پارس ناز پورتال

درباره ضررهای تاتو برای پوست چه میدانید؟

درباره ضررهای تاتو برای پوست چه میدانید؟

درباره ضررهای تاتو برای پوست چه میدانید؟ 

تاتو برای پوست جز ضرر چیز دیگری ندارد و بسیاری از مردم بخاطر ایجاد نقش روی بدنشان حاضرند این ضررها را به جان بخرند . بسیاری از افراد که قصد انجام تاتو بر روی پوست خود را دارند بیشتر در رابطه با طرح مورد نظر خود فکر می کنند بدون اینکه در رابطه با خطرات بهداشتی آن تحقیق کنند.

 

سازمان FDA جوهر تاتو را تایید نمی کند زیرا هیچگونه مطالعات سیستماتیکی در رابطه با واکنش بدن نسبت به جوهر تاتو و اثر آن بر سلامت انسان صورت نگرفته است. واکنش های جانبی به خالکوبی بخصوص با هدف داشتن آرایش دائم می تواند بلافاصله پس از عمل رخ دهد. خالکوبی یک طرح دائم بر روی بدن شما است به این معنا که به هیچ وجه از آن رهایی پیدا نمی کنید.

 

قرمزی و تورم

وجود نمک های فلزی موجود در برخی از رنگ دانه های جوهر تاتو می تواند قرمزی و تورم را در اطراف قسمت هایی که سوزن خالکوبی فرو رفته است ، ایجاد کند.

 

این قرمزی و تورم می تواند تا ۳ هفته باقی بماند. بعلاوه متخصصین اظهار می کنند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز می تواند سبب متورم شدن نواحی اطراف خالکوبی در برخی افراد شود. التهاب حاصل از خالکوبی اکثرا در تاتو های زرد رنگ و قرمز رنگ مشاهده می شود زیرا هر دو رنگدانه حاوی سولفید کادمیوم می باشند که باعث ایجاد حساسیت می شوند.

 

واکنش های آلرژیک ( حساسیتی )

پزشکان اعلام کرده اند که درماتیت تماسی و درماتیت فتوآلرژیک می توانند در نتیجه حساسیت به رنگدانه های ناشی از تاتو در فرد ظاهر شوند. این واکنش آشکارا به شکل بثورات قرمز رنگ که گاهی با پوسته پوسته شدن پوست همراه است ، در افراد مشاهده شده اند.


عفونت های پوستی

هرچند نادر اما گاهی اوقات پس از خالکوبی عفونت های پوستی در فرد مشاهده شده است.انجمن پوست نیوزیلند عفونت هایی نظیر زرد زخم ، سلولیت ، تبخال ، زگیل های ویروسی را مورد اشاره قرار می دهد که می توان علت آن را در استفاده از تجهیزات نامناسب خالکوبی جستجو کرد. پس بهتر است قبل از تاتو کردن از تمیز بودن تجهیزات و تجربیات آن فرد آگاه شوید.

 

شرایط موجود از قبل

اگر که از گذشته مشکلات یا بیماری های پوستی داشته اید نظیر ابتلا به اگزما بهتر است بطور عاقلانه در تصمیم خود تجدیدنظر نمایید. بدون شک خالکوبی می تواند منجر به شعله ور شدن دوباره بیماری شما و شرایط پوستی اتان گردد.


تشکیل گرانولوم

سازمان FDA اعلام می کند که بدن گاهی اوقات رنگدانه های حاصل از خالکوبی را بعنوان یک ماده خارجی ناخواسته تلقی می کند که این امر می تواند منجر به تشکیل گرانولوم در منطقه تاتو گردد.گرانولوم ها ورم های قرمز رنگی هستند که از سلول های پوست و سلول های سفید خون تشکیل شده اند.