پارس ناز پورتال

دلیل توجه نکردن افراد موفق به تیپ و لباس

دلیل توجه نکردن افراد موفق به تیپ و لباس

دلیل توجه نکردن افراد موفق به تیپ و لباس 

نمونه بارز افراد موفق استیوجابز است که همیشه یک نوع لباس به تن داشت اما برایش اصلا مهم نبود. چون کارهای مهم تری داشت تا ست کردن لباس. در جامعه کنونی ما که یک جامعه تابع مد است نحوه لباس پوشیدن افراد به نوعی بازگو کننده خود درونی آن ها ست و حتی می تواند جنبه های مختلف شخصیتی و یا طرز فکر آن ها را نیز نشان دهد.

 

وقتی یک شخص تصمیم می گیرد برای موفقیت لباس بپوشد شاید تصور کنید برای هر مناسبتی یک دست لباس کامل به تن می کند تا در هر فرصتی با نحوه لباس پوشیدنش بیشترین تاثیرات موفقیت آمیز را روی افراد داشته باشد. ظاهر و پوشش در موفقیت بسیار مهم است اما آیا به این معنی است که باید صدها دست لباس داشته باشیم؟

 

موفق ترین انسان ها کمترین انتخاب را برای لباس دارند. آن ها هر روز تنها یک مدل لباس به تن می کنند. شاید این کار نظریه “برای موفقیت لباس بپوش” را نفی کند اما به دلایل مختلفی این افراد موفق چنین روشی را در پوشیدن لباس انتخاب می کنند که آن ها را بررسی می کنیم.

دلیل توجه نکردن افراد موفق به تیپ و لباس

زمان را هدر نمی دهد

واضح ترین دلیل این است که وقتی همیشه یک مدل لباس بپوشیم زمان کمتری هدر می دهیم. کارهای روزانه ما میزان موفقیت مان در روز را نشان می دهد. در واقع بدون این که متوجه شویم روزانه زمان زیادی را به خاطر انجام کارهای غیر ضروری مثل انتخاب رنگ لباس از دست می دهیم. افراد موفق این انتخاب ها را در کارهای روزانه حذف می کنند و زمانی که با حذف این کارها ذخیره کرده اند را خرج موفقیت شان می کنند.

 

استرس ایجاد نمی کند

با این که انتخاب کرده ایم که چه چیزی بپوشیم ولی باز هم انتخابمان را زیر سوال می بریم. مثلا با خود می گوییم آیا رنگ لباسم یا کفشی که پوشیده ام مناسب است یا نه؟ وقتی این سوال ها و شک و تردیدها در ذهن ایجاد می شود استرس ها و نگرانی های ناخواسته در باقی روز گریبان گیرمان می شود. وقتی تنها یک لباس داشته باشید این گونه نگرانی را حذف کرده و انرژی خود را صرف موفقیت در زندگی می کنید.

 

تصمیمات غیرضروری را حذف می کند

ما آدم ها در روز هزاران تصمیم برای گرفتن داریم. این تصمیم ها چه مهم و چه غیر مهم تاثیر زیادی در موفقیت و عدم موفقیت ما دارد. وقتی گرفتار این تصمیم گیری ها می شویم در واقع به ذهنمان آسیب می رسانیم.هیچ وقت قدرت حذف تصمیمات غیر ضروری از برنامه های روزانه را دست کم نگیرید.

 

هر چه ذهن را خلوت تر کنید جا برای تمرکز به مسائل مهم تر بیشتر می شود. یک تصمیم یا یک نگرانی کمتر جا برای تصمیم های بهتر و سازنده تری در آینده باز می کند.

 

نگهداری و سازماندهی کمتر

هر چه لباس کمتر داشته باشیم زمان کمتری صرف نگهداری و مرتب کردن آن ها می کنیم. انسان های موفق دوست دارند وقتشان را صرف کارها مهمتری کنند و داشتن لباس های زیاد یعنی صرف زمان بیشتر برای شستشو و اتو کشیدن آن ها. علاوه بر تمام این ها لباس فضای زیادی را هم در خانه اشغال می کند.

 

دارایی های ما و مقدار آن ها چیزهای زیادی می تواند درباره ما برای گفتن داشته باشد.شلوغ پلوغی و در هم ریختگی به نوعی نشان دهنده ذهن آشفته هستند. ایجاد فضای بیشتر باعث می شود نیاز به مرتب کردن زیاد نداشته باشید و این که علاوه بر کمد لباس ها در ذهن هم فضای بیشتری برای کارهای مهم تر خواهید داشت.

 

نوع ارتباط شما با لباس ها را تغییر می دهد

سعی کنید نوع رابطه خود با لباس ها را تغییر دهید. در دنیایی که لباس ها ابزار مد هستند اصراف در اوج است بعضی انسان ها روش حاکمیت لباس ها بر زندگی شان را تغییر داده اند. تنوع لباس های تان را محدود کنید تا هم اصراف نکنید و هم زمان تان را برای کارهای مهم تر صرف کنید.

 

هزینه های غیر ضروری را حذف می کند

در جامعه ما با دیدگاه بخر و دور بریزی که مردم دارند برای داشتن ظاهری متفاوت و تابع مد پول زیادی خرج موارد غیر ضروری می کنند. خود شما چقدر لباس داخل کمد دارید که برای روز مبادا کنار گذاشته اید و هنوز یک بار هم نپوشیده اید؟ معمولا با این طرز فکر که تمام لباس های داخل کمد لازم هستند

 

خودمان را فریب می دهیم اما حقیقت این است که پول زیادی بابت لباس هایی که اصلا لازم نیستند هزینه می کنیم. این لباس ها را به کسی بدهید یا دور بریزید تا بفهمید آنقدرها هم که فکر می کردید لازم و ضروری نبودند.اکنون زمان آن رسیده است که تکنیک حداقل لباس را امتحان کنید.

 

نگاهی به زندگی انسان های موفق بیندازید کسانی که برای اتخاذ تصمیمات مهم تر تصمیات غیر ضروری را از زندگی خود حذف کرده اند و برای موفقیت لباس می پوشند.

 

بدونیم