پارس ناز پورتال

دانستنی های تغذیه درباره خوردن موز

دانستنی های تغذیه درباره خوردن موز

دانستنی های تغذیه درباره خوردن موز 

خوردن موز می تواند برای بدن ما بسیار مفید باشد. موز برای تقویت قوای جنسی مردان نیز حرف اول را می زند. این میوه متعلق به مناطق گرمسیری است. اگر به میوه‌های تابستانی مناطق گرمسیری به ویژه موز علاقه‌مندید، بدانید یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌های دنیا را انتخاب کرده‌اید چرا که سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین ها است.

 

موز علاوه بر اینکه یک وعده غذایی بسیار مقوی محسوب می‌شود، به لحاظ پزشکی نیز دارای مزایای متعددی برای سلامت شما است.از جمله خواص منحصر بفرد موز، حفظ کلسیم بدن و جلوگیری از نابودی ذخایر کلسیم استخوان ها است. خوردن موز همچنین به جذب کلسیم بیشتر از شیر و محصولات لبنی منجر می شود

 

و اگر دچار شکستگی استخوان شده اید یا در اثر افزایش سن میزان تراکم استخوان های شما کم شده است، خوردن موز را به عنوان یک مکمل درمانی فراموش نکنید.اگر می خواهید در بزرگسالی ضریب هوشی شما افزایش پیدا کند می توانید با خوردن موز به این رویای شیرین دست یابید.

 

به گزارش پارس ناز این میوه به دلیل برخورداری از پتاسیم برای تغذیه سلول های مغزی و افزایش فعالیت قوای ذهن بسیار مفید است و می تواند باعث موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شود.اگر نگران ابتلا به انواع سرطان بویژه سرطان کلیه هستید، موز انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود

 

چرا که این میوه به دلیل دارا بودن مواد مغذی می تواند نقش محافظتی از کلیه ها در برابر سرطان داشته باشد. همچنین موز با جذب کلسیم مازاد در بدن مانع بروز سنگ کلیه و سایر بیماری های دستگاه مجاری ادراری می شود. خوردن موز همچنین باعث سفیدی و زیبایی دندان ها و جلوگیری از بروز بیماری های لثه می شود.

 

با خوردن موز می توانید دستگاه گوارش خود را بیمه کنید، این میوه معده را تقویت می کند و به دلیل دارا بودن فیبر فراوان در ترکیب خود به هضم غذا و حرکت سریع روده کمک می کند و مواد سمی به این شکل سریعتر از بدن خارج می شوند. بر خلاف یک باور قدیمی میوه موز خاصیت روان‌سازی و ملینی دارد

 

و یبوست را از بین می برد.برای رفع احساس افسردگی و ناراحتی به جای استفاده از انواع داروهای شیمیایی که عوارض جانبی خطرناکی دارند، موز مصرف کنید چرا که در این میوه ماده شیمیایی تریپتوفان وجود دارد که باعث کنترل و تنظیم خلق و خو و نوسانات ذهنی می شود و افراد را خوش خلق می کند.

 

محققان حوزه بهداشت و درمان با تحقیق بر روی داوطلبان دریافته اند افرادی که در رژیم غذایی روزانه آنها موز وجود دارد به دلیل دارا بودن پتاسیم بالا و سدیم کم در ترکیب این میوه کمتر دچار حملات سکته مغزی و قلبی و مرگ در اثر این بیماری ها می شوند.

 

در نهایت موز برای افراد مبتلا به کم خونی مانند قرص مکمل آهن است زیرا در ترکیب موز موادی وجود دارد که جذب مواد غذایی حاوی آهن را بهبود می بخشد و می تواند سبب رفع مشکل کم خونی و فقر آهن در افراد شود.