پارس ناز پورتال

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 را بشناسید

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 را بشناسید

دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 را بشناسید 

هرچند که ویندوز 10 با آمدن خود همگان را آنطور که باید سر شوق نیاورد اما امکاناتی مانند دسکتاپ مجازی در ویندوز 10 می تواند مفید و موثر باشد. بالاخره مایکروسافت قابلیت ایجاد دسکتاپ‌های مجازی را به‌عنوان یکی از امکانات پیش‌فرض در ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار داده و به کمک این قابلیت، مدیریت آسان‌تر و منظم‌تر محیط کاربری ویندوز را برای کاربران فراهم کرده است. تابه‌حال از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟

 

همان‌طور که می‌دانید برای اجرای برنامه‌ها در دسکتاپ‌های مجازی باید روی آیکون Task View در کنار منوی استارت (پایین سمت چپ) کلیک کرده و از صفحه‌به‌نمایش درآمده گزینه‌ New Desktop را کلیک کنید. در ادامه نیز به دسکتاپ مجازی جدید مراجعه کرده و فایل یا برنامه موردنظر را در آن اجرا کنید.

 

به‌نظر شما راه‌حل ساده‌تری برای اجرای سریع‌تر این عملیات وجود دارد؟ ترفند زیر این امکان را برای شما فراهم می‌کند:

 

به لینک زیر بروید و نرم‌افزار رایگان VDesk را با حجم کمتر از 12 کیلوبایت دانلود کنید:

http://tiny.cc/click_vdesk

 

فایل دانلودی را در محلی دلخواه روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید. (نیازی به نصب برنامه وجود ندارد)

 

به محل ذخیره‌سازی فایل Vdesk.exe مراجعه کرده و پس از کلیک راست روی این گزینه کلیک کنید تا خط فرمان اجرا شود:

Open command window here فرمان زیر را در خط فرمان وارد کرده سپس کلید اینتر را فشار داده و در پایان پنجره خط فرمان را ببندید.

 

vdesk –install با اجرای مرحله 4، عملیات نصب و فعال‌سازی برنامه به پایان رسیده و چنانچه روی هریک از برنامه‌های اجرایی در ویندوز کلیک راست ماوس را فشار دهید گزینه‌ای با عنوان Open in new virtual desktop را مشاهده خواهید کرد. کلیک روی این گزینه موجب ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید،

 

ورود به دسکتاپ مجازی و اجرای برنامه موردنظر در دسکتاپ ایجاد شده خواهد شد و همه این عملیات به‌طور خودکار در کسری از زمان انجام می‌گیرد.