پارس ناز پورتال

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

مجموعه : رژیم و تغذیه
خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

بعضی از خوراکی ها برای روده ها خوب میباشند که مي توانید انها بخورید و باکتری هاي روده را تقویت کنید. روده کار جذب مواد خوب غذا را بر عهده دارد. یکی از عجیب ترین چیزهایی که تحقیقات جدید به آن دست یافته تاثیر میکروبیوم روده در سلامت بدن انسان هست. برای بالا بردن سلامت باکتری هاي خوب روده غذا هاي فروانی وجود دارد که مي توانید از آنها کمک بگیرید.

 

سیب زمینی سرد

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

سیب زمینی هاي سرد یکی از برترین منابع نشاسته هاي مقاوم میباشند. نشاسته هاي مقاوم یک نوع پروبیوتیک میباشند، یک نوع کربوهیدرات غیر قابل هضم که برای باکتری هاي روده مثل غذا عمل مي کند. این نوع کربوهیدرات باعث رشد و تکثیر باکتری هاي خوب در روده مي شود نشاسته

 

مقاوم مزایای فراوانی برای سلامت دارد، یکی از برترین مزایای آن بالا بردن حساسیت به انسولین هست. این مزیت به افراد کمک مي کند از دیابت در امان بمانند و حتی وزن کم کنند.

 

کفیر

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

کفیر را یکی از اعضای خانواده ماست بدانید اما با قدرت بسیار اکثر. این نوشیدنی از تغذیه قارچ هاي کفیر توسط شیر بدست مي آید. کم کم زمان این قارچ ها باعث تخمیر شیر مي شوند، و نوشیدنی سرشار از باکتری هاي خوب ساخت مي کنند. تحقیقات نشان داده،

 

کفیر مي تواند باعث تسکین مشکلات گوارشی و آلرژی شود، و حتی ممکن هست تاثیری مثبت روی سلامت قلب نیز داشته باشد. متاسفانه تعداد زیادی از کفیر هایي که توسط کارخانه ها ساخت مي شوند حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده میباشند، که باکتری هاي بد معده را تغذیه مي کنند، پس ابتدا برچسب مواد به کار رفته در کفیری که مي خرید را مطالعه کنید.

 

موز سبز

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

تعداد زیادی از مردم موزهای سبز را نمی‌خرند و اکثر به سمت آنهایی مي روند که به خوبی رسیده اند. اما برای کسانی که از این نوع موز بهره گیری مي کنند خبر هاي خوبی داریم. موزهای سبز منابعی غنی از پروبیوتیک ها میباشند، به خصوص نشاسته مقاوم. این موزها همین طور دوز سالمی از فیبر ها،

 

ویتامین ها و مینرال هاي محلول و نا محلول در خود دارند. این ترکیب برای باکتری هاي خوب روده ضیافتی را ترتیب مي دهد و به محافظت از سلامت قلب و استخوان کمک مي کند.

 

کیمچی

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

اسمش گولتان نزند – این غذای کره اي نه تنها خوشمزه هست بلکه برای سلامت یک سوپر استار به حساب مي آید. کیمچی را با سبزیجات تخمیر شده به همراه پروبیوتیک باکتری هاي اسید لاکتیک درست مي کنند، به همین علت این غذا به اندازه تمام غذا هاي تخمیری دیگر برای روده مزیت دارد. در این غذا از سبزیجاتی مثل بوک چوی و کلم در کنار ادویه جات سالمی مثل سیر و فلفل بهره گیری مي شود.

 

کیمچی حاوی دوز بی نظیر بالایی از ویتامین ها فیبر و آنتی اکسیدان ها هست. تحقیقات نشان داده کیمچی مي تواند بدن را از ابتلا به سرطان، چاقی، و یبوست حفظ کند همین طور مي تواند باعث کاهش کلسترول، تقویت ذهن و سیستم ایمنی بدن شود.

 

کلم ترش

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

کلم ترش از فامیل هاي آلمانی کیمچی هست. کلم ترش متشکل هست از انواع سبزیجات به ویژه کلم که در آب نمک تخمیر شده اند. این غذا مقدار زیادی باکتری خوب برای روده به همراه دارد. کلم ترش نه تنها مزایایی مثل دیگر غذا هاي تخمیر شده دارد بلکه تحقیقات نشان داده،

 

مصرف هرروز یک وعده کلم ترش مي تواند به کاهش اضطراب اجتماعی کمک فراوانی بکند. محققان بر این باورند چنین تاثیری به این علت دیده مي شود که ۸۰ درصد هورمونهای آرام بخش، سروتونین، در روده تان « نه مغز! » ساخت مي شود. و باکتری هاي خوب ساخت سروتونین را تقویت مي کنند.

 

شکلات

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

بله، این حقیقت دارد! شکلات مي تواند رشد باکتری هاي خوب در روده را بهبود ببخشد. تحقیقات نشان داده ترکیب شکلات با پروبیوتیک ها مزایای هر دو را اکثر مي کند. شکلات از باکتریها در طول گذر از معده محافظت مي کند. فقط مطمئن شوید که مقدار مصرف شکلاتتان چندان نباشد،

 

با این که باکتریها به بدن کمک مي کنند به خوبی شکلات را هضم کند، آن را از جذب بخشی از مواد خوب و آنتی اکسیدان ها محروم مي کند.

 

سیر

خوراکی های مفید برای روده را بشناسید

ساده ترین روش برای بد بو کردن دهان دارای خواص بسیار قوی برای باکتری هاي سالم روده هست. اگر می‌خواهید بیشترین بهره گیری را از سیر ببرید آن را خام میل کنید ولی پخته آن نیز خاصیت بالایی دارد. تحقیقات نشان داده خوردن سیر باعث پیش گیری از بسیاری مریضی هاي گوارشی مي شود. فقط اگر مي خواهید سیر بهره گیری کنید مطمئن شوید مدتی پس از خوردنش تنهایید!