پارس ناز پورتال

دختر هندی بعد از 68 روز روزه اجباری مرد

دختر هندی بعد از 68 روز روزه اجباری مرد

دختر هندی بعد از 68 روز روزه اجباری مرد 

دختر هندی که فقط با آب جوشیده به مدت 68 روز زندگی کرده بود و به روزه داری مشغول بوده است جان سپرد و والدین این دختر بازداشت شدند. دختری سیزده ساله از اقلیت مذهبی جین در هند، پس از ۶۸ روز روزه گرفتن متوالی جان خود را از دست داد. پلیس هند در مورد چگونگی مرگ او والدینش را تحت بازجویی قرار داده است.

 

مقامات پلیس در حیدرآباد جنوبی گفته‌اند که هدف آنها از تحقیقات آن است که بدانند آیا آرادهانا سامداریا وادار به گرفتن روزه شده است یا خیر.والدین او ادعا می‌کنند که آرادهانا داوطلبانه و بر اساس تعلیمات آیین جین، از قدیمیترین مذاهب جهان، روزه گرفته است.بر اساس گزارش‌ها آرادهانا ۶۸ روز از صبح تا شام تنها با آشامیدن آب جوشیده زندگی کرد.

 

 به گزارش پارس ناز سخنگوی پلیس گفت که پس از دریافت شکایتی علیه والدین او از سوی انجمن حقوق کودکان در شهر حیدرآباد، پرونده‌‌ای علیه آنها تشکیل داده است.این سخنگو گفت که لاکسمی چاند و مانشی سامداریا، والدین این دختر به اتهام “قتل غیر عمد در اثر سهل‎انگاری و کودک آزاری بی‎رحمانه” بازداشت شده‎اند.

 

والدین آرادهانا که جواهرفروشان بسیار متمولی هستند انکار کرده اند که دخترشان را وادار به روزه گرفتن کرده‎اند.آنها ادعا کرده‌اند که دخترشان از آنها برای گرفتن روزه‎اجازه گرفت.”ما بعد از ۵۱ روز از او خواستیم تا روزه را متوقف کند اما او ادامه داد. او داوطلبانه روزه گرفت و کسی او را مجبور نکرد.”

 

اما فعالان اجتماعی ادعاهای والدین این دختر را رد کرده‎ و می‎گویند “جامعه ما باید از وجود چنین مراسمی خجالت بکشند”.آچیوت رائو، فعال اجتماعی گفت: “خانواده او بر اساس توصیه گورو (راهنمای مذهبی) به منظور رونق بخشیدن به تجارت، دخترشان را مجبور کردند که برای ۶۸ روز روزه بگیرد.”

 

“این دختر را مجبود کردند که از صبح تا شب فقط آب جوشیده بدون نمک، لیمو یا هر چیز دیگر بنوشد.”آقای رائو همچنین والدین را برای برگزاری مراسم خاکسپاری که طی آن از دخترشان به عنوان یک “قدیس کودک” یاد کردند، مورد انتقاد قرار داد.به گفته آقای رائو، شوک آورترین جنبه این ماجرا این است که خانواده او از این‎که “خدا دخترشان را برای بردن انتخاب کرده” خوشحال هستند.

 

مرگ آرادهانا یک بار دیگر وجود چنین رسم هایی را در جامعه هند یادآوری کرده و بحث‎‏های گسترده ای برانگیخته است.مردم هند از شبکه‎های اجتماعی برای ابراز خشم خود نسبت به مرگ او استفاده کرده‎اند.آنامیکا در صفحه توییتر خود نوشته است: “واقعا شرم‌آور است، افراطیگری مذهبی. کودک آزاری. مگر جین‎ها قرار نیست برای زندگی ارزش قائل باشند؟”

 

کومار مانیش از دیگر کاربران توییتر نوشته است: “یک دختربچه باید به نام مذهب انقدر زجر بکشد تا بمیرد؟” دینی فیلیپ در صفحه توییتر خود نوشته است: “آیا این واقعیت دارد؟ در کدام قرن زندگی می‎کنیم؟ از همه بدتر اینکه این دختر از یک خانواده تحصیل‎کرده است.”