پارس ناز پورتال

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

مجموعه : آموزش آشپزی
دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان 

فصل تابستان,فصل خوراکی های خوشمزه است و ما در این مطلب دسرهای راحت الحلقوم مخصوص فصل تابستان را برای شما آماده کرده ایم. دسر يك تعريف كلي است از كيك و شيريني و تركيبات خميري مانند تا مدل‌هاي متنوعي شبيه پودينگ و ژله كه بافت نرم و لطيفي دارند

 

و نه‌ تنها يك جورهايي راحت‌الحلقوم محسوب مي‌شوند که به راحتي مي‌توان ادعا كرد آسان‌ترين دسرهايي هستند كه آنها را مي‌توان درست كرد.

 

علاوه بر اينها به خاطر همين لطافت و سبكي، اين مدل دسرها جان مي‌دهند براي ‌مهماني‌هاي شب‌هاي كوتاه و گرم تابستاني؛ به خصوص اينكه می‌توان آنها را همراه با ميوه‌هاي خوشمزه اين فصل سرو كرد يا اصولا با استفاده از آنها اين دسرهاي خوشمزه را درست کرد.

 

دسرخامه شاه‌توتی

مواد لازم برای دسر:

2 ق س آرد ذرت
2 /1 ق چ وانیل
1 و 2 /1 ق س نشاسته ذرت
2 /1 پیمانه آب
4 ق س شکر
2 /1 پیمانه خامه صبحانه
1 ق م پودر ژلاتین

 

مواد لازم برای سس:

1 پیمانه شاه‌توت
3 پیمانه شیر
1 ق س نشاسته ذرت
3 ق س شکر
چند عدد شاه‌توت برای تزئین

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

طرز تهیه:

1. در قابلمه‌ای مناسب شکر، آرد و نشاسته ذرت را بریزید و مخلوط کنید. به آنها شیر را هم اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

 

2. حالا این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید، دائم هم بزنید تا غلیظ شوند. سپس آن را از روی حرارت برداشته، وانیل و خامه را هم به آن افزوده، هم بزنید.

 

3. ژلاتین را با آب مخلوط کرده وروی بخار آب کتری بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود (روش بن‌ماری). ژلاتین را به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا آنها را در ظرفی ریخته، در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

 

4. در این فاصله سس شاه‌توت را آماده کنید. برای تهیه سس، شاه‌توت را در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید. شکر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. آنها را هم بزنید تا کمی غلیظ شوند.

 

5. مقداری از دسر بسته شده را در گیلاس‌های پایه دار یا ظرف دلخواه بریزید. روی آن مقداری سس شاه‌توت بریزید. چند عدد شاه‌توت روی آن بچینید و دوباره مقداری از مواد دسر روی آن ریخته و با سس و میوه شاه‌توت تزئین کنید.مدتی دسر را در یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

 

یه جور دیگه

اگر می خواهید برای خود و مهمانانتان سنگ تمام بگذارید، یک لایه اول این دسر را ژله شاه توت یا بلوبری درست کنید بعد دسر را روی آن بریزید . به این صورت دسر شما سه رنگ می شود.

 

اِسموتی توتی فُروتی

مواد لازم برای 2 لیوان:

2 /1 پیمانه شاه‌توت
2 /1 پیمانه تمشک
5 عدد توت‌فرنگی متوسط
170 میلی لیتر ماست پرچرب (معادل 4 /3 پیمانه)
1 پیمانه یخ خرد شده

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

طرز تهیه:

همه مواد لازم را در مخلوط کن بریزید و چند دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شود و به شکل پوره‌ای نرم در آید. اسموتی آماده را در لیوان‌های مورد نظر بریزید. یک نی تزئینی در لیوان بگذارید و نوشیدنی را سرو کنید.

 

یه جور دیگه

اگر دوست دارید نوشیدنی‌تان شیرین باشد می‌توانید برای این مقدار مواد 3 قاشق عسل هم اضافه کنید. البته اگر باز هم شیرین‌تر دوست دارید می‌توانید مقدار عسل را بیشتر کنید.

 

كرم هلو

مواد لازم:

4 عدد هلو
1 پيمانه شكر
4 /1 پيمانه آب
300 گرم خامه قنادي
4 /1 ق چ وانيل
2 پيمانه شير
2 ق س نشاسته ذرت
2 عدد زرده تخم‌مرغ
3 ق م پودر ژلاتين

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

1. شكر، شير و وانيل را در ظرفي مناسب بريزيد و با همزن مخلوط كنيد. زرده تخم‌مرغ و نشاسته را هم بيفزاييد و با ديگر مواد مخلوط كنيد.

 

2. مواد را از صافي رد كنيد تا اگر گلوله‌اي داشت باز شود، سپس در قابلمه‌اي مناسب بريزيد و روي اجاق قرار دهيد. حدود 10 دقيقه دائم هم بزنيد. پودر ژلاتين را روي حرارت غيرمستقيم در آب حل كنيد.

 

3. وقتي مواد كمي غليظ شد آن را از روي حرارت برداريد و ژلاتين حل‌شده را اضافه كنيد. صبر كنيد تا مواد خنك شوند.

 

4. هلوها را از هسته جدا كنيد، در مخلوط كن بريزيد و پوره كنيد. خامه را هم با همزن بزنيد تا فرم بگيرد.

 

5. وقتي مواد خنك شد هلو و خامه را اضافه كنيد و داخل قالب مناسبی كه از قبل چرب كرده‌ايد و مدتي در يخچال گذاشته‌ايد تا خنك شود، بريزيد.

 

6. قالب را در يخچال قرار دهيد تا ژلاتين بسته و دسر آماده شود. بعد از دو، سه ساعت دسر را از قالب بيرون بياوريد و سرو كنيد.

 

دسرژله انبه

مواد لازم براي 6 ظرف دسر:

3 /2 پيمانه شكر
400 ميلي‌ليتر يا يك انبه درشت (پوره شده)
200 گرم آب انبه
1 پيمانه خامه فرم‌گرفته
1 ق‌س پودر ژلاتين + 1 ق‌م
4 /1 پيمانه آب

دسرهای نرم و راحت خوشمزه برای فصل تابستان

طرز تهیه:

1. انبه را پوره كرده و در كاسه‌اي بريزيد. شكر را با آب انبه در قابلمه‌اي كوچك يا شير جوش ريخته، روي حرارت بگذاريد و هم بزنيد تا شكر كاملا آب شود. وقتي مايع خوب داغ شد و شكر هم در آب حل شد، قابلمه را از روي حرارت برداريد.

 

2. در يك ظرف فلزي آب (يك‌چهارم پيمانه) را با پودر ژلاتين مخلوط كنيد و روي حرارت غيرمستقيم (مثلا بخاركتري) بگذاريد و دائم هم بزنيد تا ژلاتين در آب حل شود و مايه‌اي يكدست به دست آيد.

 

3. ژلاتين حل‌شده را به پوره انبه اضافه كنيد. حالا شكر حل‌شده در آب انبه را هم به مواد داخل ظرف اضافه كنيد و آن را خوب مخلوط كنيد. وقتي مواد كمي خنك شد نوبت اضافه كردن خامه فرم‌گرفته است. آن را هم اضافه كرده و مخلوط كنيد.

 

4 ظرف‌هاي مورد نظر را آماده كنيد. از مايه دسر در ظرف‌ها پر كنيد و آنها را به مدت چند ساعت در يخچال بگذاريد. وقتي كه دسر خنك و ژلاتين بسته شد، ظرف‌ها را بيرون آوريد و با خامه تزئين و سرو كنيد.

 

فوت‌وفن

براي داشتن 400 ميلي ليتر پوره انبه، مي‌توانيد يك انبه درشت را از پوست و هسته جدا كنيد و در دستگاه غذاساز پوره كنيد.

 

يه جور ديگه

به جاي استفاده از آب انبه، مي‌توانيد از آب جوشيده‌شده هم استفاده كنيد.