پارس ناز پورتال

دادن هزینه پیامک و کلاهبرداری سارقان

دادن هزینه پیامک و کلاهبرداری سارقان

دادن هزینه پیامک و کلاهبرداری سارقان 

ایرانسل خدماتی دارد که به واسطه آن در مواقع ضروری می توانیم پیام ارسال کنیم و دریافت کننده هزینه آن را تقبل کند. اما این روش به دست افراد سودجو عاملی برای کلاهبرداری شده است. در شرایط حساس و اضطراری، سرویس‌های خاص یک اپراتور تلفن همراه برای پرداخت هزینه پیامک توسط مخاطب از جمله امکانات اضطراری و کارآمد محسوب می‌شود.

 

این روزها سودجویان پیامک‌های تبلیغاتی را از طریق خطوط بدون شارژشان برای مشترکان ارسال می‌کنند و سرویس مذکور (پردداخت هزینه توسط مخاطب) برای فرد گیرنده فعال می‌شود. ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مشترکان این اپراتور باید مراقب به این‌گونه پیامک‌های تبلیغاتی باشند.

دادن هزینه پیامک و کلاهبرداری سارقان

به گزارش تسنیم، متن بیانیه ایرانسل به شرح زیر است:

 

دوستان عزیز ایرانسلی!

همانطور که می‌دانید ایرانسل سرویسی دارد با عنوان «میزبان پیامک» که با استفاده از آن می‌توانید زمانی‌که شارژ ندارید از گیرنده پیامک درخواست کنید تا هزینه ارسال پیام را پرداخت کند. متاسفانه اخیرا افرادی سودجو با سوءاستفاده از این سرویس، موجب نارضایتی برخی از شما شده‌اند. همانطور که در تصویر هم می‌بینید، این پیامک‌ها با پیش‌شماره 7042 یا 7062 و با این مضمون برای شما ارسال می‌شود:

 

«شما از 09 XXXXXXXXX پیامک دارید (اعداد به لاتین وارد شود) 5:دریافت و پرداخت هزینه 7:عدم دریافت 8:افزودن به فهرست غیر مجاز …..»

 

اگر از شماره‌های ناشناس، پیامی با محتوای درخواست برای پرداخت هزینه پیامک دریافت کردید، به هیچ وجه به آن پاسخ ندهید تا هزینه‌ای از حسابتان کسر نشود. برای غیرفعال‌سازی دریافت پیام سرویس میزبان پیامک از شماره ارسال شده هم می‌توانید در پاسخ به پیام ارسالی، عدد 8 را ارسال کنید یا اینکه شماره فرستنده را به همراه حرف B به صورت B09XXXXXXXXX وارد کنید و به 7060 یا 7040 بفرستید.

 

همه تلاشمان این است که با ارائه راهکاری در تنظیمات سرویس، مانع از این سوءاستفاده شویم. پیشاپیش از صبوری شما سپاسگزاریم.”