پارس ناز پورتال

دادن آب به نوزادان و مشکلات تغذیه ای

دادن آب به نوزادان و مشکلات تغذیه ای

دادن آب به نوزادان و مشکلات تغذیه ای 

اگر عادت دارید تا به نوزاد خود آب زیاد بدهید بهتر است از این کار دست بکشید چون طبق تحقیقات جدید آب برای نوزادان ایجاد مشکل می کند. بر طبق تحقیقات مرکز نوزادان دانشگاه کلمبیا، دادن آب به نوزاد می تواند منجر به اختلالات تغذیه ای شود و سلامت او را به خطر بیاندازد. نوزادان همه آب مورد نیازشان را از طریق غذایی که به آنها میدهید بدست می آورند.

 

دادن آب فراوان به نوزاد، او را در معرض خطر مسمومیت با آب قرارمیدهد و میتواند منجر به حمله های ناگهانی (شوک) یا کُما شود. مسمومیت با آب هنگامی اتفاق می افتد که خون رقیق شود و سطح الکترولیتها از تعادل خارج گردد.خوراندن آب به نوزاد میتواند بر اشتهای او تأثیر بگذارد. نوزاد معده کوچکی دارد و پر کردن آن با آب منجر به کاهش میزان شیری که می تواند بخورد، می شود. این مرکز به تاثیر آب بر کاهش توانایی جذب مواد مغذی غذا نیز اشاره کرده است.

 

به عنوان والدین نوزاد، شاید شما نگران وضعیت آب بدن نوزادتان در گرما یا هنگامی که او بیمار است باشید. در هوای گرم پیشنهاد میشود میزان شیر یا شیر خشکی که به نوزادتان میدهید را بیشتر کنید.نوشیدنی الکترولیتی (سرم خوراکی) برای نوزادانی که به اسهال واستفراغ مبتلا هستند مفید است. پزشک نوزادتان شما را در مورد مصرف سرم خوراکی راهنمایی می کند.

 

توصیه مرکز نوزادان دانشگاه کلمبیا این است که تا زمان شروع به خوردن غذاهای جامد، به کودک آب ندهید. پس از این دوران، روزانه بطور متوسط تا ۳۰ تا ۱۲۰ سی سی (معادل دو قاشق غذاخوری تا نصف لیوان) آب پیشنهاد میشود. با این حال برای توصیه های دقیق تر با دکتر کودکتان مشورت کنید.

 

در یک سالگی به فرزندتان اجازه دهید هرقدر که میخواهد آب بنوشد. در این زمان کودک شما غذای جامد و شیر کامل میخورد.
ممکن است دکتر نوزادتان دربعضی موارد، بعنوان مثال در زمانیکه نوزاد شما به یبوست مبتلاست، دادن میزان کمی آب یا نوشیدنی، حدوداً ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری را پیشنهاد کند.همیشه از پیشنهاد متخصص اطفال در مورد دادن آب به نوزاد استفاده کنید.