پارس ناز پورتال

دهه دوم زندگی و مراقبت از پوست

دهه دوم زندگی و مراقبت از پوست

دهه دوم زندگی و مراقبت از پوست 

برای مراقبت از پوست راه ها و عمل های زیادی وجود دارد مثل لیزر و بوتاکس و انواع کرم ها اما ما باید در هر دوره از زندگی به یک نحو موثر از پوست خود مراقبت کنیم.

 

 لوسیون، بوتاکس، دیسپورت، لیزر و… گزینه‌هایی برای مراقبت از پوست هستند که در دسترس انسان‌ها قرار دارند، اما چند درصد از افراد می‌دانند که چه موقعی به استفاده کردن از آن‌ها نیاز دارند؟ واقعا در چه سن و سالی می‌توان به استفاده از آن‌ها فکر کرد؟

 

دهه ۲۰ سالگی

به نظر متخصصان همه افراد باید از آغاز این دهه، استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیرند. این سن اصلا برای چنین کاری زود نیست و هر روز صبح باید از کرم ضدآفتاب برای صورت، گردن، سینه و دست‌های‌تان استفاده کنید. حتی توصیه برخی متخصصان این است که استفاده از کرم ضدآفتاب را از دوره نوجوانی شروع کنید.

 

به یاد داشته باشید که فقط چند دقیقه وقت صرف کردن روزانه برای این کار، پوست شما را برای سال‌ها از پیری دور نگه می‌دارد.

 

در این دهه باید از محصولاتی برای مراقبت از پوست استفاده کنید که بر پایه مواد جامد تهیه شده‌اند. بنابراین کرم‌ ضدآفتاب شما باید حاوی مقدار مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها باشد و بعد از آن هم باید از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید. شب‌ها نیز باید کرم حاوی ویتامین A مثل رتینول (بدون نسخه) یا رتینوا/ترتینوئین (تجویزی) به بدن بزنید.

 

یک نکته مهم در دهه ۲۰ سالگی این است که وقتی مشکلی ندارید، سراغ حل مشکل کاذب نروید! یعنی اگر ۲۵ ساله هستید و خط اخم ندارید، اصلا لازم نیست بوتاکس کنید، چون فقط پول و زمان خودتان را هدر می‌دهید. فقط زمانی می‌توانید سراغ این کارها بروید که واقعا مشکلی وجود داشته باشد. حتی شاید تا حدی خوش‌شانس باشید که هیچ وقت در طول عُمرتان با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشوید!