پارس ناز پورتال

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید 

دکوراسیون ورودی خانه ها اولین جایی است که هر کسی با ورودش می بیند و درباره مرتب بودن و زیبایی خانه تصور اولیه در ذهن فرد شکل می گیرد.

 

 چند سالي مي‌شود كه هر چند وقت يك‌بار با دوستان دوران دبيرستانم مهماني دورهمي داريم و در اين دورهم جمع شدن‌ها و ديدار تازه كردن‌ها از هر چيزي حرف مي‌زنيم و با هم مشورت مي‌كنيم.

 

چند روز پيش هم مطابق معمول منزل يكي از بچه‌ها بوديم كه يكي از دوستان گفت به تازگي منزل جديدي خريده و در حال دكور كردن آنجاست.

 

دوستم براي دكور ورودي ( منظورم راهروی ورودی، سالن یا فضایی است که پس از ورود از در جلویی خانه با آن مواجه می‌شویم.)

 

خانه‌اش دنبال ايده‌هاي خوبي مي‌گشت و باز مثل هميشه سيل ايده و نظرات جالب از طرف بقيه همكلاسي‌هاي سابق بود كه روانه مي‌شد. فكر كردم بد نيست شما هم كمي در اين مهماني با ما باشيد.

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

مي‌دانيد كه فضای ورودی اولین جايي است که در بدو ورود در معرض دید دوستان و آشنایان قرار می‌گیرد و درواقع با دیدن ورودی خانه ذهنیت آنها در مورد شما و سليقه‌تان شکل می‌گیرد. پس دکوراسیون فضای ورودی خانه باید به نحوی باشد که گلچینی از ویژگی‌ها، سلايق، علایق و شخصیت شما را در بدو ورود به فردی که وارد خانه شما می‌شود، نشان دهد.

 

جاكفشي

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

يكي از همكلاسي‌ها گفت: قرار دادن جاکفشی در ورودي را فراموش نكنيد. از جمله وسایل مورد نیاز برای هر ورودی جاكفشي است که با وجود فضایی محدود باید در فضای ورودی خانه قرار بگيرد. کفش‌ها اولین پوششی هستند که در زمان ورود به خانه درآورده می‌شوند؛ بنابراین به دلیل نازیبا شدن فضا و همچنین رعایت بهداشت بهتر است داخل جاکفشی هر چند کوچک قرار بگيرند.

 

آينه

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

صحبت از اينجا شروع شد كه يكي از بچه‌ها ‌گفت: تعبيه آينه در فضاي ورودي خيلي خوب است؛ از يك طرف فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان مي‌دهد و از طرف ديگر موقع بيرون رفتن از خانه ديگر مجبور نيستيد براي برانداز كردن خودتان در آينه راهي اتاق خواب يا قسمت‌هاي ديگر خانه شويد.

 

به نظر من هم واقعا درست مي‌گفت چون ما خانم‌ها معمولا عادت داريم قبل از بيرون رفتن از خانه كلي خودمان را برانداز مي‌كنيم. دوستم عقيده داشت یک یا چند آینه مناسب، با قاب‌های برنجی به طور چشمگیری وسعت ورودی خانه را چندین برابر می‌کند.

 

فرش

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

شاگرد اول كلاس‌مان هم يادآوري كرد: براي اين قسمت از خانه حتما يك فرش رنگارنگ در نظر بگيريد؛ فرشي كه رنگ‌هايش با ساير رنگ‌هاي خانه هماهنگ باشد. در ضمن بهتر است فرش‌تان دايره باشد؛ دايره‌اي متناسب با فضاي ورودي خانه.

 

رخت‌آويز

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

نظر دوست ديگرم اين بود كه بايد حتما فضاي ورودي رخت‌آويز يا رختكن داشته باشد. براي اين منظور ایده جالبی برایتان داریم؛ اینکه مي‌توانيد با كمك برچسب‌هاي ديواري طرح يا شكل دلخواه‌تان را طراحي كرده و در قسمت‌هايي از آن قلاب نصب كنيد و از آن در فضاي ورودي‌تان كمك بگيريد.

 

ديوار خاطره‌ها

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

يكي از بچه‌ها مي‌گفت براي ورودي خانه خودش از ديوار خاطره‌ها كمك گرفته؛ ديواري با دنيايي عكس قديمي سياه و سفيد خاطره‌انگيز؛ ديواري كه هركس به خانه‌اش مي‌آيد اول درنگي مقابل آن مي‌كند و به دنياي خاطرات قدم مي‌گذارد.

 

فكرش را بكنيد به نظرم خيلي جالب است. يك ديوار خانه‌تان پرشود ازعكس‌هايي به يك اندازه و با قاب يكسان كه با فاصله منظمي روي ديوار نصب شده‌اند. تازه به جاي ديوار خاطره مي‌شود از كاشي‌هاي طرحدار هم كمك گرفت؛ كاشي‌هايي با اندازه و شكل يكسان اما طرح‌هاي متفاوت كه مورد توجه قرار بگيرند.

 

گلدان

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

پيشنهاد دوست ديگرم استفاده از گلدان و گل در اين فضا بود؛ اينكه گياهان به هر فضايي طراوت و تازگي مي‌بخشند و انرژي مثبتي را به فضا تزريق مي‌كنند. اين كار باعث مي‌شود كه هر كس به خانه‌تان وارد مي‌شود حس خوبي داشته باشد.

 

كاغذديواري

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

پيشنهاد من هم براي دوست تازه خانه‌دار شده‌ام اين بود كه اگر قسمت ورودی با فضای کل خانه‌اش تفکیک نشده و در خانه به طور مستقیم روی هال و پذیرایی باز می‌شود،

 

برای راحتی و آسایش خودشان هم كه شده از پارتیشن‌هایی مانند تخته‌های بادبزنی که طرح‌ها و رنگ‌های فراواني دارند برای جداسازي فضای ورودی كمك بگيرد؛ البته به كار بردن کاغذدیواری یا دیگر پوشش‌های دکوراتیو برای دیوار اين‌طور ورودي‌ها‌ هم فكر خوبي است چون اين‌طور كه دوستم مي‌گفت فضای ورودی خانه‌اش در نزدیکی فضای نشیمن واقع شده است.

 

فكر مي‌كنم کاغذدیواری ابزار بسیار مناسبی برای تفکیک این دو فضا از یکدیگر باشد. در ضمن نصب کاغذدیواری خيلي ساده است كه می‌تواند اين كار را خودش انجام دهد یا از فروشگاه‌های عرضه کاغذدیواری بخواهد زحمتش را بكشند.

 

استفاده از نور طبيعي

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

همين‌طور كه نظرات و ايده‌هاي داغ براي دكور ورودي بالا مي‌گرفت، يكي ديگر از بچه‌ها ادامه داد: اگر نور طبيعي در اين قسمت خانه‌‌تان نداريد با توجه به اينكه در بالاترين طبقه هستيد، مي‌توانيد قسمتي از سقف را برداريد و به جايش يك پنجره تعبيه كنيد كه فضا روشن شود.

 

هماهنگي رنگ‌ها

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

به دنبال صحبت‌هاي من يكي از بچه‌ها ادامه داد: یکی دیگر از ایده‌های زیبا برای دکوراسیون فضای ورودی استفاده از رنگ‌هایی هماهنگ با رنگ‌های موجود در دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه براي این فضاست؛ مثلا می‌توانید از رنگ‌های اصلی کار شده در فضا‌های دیگر خانه‌تان به عنوان رنگ‌های مکمل در دکوراسیون اين بخش استفاده کنید.

 

این کار باعث می‌شود دکوراسیون ورودی با استقلالی که دارد به نحوی با دکوراسیون دیگر فضاها مرتبط شود و همین امر زیبا و خوشایند است.

 

توجه كنيد رنگ‌ها قادرند فضاي شما را بزرگ‌تر، كوچك‌تر يا سردتر و گرم‌تر كنند؛ مثلا رنگ سفيد يا رنگ‌هاي روشن ديوارها و سقف راهرو را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند. در ضمن توصیه دوست‌مان اين بود كه سقف فضای ورودی را با رنگی تیره‌تر از رنگی که برای دیوارها استفاده کرده‌اید، رنگ‌آمیزی کنید تا فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر جلوه کند. همچنين این گرما را می‌توانید به وسیله یک نورپردازی زیبا و جذاب کامل کنید.

 

نور

دکوراسیون ورودی خانه خود را زیبا بچینید

و من در پايان گفتم نور؛ حواس‌تان به نور راهرو باشد. لامپ‌های معمولی، رنگ‌ها را گرم‌تر نشان می‌دهد در حالی که لامپ‌های فلورسنت و نور طبیعی راهرو را روشن‌تر و سردتر می‌کند.

 

بهتر است از چراغ‌های دیوارکوب كمك بگيريد. چراغ‌های قابل تنظیمی كه به صورت تکي، دوتایی و سه تایی در بازار موجود است و پس از نصب می توان آنها را به سمت دلخواه تنظیم کرد به صورتی که محل مورد نظرتان را روشن کند.

 

می‌توانيد نور اين چراغ‌ها را روی یک دیوار، یک تابلو یا یک مجسمه دلخواه تنظیم كنيد یا حتی بخشی خاصي از اتاق یا یک آرک در سقف ورودي را به وسیله آنها مشخص كنيد.