنند و اگر همه‌چیز خوب پیش رفت می‌توانند پیمان ابدی با هم ببندند.