پارس ناز پورتال

دختران انگلیسی خواهان پیوستن به داعش هستند

مجموعه : مجله خبری روز
دختران انگلیسی خواهان پیوستن به داعش هستند

دختران انگلیسی خواهان پیوستن به داعش هستند 

صدها دختر انگلیسی خواهان پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند.هنوز معلوم نیست چرا این دختران تصمیم به چنین کاری گرفته اند. بررسی کارشناسان ضدتروریسم نشان می‌دهد با وجود انتشار خبر کشته شدن یک دختر دبیرستانی انگلیسی در سوریه، هنوز صدها دختر جوان و نوجوان انگلیسی خواهان پیوستن به داعش هستند.

 

به گفته این کارشناسان، تمایل دختران انگلیسی به حضور در کنار تروریست‌های داعش گویای آن است که استراتژی دولت انگلیس برای مقابله با این پدیده از اثربخشی لازم برخوردار نبوده است.گاردین به نقل از کارشناسان ضدتروریسم از تمایل دختران انگلیسی برای سفر به سوریه خبر داد.

 

به گزارش گاردین،کارشناسان انگلیسی ضدتروریسم می‌گویند با وجود اینکه خبر کشته شدن یک دختر انگلیسی در حمله هوایی به شهر رقه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیس داشت، هنوز تعداد قابل توجهی از دختران انگلیسی از مسافرت به سوریه و پیوستن به داعش منصرف نشده‌اند.

 

خدیجه سلطانه – دختر 17 ساله انگلیسی – در فوریه 2015 در تعطیلی میان‌ترم سال تحصیلی گذشته به همراه دو نفر از دوستان خود به سوریه سفر کرد و در بمباران هوایی جنگنده‌های روسی کشته شد.به گفته کارشناسان، بیشتر این دخترهای نوجوان از زندگی در انگلیس سرخورده شده‌اند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند تحت “خلافت” داعش زندگی کنند

 

و چنانچه همین امروز شرایط سفر برای آنها فراهم شود، به همراه صدها مرد انگلیسی راهی مناطق تحت سلطه داعش خواهند شد.به اعتقاد این کارشناسان، تنها مسئله‌ای که تا این لحظه آنها را از سفر بازداشته است، نگرانی آنها از احتمال دستگیر شدن است و اگر اطمینان داشته باشند که در این راه خطری متوجه آنها نیست، لحظه‌ای برای پیوستن به داعش درنگ نخواهند کرد.

 

به گفته سرویس‌های امنیتی انگلیس، با وجود دشواری‌هایی که در زمینه خروج از کشور وجود دارد تاکنون حدود 850 انگلیسی برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده‌اند. به همین دلیل، یکی از نگرانی‌های اصلی دولت انگلیس در حال حاضر، مسافرت جوانان انگلیسی به سوریه است و همچنین کودکانی که بر اثر ازدواج یا روابط نامشروع آنها با تروریست‌های داعش در آنجا به دنیا خواهند آمد.