پارس ناز پورتال

دلایل علاقه به دیدن فیلم ترسناک

دلایل علاقه به دیدن فیلم ترسناک

دلایل علاقه به دیدن فیلم ترسناک 

برخی از مردم واقعا به فیلم های ترسناک علاقه خاصی دارند و از ترس ایجاد شده هنگام دیدن این فیلم ها انگار لذت می برند. اکثر مردم تمایل زیادی به دیدن فیلم های ترسناک ندارند، اما برخی نیز علاقه مند به دیدن فیلم های ترسناک هستند.

 

علت علاقه به دیدن فیلم های ترسناک چیست؟

برخی افراد با دیدن فیلم های وحشتناک و صحنه های دلهره آور، احساس امنیت و آرامش می کنند. فریبا احدی بیگلو روان شناس و مشاور، در این باره اظهار داشت: افراد ذاتاً سعی در دوری از غم، اندوه و ترس دارند، ولی گاهی شخص خواسته یا ناخواسته به دیدن فیلم های ترسناک و یا گوش دادن به موسیقی های غم انگیز گرایش پیدا می کند

 

و گاهی اوقات نیز گرایش به دیدن این نوع فیلم ها در برخی افراد افزایش پیدا می کند.افراد با شنیدن موسیقی غم انگیز و تماشای فیلم های ترسناک درگیر ۲حس غم و امنیت می شوند و این اشخاص معمولاً پس از شنیدن این نوع موسیقی ها، توصیف و دلیل خاصی از ایجاد حس غم در خود ندارند.

 

علت ایجاد حس امنیت و آرامش بعد از مشاهده فیلم های ترسناک و یا شنیدن موسیقی غمناک این است که فرد فاصله ی میان واقعیت و رویا را درک می کند، به طوری که پس از تماشای فیلم، زمانی که خود را از شرایط و موقعیت قهرمان فیلم دور می بیند، احساس امنیت و آرامش در وی ایجاد می شود.

 

دلیل تمایل برخی اشخاص به مشاهده صحنه های وحشتناک این است که معمولاً افراد پس از مشاهده فیلم و یا خواندن رمان ترسناک درگیر یک حس هنری می شوند که بعد از درک فاصله میان خود و قهرمان فیلم و ایجاد حس امنیت در وجود خویش، تمایل بیشتری به مشاهده این نوع فیلم و خواندن مطالب دلهره آور خواهند داشت.