پارس ناز پورتال

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو 

نیسان اقدام بـه تولید یکی از مدل هـای مشهور خود بـه صورت هیبریدی کرده است. نیسان مورانو هیبریدی توجه بسیاری را بـه خود جلب کرده است. شرکت نیسان با معرفی کراس اُوورهای نسل سوم در مدل 2015، مدل Murano را با یک طراحی جدید روانه بازار سال 2016 کرد. این ابتکار نیسان، یک فضای داخلی و خارجی بازطراحی شده را برای این مدل فراهم می آورد؛

 

از آن گذشته این مدل دارای برخی فناوری هـای جدید است کـه بـه همتراز شدن این مدل کراس اُوور با دیگر بخش هـای مربوط بـه آن کمک کرده است.نیسان ممکن است این کار را بدون جلب توجه رقبا انجام داده باشد اما این شرکت در واقع یک نسخه هیبرید از مورانو را برای مدل سال 2016 معرفی کرده است کـه نقطه عطفی در مصرف سوخت محسوب میشود.

 

بـه رغم این‌کـه هیبریدی کردن باعث افزوده شدن یک موتور الکتریکی، باتری لیتیوم – یون در عقب و برخی اجزاء دیگر بـه این ماشین میشود، اما مورانو هیبرید همچنان دارای فضای سرنشین و بار مشابه با همه ی ي مدل هـای غیرهیبریدی است.

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

خودروی مورانو هیبرید در گروه میان رده SL یا بـه عنوان یک مدل Platinum عالی در این سری عرضه شده است. با این وجود، تفاوت هـای بسیار اندکی بین دو مدل وجود دارد کـه شامل چرخ هـای متفاوت، چراغ هـای جلوی متفاوت و چند تفاوت جزئی دیگر است.

 

با توجه بـه این، مدل هیبرید پلاتینیوم فقط 2050 دلار بیشتر از مدل SL Hybrid قیمت دارد – کـه با در نظر گرفتن تفاوت هـای اندک انها یک اضافه بهای منطقی محسوب می شود، اما در ادامه بـه جزییات بیشتری اشاره خواهیم کرد. اکنون اجازه دهید تا بـه نسخه هیبرید خودروی Nissan halo در بخش کراس اُوورها بپردازیم و ببینیم کـه چه مزایایی دارد.

 

نمای خارجی

وقتی شرکت نیسان برای مدل سال 2015 یک نسل جدید معرفی کرد، حق مطلب را نسبت بـه بخش طراحی کراس اُوور ادا کرد. مدل قبلی چندان جذاب نبود و طراحی خارجی آن تعریف زیادی نداشت. این نسل جدید از نشانه هـای طراحی Resonance concept استفاده کرده است

 

تا تناسب خوبی با جدیدترین ویژگی تکراری شبکه مشبک V-Motion نیسان داشته باشد. چراغ هـای جلویی و عقبی شبیه بومرنگ است تا با سپر بلندتر و طرح نمای خوش تراش تر آن تناسب داشته باشد.با توجه بـه انچه کـه گفته شد انتظار نداشته باشید کـه مدل هـای هیبرید این ماشین چندان متفاوت باشند.

 

در واقع، هر دوی آنها دارای نمای کلی مشابه هستند. یک تفاوت عمده بین مدل هـای SL Hybrid و Platinum Hybrid وجود دارد کـه قابل بررسی است. مدل SL دارای رینگ هـای پنج پره صاف و صیقلی 18 اینچی است.
از طرف دیگر، مدل Platinum Hybrid دارای رینگ هـای 20 اینچی صاف و صیقلی از جنس آلیاژ الومینیومی است.

 

هر دو مدل از تایرهای سری هـای 235 مناسب برای تمام فصول بهره مند خواهند بود. نسخه Platinum همچنین دارای چراغ هـای جلوی LED است در حالی‌کـه مدل SL دارای چراغ هـای جلوی هالوژن استاندارد اتوماتیک است.هر دو مدل مجهز بـه چراغ هـای عقب LED و چراغ هـای LED برای حرکت در روز هستند.

 

همچنین هر دو مدل بـه طور استاندارد دارای تجهیزاتی مانند دستگیره هـای درب از جنس کروم، درب صندوق عقب برقی، ریل هـای سقف نقره ای و شیشه عقب حریم خصوصی و موارد دیگر هستند.آپشن هـای استاندارد رنگ بدنه شامل: Pacific Sunset, Java Metallic, Magnetic Black, Brilliant Silver, Metallic, Cayenne Red Gun و Arctic Blue Metallic میباشد.

 

اگر این رنگ ها را نمی پسندید، می توانید با اضافه پرداختی 395 دلار رنگ pearl white «سفید مرواریدی» را انتخاب کنید.

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

مورانو هیبرید نیز همانند نسخه هـای غیر هیبریدی فقط بـه یک پکیج اختیاری Technology Package The مجهز خواهد بود. این پکیج برای هر دو مدل یکسان است و دارای یک سقف مونروف « moonroof – بـه سانروف شیشه ای داخلی مونروف می‌گویند» برقی با نمای وسیع است کـه با یک‌بار لمس کردن باز و بسته می شود.

 

این پکیج دارای ویژگی هـای ایمنی اندکی است، اما تا اندازه ای می‌توان گفت کـه این قطعاً مهمترین ویژگی موجود در این پکیج است.

 

فضای داخلی

شرکت نیسان برای آپدیت مورانو برای سال 2015 کار زیادی بر روی کابین آن انجام داد. تقریباً تمام موارد درون کابین در مقایسه با نسل قبلی بازطراحی شد، با گروهی از ابزارهای جدید کـه پایین تر از قبل قرار می گیرند و یک صفحه لمسی رنگی 8 اینچی جدید کـه زینت بخش قسمت میانی داشبورد است.

 

بـه دلیل داشبود منحنی شکل باز طراحی شده، کنسول میانی ساده تر شده است و دارای دکمه هـای کمتری نسبت بـه قبل است و از ظاهر بهتری برخوردار شده و نیز احساس بهتری بـه سرنشینان می دهد. مدل هـای هیبریدی مورانو دارای برخی تجهیزات استاندارد مانند صندلی هـای Zero Gravity «جاذبه صفر»، صندلی سه نفره پشت، نظارت آب و هوای دو منطقه ای و یک فندک فشاری هستند.

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

دو تفاوت بین SL Hybrid و Platinum hybrid وجود دارد. حالت استاندارد SL با صندلی هـای جلوی گرم شونده با تنظیم دستی و فرمان تنظیم شونده عرضه میشود. مدل Platinum در این زمینه بهتر تجهیز شده است و دارای صندلی هـای جلوی گرم شونده و خنک شونده و صندلی هـای عقب گرم شونده است.

 

فرمان مدل Platinum نیز گرم شونده بوده و دارای قابلیت تنظیم شوندگی برقی است. همان طوری کـه مشاهده می‌کنید با وجود تفاوت هـای اندک این دو مدل، قیمت آنها تقریباً یکسان است، در نهایت، این برای کسانی مناسب است کـه خواهان آپشن هـای اضافی اندک هستند اما نمیخواهند خرج خیلی زیادی بکنند.

 

پیشرانه

شما میتوانید زیر کاپوت مورانو هیبرید یک موتور بنزینی DOHC چهار سیلندر سوپر شارژ شده 2.5 لیتری مشاهده کنید کـه یک موتور الکتریکی و یک سیستم کلاچ دوگانه «Dual Clutch System» در کنار آن وجود دارد. گشتاور تولیدی موتور آن 243 پوند فوت و گشتاور تولیدی موتور الکتریکی آن 118 پوند فوت است.

 

پیشرانه مدل هـای مورانو هیبرید می‌تواند بر روی چهار چرخ «AWD» باشد، اما حالت استاندارد آن بر روی محور جلو «FWD» است. نیرو از طریق یک جعبه دنده Xtronic CVT بـه چرخ ها منتقل میشود کـه قابلیت هیل استارت «hill start» نیز در سربالایی ها و سراشیبی ها بـه آن کمک خواهد کرد.

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

مدل هـای هیبریدی مورانو همانند مدل هـای غیر هیبریدی دارای سیستم تعلیق مستقل چرخ هـای جلو و یک سیستم مستقل چند خطی در عقب است. یک وزنه تثبیت کننده در عقب و جلو وجود دارد تا در هنگام حرکت در پیچ ها از انتقال بار بـه یک سمت ماشین بکاهد و همچنین بـه صورت استاندارد دارای یک فرمان خودکار حساس بـه سرعت است.

 

یک سیستم ترمز چهار چرخ ABS وظیفه ترمزگیری را انجام میدهد، همچنین ترمز کمکی و پخش کننده الکترونیکی نیروی ترمز بـه عنوان ویژگی هـای استاندارد آن محسوب می شوند. مدل هـای کنترل بر روی چهار چرخ دارای یک سیستم G بـه عنوان بخشی از سیستم ABS هستند.

 

با در نظر گرفتن این‌کـه مورانوی غیر هیبریدی با یک موتور V6 260 اسب بخار عرضه میشود، زمان هـای عملکرد آن، کـه تا زمان نوشتن این مقاله هنوز انتشار نیافته است، احتمالاً باید بین مدل هـای هیبریدی و غیر هیبریدی حدوداً یکسان باشد. اما بـه یاد داشته باشید کـه مدل هیبریدی در واقع کمی سنگین تر است،

 

بـه طوری‌كه مدل کنترل بر روی محور جلو 175 پوند و مدل هـای نظارت بر روی چهار چرخ 170 پوند بیشتر از همتایان غیر هیبریدی خود وزن دارند.

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

بـه رغم این اضافه وزن، مورانو هیبرید بـه لطف موتور الکتریکی و پک باتری لیتیوم – یون خود، در صرفه جویی سوخت برجسته است. طبق گفته نیسان، مورانو در شکل نظارت بر محور جلو 31 mpg « مایل طی شده با یک گالن بنزین» در بزرگراه ها و 28 mpg در جاده هـای شهری مسافت طی می‌کند.

 

مدل هـای چهار چرخ موفق شدند تا بـه 30 mpg در بزرگراه و 26 mpg در جاده هـای شهری دست پیدا کنند. در مقایسه با مدل هـای غیر هیبریدی، مدل هـای هیبریدی محور جلو 3 مایل در گالن در بزرگراه و 7 مایل در گالن در شهر افزایش داشته اند و برای مدل هـای چهار چرخ 2 مایل در گالن در بزرگراه و 5 مایل در گالن در شهر افزایش داشته اند.

 

قیمت ها

در زمینه قیمت، مدل SL Hybrid از 40050 دلار شروع میشود در حالی‌کـه Platinum Hybrid از 42100 دلار شروع میشود — کـه در مقایسه با مدل هـای غیر هیبریدی 3000 دلار گران تر است. اگر شما بخواهید پکیج Technology کـه شامل مونروف پانورانا و سیستم هـای ایمنی سه گزینه ای «کنترل هوشمند کروز، ترمز اضطراری جلو و هشدار پیش گیرانه برخورد از جلو» است را انتخاب کنید، باید 2260 دلار بیشتر هزینه کنید.

 

این پکیج فقط دارای آپشن هـای در دسترس برای مدل هـای هیبریدی است، بـه غیر از 295 دلار برای رنگ سفید مرواریدی، بـه طوری‌كه قیمت SL فول آپشن را تا 42310 دلار و قیمت Platinum Hybrid را تا 44360 دلار بالا میبرد. البته این قیمت ها بـه غیر از هزینه مالیات، صدور مجز و باربری است.

 

رقابت

خودنمایی نیسان مورانو هیبریدی در صنعت خودرو

Toyota Highlander اولین محصول نسل سوم خود را برای مدل سال 2014 عرضه کرد. سپس در سال 2016 اصلاحاتی در آن ایجاد کرد، بـه طوری‌كه اکنون دارای یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته جدید جایگزین شده جعبه دنده استاندارد شش سرعته قبلی است و همچنین دارای یک موتور V-6 اصلاح شده است

 

کـه از سیستم تزریق مستقیم D4-S تویوتا بهره میبرد. تویوتا بر خلاف نیسان ترجیح میدهد کـه از موتور V-6 3.5 لیتری در مدل هیبرید استفاده کند.این موتور DOHC دارای زمان بندی متغیر سوپاپ است و در ترکیب با موتور الکتریکی، 280 اسب بخار نیرو تولید می‌کند – کـه فقط اندکی بیش از مورانوی هیبریدی است.

 

در اصل، Highlander Hybrid فقط در مدل الکترونیکی چهار چرخ سفارشی موجود است. موضوع جالب توجه این است کـه Highlander موفق شده بـه 28 mpg در بزرگراه و 27 mpg در شهر دست پیدا کند – 1 mpg بیشتر در شهر، اما 2 mph کمتر در بزرگراه نسبت بـه مورانو. Highlander Hybrid از قیمت 47،870 دلار شروع میشود، کـه 3،510 دلار از Murano Platinum Hybrid و 5،560 دلار از SL Hybrid گران تر است.

 

نتیجه گیری

 بـه گزارش پارس ناز نیازی بـه گفتن نیست کـه از زمان رونمایی نسل سوم مورانو تغییرات مناسب زیادی در آن ایجاد شده است. اکنون کـه مدل 2016 آن پیش روی ماست و دو مدل هیبریدی آن موجود است، می توان گفت کـه مورانو کمی بهتر شده است.

 

برای کسانی کـه زیاد رانندگی می کنند یا خودشان را جنگجویان جاده بـه حساب می آورند، مورانو هیبرید می‌تواند صرفه جویی مناسبی در بخش هزینه سوخت برای آنها ایجاد کند. مزایای حاصل از این صرفه جویی زیاد نیست اما چندان هم بد نیست. علاوه بر این، هر دو مدل بـه خوبی بـه یک پکیج اختیاری مجهز هستند،

 

این بدین معنی است کـه تا حد ممکن مدل استاندارد آن بـه مدل فول آپشن نزدیک شده بـه طوری‌كه شما بتوانید بخرید.با توجه بـه موارد گفته شده، مورانو هیبرید می تواند تحول بزرگی در بخش مربوط بـه خود ایجاد کند و اگر بـه دنبال یک خودروی SUV «شاسی بلند» 40 هزار دلاری باشید، چیزی بیش از انتظارات شما است.

 

نکات مثبت

مصرف سوخت مناسب
عدم اتلاف فضای داخلی

 

نکات منفی

آپشن هـای انتخابی اندک
آپشن هـای رنگ محدود