پارس ناز پورتال

دنیای اینترنت را در 10 ثانیه تصور کنید

دنیای اینترنت را در 10 ثانیه تصور کنید

دنیای اینترنت را در 10 ثانیه تصور کنید 

اگر بخواهید تصور کنید در دنیای اینترنت در هر 10 ثانیه چه اتفاقاتی رخ می دهد با ما همراه باشید تا حقیقت های جالبی به شما بگوییم. همه ما می‌دانیم که اینترنت یک جای بسیار شلوغ است، اما دقیقاً چقدر شلوغ است؟

 

شما برای خواندن این پاراگراف حداقل به چند ثانیه وقت نیاز دارید، جالب است بدانید که در یکی از این ثانیه‌ها، ۲۰۰۰ تماس از طریق اسکایپ برقرار می‌شود و اعضای اینستاگرام ۷۰۰ تصویر را که از لحظات خود به ثبت رسانده‌اند در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کنند! و این تازه شروع ماجراست.

 

اِریک برَنتنر در وب‌سایت مادربورد گزارش جالبی را در خصوص رشد سریع فضای وب و همگانی شدن آن منتشر کرده است. وی گزارش داده که هم اکنون اینترنت ۳٫۴ میلیارد کاربر دارد و این یعنی ۴۶٫۱ درصد جمعیت جهان آنلاین بوده و به اینترنت دسترسی دارند،

 

او گفت که درصد بالایی از استفاده کنندگان اینترنت را افراد جوان بالغ تشکیل می‌دهند و در طول یک هفته، به طور میانگین ۲۷ ساعت آنلاین هستند.

 

البته وجود گوشی‌های هوشمند در جیب هر یک از ما باعث شده که خیلی ساده وب‌گردی کنیم، توییت ارسال کنیم و کارهای دیگری را انجام دهیم، این گوشی‌های هوشمند دسترسی به اینترنت را خیلی ساده‌تر از گذشته کرده‌اند

 

و دیگر نیازی نیست که شما برای دسترسی به اینترنت حتماً لپ‌تاپ خود را باز کرده و بر روی پاهایتان بگذارید و یا این‌که پشت میز کامپیوتر بنشینید. بسیار خب، حال که این موارد را خواندید، ذهن خود را خالی کنید، چراکه در ادامه اطلاعاتی شگفت‌انگیز و باورنکردنی را در خصوص اتفاقاتی که در طول مدت زمان یک ثانیه در اینترنت رخ می‌دهند را می‌خوانید!

 

با هر صدای تیک تاک ساعت، ترافیک اینترنت ۳۵۹۵۰ گیگابایت تغییر می‌کند.

 

حجم ۵۸۰۰ کپی از نسخه اچ‌دی فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه که مدت زمان نسخه کامل آن ۲۳۵ دقیقه است، برابر می‌شود با تغییرات میزان ترافیک اینترنت در مدت زمان یک ثانیه!

 

در هر ثانیه، کاربران اینترنت از سرتاسر جهان ۵۴۹۰۷ جستجو در گوگل انجام می‌دهند.

 

۷۲۵۲ توییت ارسال می‌کنند.

 

۱۲۵۴۰۶ ویدیو را در یوتیوب مشاهده می‌کنند.

 

و ۲۵۰۱۰۱۸ ایمیل را ارسال می‌کنند.

 

و این ارقام به دلیل اضافه شدن کاربران جدید به دنیای اینترنت، دائماً در حال افزایش هستند.

 

Internet Live Stats، که وضعیت لحظه به لحظه دنیای اینترنت را گزارش می‌کند، به تازگی اعلام کرده که تعداد کل وب‌سایت‌های آنلاین از مرز ۱ میلیارد گذشته است و هم اکنون ۱٫۷ میلیارد نفر در فیسبوک ثبت‌نام کرده‌اند.

 

این موسسه اطلاعات را از ۲۵۰ منبع مختلف دریافت کرده و طبق یک الگوریتم خاص که احتمال به وجود آمدن خطا در پیش‌بینی‌ها را کاهش می‌دهد، عمل می‌کند.

 

برخی از شرکت‌ها نیز به صورت جداگانه وضعیت سرویس‌های خود را منتشر کرده‌اند.

 

نتفلیکس می‌گوید که کاربرانش روزانه ۱۲۵ میلیون ساعت فیلم تماشا می‌کنند.

 

بنابراین هر ثانیه که می‌گذرد، ۱۴۴۷ ساعت به این مجموعه اضافه می‌شود. یعنی در هر ثانیه، کاربران نتفلیکس ۱۴۴۷ ساعت فیلم را به صورت زنده که در سرتاسر اینترنت استریم می‌شود را تماشا می‌کنند!