پارس ناز پورتال

دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانید

دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانید

دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانید 

مغول ها که ما آن ها را با چنگیز خان و حملات جنون آمیز به کشورها می شناسیم,حمام نمی رفتند و برای این کار خود هم دلیل جالبی داشتند. درباره امپراتوری مغولان اخبار بسیاری به ما رسیده است که گاهی بسیار حیرت آور به نظر می رسند.
دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانیدآیا می دا‌نستید که مغولان هرگز در زندگی خود به حمام نمی رفتند و در زمینه بهداشت در سطح فوق العاده پایینی بودند؟

 

بنا بر این گزارش، مغول ها به دلیل برخی خرافات رایج در آن زمان به حمام نمی رفتند. آن ها بر این باور بودند که در مکان هایی که آب باشد مثل حمام، رود، چشمه و… اژدهایی نگهبان خفته است و رفتن به حمام و آلوده کردن آب باعث خشم و عصبانیت اژدها می شود. از این رو عطای حمام رفتن را به لقایش می بخشیدند و ناپاکیزگی مفرط را به جان می خریدند.
دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانیدمغول ها با رفتن به حمام خود را اذیت نمی کردند و جای تعجبی هم نداشت که لباس هایشان را نشویند. آن ها می گفتند وقتی قرار است لباس هایشان را بعد از مدتی دور بیندازند و لباس نو را جایگزین آن کنند چه نیازی به شستن لباس است و وقتی لباس هایشان را تغییر می دادند که کامل کهنه و پاره شده باشد، مگر در استثنائاتی مانند جشنواره ها و اعیاد که لباس های مخصوص به تن می کردند.

 

مغول ها که در طول عمر خود یک بار هم به حمام نمی رفتند، طبیعی بود که بدن آنها بوی بدی به خود بگیرد،اما مغول ها به بوی بد خود افتخار می کردند و آن را کوچک نمی شمردند. برای مثال یکی از افتخارات آنها این بود که چنگیز خان مغول لباس مندرس، پاره و زهوار دررفته خود که بوی ناخوشایندی از آن متصاعد میشد را به یکی از آنها هدیه بدهد.
دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانید به گزارش پارس ناز مغول ها لباس بلندی به تن می کردند که میزان بلندی و جنس لباس (خز، پنبه، پشم، پوست و…) به وضع معیشتی و طبقه اجتماعی افراد مرتبط بود، کفش آنها اغلب از پوست گاو بود که بوی کود گاو از آن برمی خاست.
دلیل جالب حمام نرفتن مغول ها را بدانید