پارس ناز پورتال

دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن است

دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن است

دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن است

فرض کنید کسی که مسئولیت سازمان امنیتی آمریکا را بر عهده خواهد داشت بویی از تکنولوژی نبرده است و له احتمال زیاد آمریکا با یک فاجعه مواجه است. انتخاب ترامپ بر دنیای تکنولوژی چه تاثیری می‌گذارد؟ آیا رئیس‌ جمهور جدید و غیر سیاسی آمریکا با تکنولوژی مخالف است؟ چه بر سر شرکت‌های بزرگ سیلکیون ولی می‌آید؟ برای مطالعه پاسخ این سوالات، با ما همراه باشید.

 

کمتر کسی فکر می‌کرد که دونالد ترامپ، کاندید جمهوری‌خواه ریاست‌ جمهوری آمریکا، بتواند در رقابت انتخاباتی بر هیلاری کلینتون پیروز شود؛ به خصوص که تقریبا تمامی رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی، ستاره‌های موسیقی، سینما و… در روزهای آخر رقابت انتخاباتی از کلینتون حمایت کردند و علیه ترامپ سخن گفتند.

 

با این حال اتفاق محال رخ داد و ترامپ توانست اولین رئیس‌ جمهور آمریکا شود که پیش از این هیچ فعالیت سیاسی نداشته و فقط تاجر بوده است.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استآمریکا یکی از کشورهای تاثیرگذار در عرصه تکنولوژی است. سیلیکون ولی مقر بسیاری از شرکت‌های انفورماتیک جهان از جمله اپل، گوگل، مایکروسافت، نوکیا، اینتل، سونی، ایسوس، اچ‌پی، سیسکو و… است. بنابراین بی‌‌شک شرایط این کشور می‌تواند تاثیرات بزرگی بر دنیای تکنولوژی بگذارد.

 

حال که ترامپ متفاوت‌ترین رئیس‌ جمهور آمریکا شده است، شرایط دنیای تکنولوژی نیز متفاوت‌تر از همیشه می‌شود. البته این به آن شرط است که ترامپ بعد از ریاست‌ جمهوری همان ترامپی باشد که در کمپین‌های انتخاباتی دیده شده است.

 

مرگ بر تکنولوژی!

ترامپ طرفدار تکنولوژی نیست. حین کمپین‌های انتخاباتی او فاش شد که او با خود تلفن همراه حمل نمی‌کند و از ایمیل نیز به گفته خودش «بسیار به ندرت» استفاده می‌کند. او گفته است که تا به حال از پیامک استفاده‌ نکرده است.

 

در سال 2016 که هر کسی، از افراد خردسال گرفته تا سالمند، با گوشی‌های هوشمند سر و کار دارند و از آن استفاده می‌کنند، ترامپ از این کار سر باز می‌زند. البته ممکن است برخی این طرز فکرش را به عدم اطمینان او به امنیت ابزارهای الکترونیکی مربوط بدانند، اما برخی شواهد نشان‌دهنده آن است که ترامپ حتی کار کردن با کامپیوتر را نیز بلد نیست!
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استسال 2007 ترامپ اذعان کرده بود که هیچ کامپیوتری در خانه یا دفتر کارش ندارد. از او پرسیده شده بود که آیا ایمیل‌هایش را خودش می‌فرستد یا نه. و او پاسخ داده بود که «کارهای مربوط به ایمیل را شخصا انجام نمی‌دهم».

 

آیا ترامپ وب‌گردی می‌کند؟ طبق شواهد، او اخبار منتشرشده در فضای مجازی را دنبال می‌کند اما به نظر می‌آید این کار را به کمک کاغذ انجام می‌دهد! در توییتی که در تاریخ 2 فوریه 2016 از حساب شخصی او ارسال شده است، تصویرش را مقابل مقاله‌های پرینت گرفته شده وب‌سایت Huffington Post می‌بینیم. در واقع مدرک چندان محکمی وجود ندارد که نشان دهد ترامپ نحوه استفاده از کامپیوتر را بلد است.

 

این عدم اطلاع او از تکنولوژی برای کشوری که ارزشمندترین شرکت‌های تکنولوژی را در خود جای داده، به اندازه کافی نگران‌کننده است.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استترامپ به حدی از اینترنت واهمه دارد که گفته است باید نامه‌نگاری‌های ارتش آمریکا دوباره به شکل کاغذی بازگردد و از ابزارهای فوق‌مدرن امنیتی ارتباطی نباید استفاده شود. از نظر صاحب‌نظران در این زمینه، این حرکت در قرن 21 بسیار مسخره است.

 

ما با رئیس‌جمهوری طرفیم که فکر می‌کند با ملاقات با بیل گیتس و درخواست از او، می‌تواند اینترنت را خاموش کند. هدف او از این پیشنهاد سلب اینترنت از داعش بود:”ما ممکن است نیاز داشته باشیم که در برخی مناطق اینترنت را خاموش کنیم. من بیل‌ گیتس و افراد مختلف دیگری را در این رابطه ملاقات خواهم کرد که می‌دانند دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است.”

 

ترامپ اصلا نمی‌داند اینترنت دقیقا چطور کار می‌کند یا بیل گیتس دقیقا کیست! او حتی نمی‌تواند تبعات قطع کامل اینترنت و اثرش را بر اقتصاد آمریکا تصور کند.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استدامنه عقاید عجیب ترامپ به همینجا محدود نمی‌شود. برای مثال او معتقد است مفهوم گرمایش جهانی (Global Warming) را چینی‌ها به وجود آورده‌اند تا بتوانند شرکت‌ها آمریکایی را از رقابت به در کنند! به نظر می‌آید پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، نیز همتای آمریکایی خود را به خوبی شناخته است.

 

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پوتین پیام تبریک پیروزی ترامپ را با تلگراف برایش ارسال کرده است. بله، تلگراف! به دهه 1830 میلادی خوش بازگشتید.حتی پاول دورف، موسس تلگرام، نیز در توییتی با شباهت تلگراف (به انگیسی: Telegram) و نام پیام‌رسانش شوخی کرده و گفته است «حدس می‌زنید اکانت تلگرام دونالد ترامپ چه چیزی می‌تواند باشد؟»

 

خطراتی که متوجه شرکت‌هاست
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استبیایید نگاهی بیندازیم به اثری که انتخاب ترامپ بر فعالیت‌ شرکت‌های بزرگ مانند اپل، مایکروسافت یا گوگل خواهد گذاشت. یکی از وعده‌های ترامپ در نشست‌های انتخاباتی‌اش کاهش مالیات پرداختی شرکت‌ها بود. اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، خبری خوب برای شرکت‌هایی مانند اپل خواهد بود که به خاطر طفره رفتن از پرداخت مالیات، میلیاردها دلار از درآمدشان را خارج از مرزهای آمریکا نگهداری می‌کنند.

 

این شرکت‌ها می‌توانند سرمایه خود را به کشورشان برگردانند و بتوانند بیشتر بر روی پروژه‌های تحقیق و توسعه هزینه کنند. در نظر اول ممکن است این موضوع به نفع شرکت‌های تکنولوژی تمام شود، اما احتمالا کنگره آمریکا برای جبران خسارت کاهش مالیات‌ها مجبور به حذف بودجه تحقیقات علمی و برنامه‌های آموزشی شود.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استترامپ از اینکه شرکت‌های زیادی محصولاتشان را خارج از خاک آمریکا تولید می‌کنند، ناراحت است. او گفته است که باید این شرکت‌ها را مجبور کرد تا محصولاتشان را در آمریکا تولید کنند. این موضوع می‌تواند تهدیدی بزرگ برای غول‌های عرصه فناوری باشد.

 

برای مثال اپل تقریبا تمامی محصولاتش را در کارخانه‌های چین تولید می‌کند که به علت دستمزد پایین کارگران آنجا، برایش بسیار سودمند است. همچنین با ساخت محصولاتش در این کشور می‌تواند محدودیت‌های قانونی در مورد حریم شخصی را که در آمریکا وجود دارد، دور بزند.

 

اما بازگشت کارخانه‌های اپل به آمریکا علاوه بر ضرری که به این شرکت وارد می‌کند، ضرری که احتمالا بسیار بیشتر از سود اپل ناشی از کاهش مالیات‌هاست، دست و پای این شرکت برای محافظت از حریم شخصی کاربرانش را می‌بندد. خوب است بدانید که اگر اپل مجبور شود محصولاتش را در آمریکا تولید کند،

 

قیمت هر دستگاه آیفون به جای 650 دلار به 900 دلار خواهد رسید. در مورد حریم شخصی نیز ترامپ تا به حال با اپل درگیر شده است.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن است به گزارش پارس ناز چند ماه پیش فردی در ایالت کالیفرنیا دست به اقدامی تروریستی زد و خود حین درگیری کشته شد. از این فرد تنها یک دستگاه iPhone 5c در صحنه جنایت باقی مانده بود. FBI از اپل درخواست کرد که رمز این گوشی را بازنشانی کند تا این نهاد امنیتی بتواند به اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا کند.

 

اپل نیز به خاطر حفاظت از حریم کاربرانش از این کار سر باز زد. در همان زمان ترامپ موضع‌گیری شدیدی نسبت به این اقدام اپل کرد. او گفته بود که «باید اپل را تا زمان همکاری با FBI بایکوت کرد».اما بایکوت کردن به چه معناست؟ اینکه جلوی برقراری تماس دارندگان آیفون گرفته شود؟ یا اینکه به هیچ کس اجازه داده نشود

 

به اپل استور برود؟ تصور کنید که کارخانه‌های تولید اپل در آمریکا بود. در آن صورت آیا بایکوت کردن به معنای جلوگیری از تولید آیفون نبود؟ شاید این برخوردی باشد که بعد از ریاست جمهوری ترامپ و در شرایط مشابه باید شاهد آن باشیم.
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استیکی دیگر از مشکلاتی که برنامه‌های ترامپ می‌تواند برای شرکت‌های تکنولوژی ایجاد کند، نظراتش در مورد مسئله مهاجرت است. شرکت‌های بزرگ مثل اپل، گوگل و مایکروسافت تنها از کارمندان آمریکایی الاصل تشکیل نشده‌اند و افراد از ملیت‌های مختلف در برهه‌های مختلف نقش مهمی در نوآوری‌ها و خلاقیت این شرکت‌ها داشته‌اند.

 

سیاست‌های مهاجرت‌پذیری ترامپ می‌تواند به نوعی قدرت فکر افراد با ملیت‌های گوناگون را از شرکت‌های فناوری آمریکایی بگیرد و این اتفاق کمی نیست. مایکروسافت در بیانیه‌ای که پس از انتخاب ترامپ منتشر کرده، به این موضوع اشاره کرده است:

 

“بیش از یک‌سوم مهندسان ما اهل کشورهای دیگر هستند؛ دقیقا از 157 کشور دیگر. ما افراد را از کشورهای مختلف و با هر پس‌زمینه قومی و مذهبی جذب می‌کنیم. احتمالا روی زمین زبانی نیست که حداقل یکی از کارمندان ما به آن زبان صحبت نکند.”
دونالد ترامپ با تکنولوژی و فناوری دشمن استآمازون از آن دسته شرکت‌هایی است که از روی کار آمدن ترامپ بسیار ضرر خواهد کرد. ترامپ و جف بزوس، مدیرعامل آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست، پیش از انتخابات درگیری لفظی شدیدی با یکدیگر داشتند. ترامپ آمازون و جف بزوس را کلاه‌بردارانی می‌داند که از روزنامه واشنگتن پست به عنوان پایگاهی برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

 

همچنین او بارها روزنامه واشنگتن پست را به خاطر مقالاتی که علیهش چاپ می‌کرد، تهدید به شکایت کرده بود. جف بزوس نیز در جواب گفته بود که برای حل مشکل ترامپ حاضر است او را با یکی از سفینه‌های شرکت فضایی‌اش به فضا بفرستد.

 

حال با انتخاب ترامپ به نظر می‌رسد جف بزوس دچار دردسر شده است. طی دو روز پس از انتخاب ترامپ، ارزش سهام آمازون در بازار سهام آمریکا 2 و 6 درصد افت داشته است. با این حال بزوس در توییتر خود، پیروزی ترامپ را به او تبریک گفته است.

 

درست است که ترامپ آنچنان با تکنولوژی رفیق نیست، اما می‌توان امیدوار بود که رابطه مشاورانش با تکنولوژی بهتر از او باشد. یه هر حال ترامپ به عنوان رئیس جمور آمریکا انتخاب شده است و باید دید در دوره 4 ساله ریاست جمهوری‌اش چه اثری بر صنعت تکنولوژی و فناوری جهان خواهد گذاشت.

 

مطالب مرتبط :

عکسهای زن لخت و عریان دونالد ترامپ (ملانیا ترامپ)

عکسهای ایوانکا ترامپ دختر زیبا و خوش اندام دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در یک فیلم پورن مشاهده شد

رسوایی جنسی دونالد ترامپ با این زن +عکس

زندگی و ثروت دونالد ترامپ به روایت تصویر

یکی از زنان مورد تعرض جنسی ترامپ مقابل دوربین

آزار جنسی ترامپ این بار برای مدل زیبای فنلاندی

زیباترین زن دنیا از دید ترامپ این دختر مانکن است

تجاوز جنسی ترامپ به کودک 13 ساله

ترامپ به دختر خودش هم نظر جنسی دارد

بیوگرافی و عکس های دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ