پارس ناز پورتال

خوردن چای کهنه دم ممنوع

خوردن چای کهنه دم ممنوع

خوردن چای کهنه دم ممنوع 

تعداد زیادی از مـا حتی چای راکه روز قبل دم شده را دوباره مصرف میکنیم غافل از نکات سلامتی کـه باید بدانیم اما نمی‌دانیم. چای یکی از نوشیدنی هاي پرطرفدار در میان ایرانی هاست کـه مصرف آن قاعده و اصول خاصی دارد کـه همگان ازآن بی خبرند.

 

 امیر هومن کاظمی متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی و عضو هیئت دانشگاه علوم دکتری تهران؛ بیان کرد: آن دسته از افرادی کـه در طول روز بیش از 3 لیوان چای مصرف میکنند باید بدانند کـه چای کهنه باعث تولید مواد سمی در بدن می‌شود و تبعات جبران ناپذیری رابه همراه دارد.چایی کـه بیشتر از ۱۰ دقیقه دم بکشد، کهنه بـه شمار میرود و نوشیدن این چای کهنه موجب افزایش خستگی در فرد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک می‌کند و بدلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده موثر اسـت.کاظمی با یادآوری این کـه بدلیل ترکیبات نگه دارنده، اسانس و رنگ مورد استفاده در تهیه چای کیسه اي افراد باید از مصرف آن پرهیز کنند؛ عنوان کرد: بدلیل وجود مواد مصنوعی در چای هاي کیسه اي، این قبیل چای ها در مدت زمان کمتری نسبت بـه چای معمولی رنگ میدهند.

 

وی با عنوان این کـه مصرف دراز مدت چای کیسه اي خطر آفرین اسـت؛ افزود: از عوارض مصرف چای کیسه اي و کهنه دم می‌توان بـه ریفلاکس و مشکلات گوارشی اشاره کرد. این موارد در مورد دمنوش هاي گیاهی آماده نیز صدق می‌کند و دمنوش باید با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.