پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

این خوراکی ها منبع ویتامین E هستند

این خوراکی ها منبع ویتامین E هستند

این خوراکی ها منبع ویتامین E هستند 

خوراکی هایی هستند که سرشار از ویتامین هستند و بدن ما هم به آن ها احتیاج دارد و در زیر منابع مهم ویتامین E برای سلامت شما لیست شده است. از بهترین مواد غذایی حاوی ویتامین E می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دانه آفتابگردان : ۳۳.۴۱ میلی گرم در یک فنجان ( ۲۲۰ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

بادام : ۳۲.۹۸ میلی گرم در یک فنجان ( ۲۱۸ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

فندق : ۲۰.۲۹ میلی گرم در یک فنجان ( ۱۳۳ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

جوانه ی گندم : ۱۸ میلی گرم در یک فنجان ، ساده و خام ( ۱۲۰ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

انبه : ۳.۰۲ میلی گرم در یک عدد انبه کامل (۲۰ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

بروکلی : ۲.۴ میلی گرم در یک فنجان ، پخته نشده ( ۱۲ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

اسفناج : ۱.۹ میلی گرم در نصف فنجان پخته شده و یا دو فنجان خام ( ۱۰ درصد از نیاز روزانه ی بدن )

 

کیوی : ۱.۱ میلی گرم در یک عدد متوسط ( ۶ درصد نیاز روزانه ی بدن )

 

اگر می خواهید نیاز روزانه ی بدن به ویتامین E را تامین کنید ، استفاده ی خلاقانه ای از این مواد غذایی داشته باشید . به سالاد خود دانه های آجیل را اضافه کنید . همچنین می توانید از آجیل به عنوان یک میان وعده ی عالی استفاده نمایید. با مصرف اسفناج و یا کلم در سالاد خود هنگام نهار ، میزان ویتامین E در بدن را افزایش دهید.

 

تکه های سیب با کره ی بادام زمینی نیز یکی از میان وعده های خوب و حاوی ویتامین E محسوب می شود. اما یکی از بهترین راه ها برای بهره بردن از ویتامین E ، اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن جوانه ی گندم به دستور هر غذایی که روزانه درست می کنید ، می باشد.

 

اگر قصد استفاده از مکمل های ویتامین E را دارید ، فقط این نکته را بخاطر بسپارید که این ویتامین ، از جمله ویتامین های محلول در چربی است و در صورت جذب در مواد غذایی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت. بنیاد سلامت قلب در آمریکا توصیه می کند آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین E را همراه با رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار است ، به بدن خود برسانید.

 

البته رساندن انواع ویتامین ها و مواد معدنی از طریق رژیم غذایی به بدن ، گزینه ی بهتری نسبت به مصرف مکمل ها می باشد. از طریق رژیم غذایی ، از مصرف بیش از حد ویتامین E نیز پیشگیری می شود.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ