پارس ناز پورتال

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید 

خودرو چری تیگو هفت در راه ایران است و به زودی در خیابان های ایران باید شاهد رفت و آمد این خودروها باشیم. چری بازار ایران را به نحو خوبی در دست دارد. چری تیگو 7 نام جدیدترین کراس اوور شرکت چینی چری است که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. Chery Tiggo 7 پیش از این با نام کانسپت TX در سال 2012 معرفی شده بود

 

که سپس با جلوپنجره‌ی بزرگتر و چراغ‌های جدید در چین عرضه شد. اکنون قائم مقام شرکت مدیران خودرو از عرضه‌ی چری تیگو 7 در بازار ایران خبر داد. در این مطلب قصد داریم با مشخصات فنی این خودرو آشنا شویم و قیمت فروش آن در بازار را بررسی کنیم.

 

شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده و تولیدکننده‌ی خودروهای چینی چری در ایران پس از عرضه‌ی محصولات جدید ام وی ام 550، اس 110، ایکس 33 اس، چری تیگو 5، آریزو 5 و کراس اوور ایکس 22 در بازار کشور، قصد دارد محصول دیگری از چری به نام تیگو 7 را روانه‌ی بازار ایران کند. این کراس اوور از لحاظ ابعاد بسیار شبیه به تیگو 5 بوده و تنها 7 سانتی‌متر کوتاه‌تر از آن است. همچنین فاصله‌ی محوری آن نیز 6 سانتی‌متر بیشتر شده است.

 

شرکت خودروسازی چینی Chery به طور جدی قصد دارد تا جایگاه خود را در صنعت خودروی چین بهبود ببخشد. به همین دلیل این کمپانی، حضور پررنگی را در نمایشگاه پکن داشته و شاسی بلند جدید و متحول شده‌ی خود را با نام تیگو 7 در این رویداد به نمایش گذاشت. به طور کلی، طراحی ظاهری تیگو 7 قابل قبول است و نوارهای کناری به همراه پوشش‌ کرومی

 

در اطراف پنجره‌ها، ظاهر زیبایی را به این خودرو بخشیده است. در واقع Tiggo 7 بنیان‌گذار سبک جدید طراحی چری است که مشتریان جوان و عاشقان هیجان را جذب خود می‌کند.

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

طراحی ظاهری چری Tiggo 7

چری تیگو 7 در ظاهر بیرونی از طراحی مدرن و متفاوتی برخوردار است که آن هم طبق زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفت. در قسمت جلوی ماشین، چراغ‌های بومرنگ‌شکل و جلوپنجره‌ی ذوزنقه‌ای قرار گرفته‌اند که طراحی هماهنگی با چراغ‌ها دارد. یک زه کرومی نیز از میان جلوپنجره رد شده و به زیر چراغ‌ها کشیده شده است.

 

در مجموع در قسمت جلویی تیگو 7 اثری از کپی‌برداری مشاهده‌‌ نمی‌شود اما در قسمت عقب آن، تاثیرپذیری از نسل جدید کیا اسپورتیج کاملا مشهود است.

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

اما در داخل کابین شاهد طراحی نسبتا ساده‌ای هستیم. البته در برخی تیپ‌ها سعی شده تا با تریم دو رنگ داشبورد، کمی از این سادگی کاسته شود. یک نمایشگر بزرگ هم در وسط داشبورد جای گرفته که زیر آن یک زه ضخیم در تریم دو رنگ طراحی شده و در دو طرف آن، دریچه‌های تهویه قرار دارد. علاوه بر آن، غربیلک فرمان هم فرم زیبا و اسپرتی دارد.

 

در کل، چری تیگو 7 از طراحی داخلی و خارجی خوب و زیبایی برخوردار است که برای شرکتی چون چری بسیار قابل قبول محسوب می‌شود. در این میان چیزی که بیشتر نظرها را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های جلو و عقب زیبا و برآمدگی‌های صندوق عقب است.

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

توان موتوری چری تیگو 7

Tiggo 7 در بازار چین با دو پیشرانه‌ عرضه می‌شود؛ یکی 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر و دیگری 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 2 لیتر، قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن متر. بر اساس شنیده‌ها، چری تیگو 7 در ایران با پیشرانه‌ی 2 لیتری تنفس طبیعی عرضه خواهد شد. همچنین برای این موتور تنها یک گیربکس 7 سرعته‌ی CVT ارائه می‌شود.

 

تیگو 7 دو لیتری 1432 کیلوگرم وزن دارد که تقریبا 100 کیلوگرم از مدل اتوماتیک تیگو 5 کمتر است و در همین حال حدود 20 اسب بخار قدرت کمتری هم دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که این پیشرانه‌ی 120 اسب بخاری خیلی مناسب وزن 1432 کیلوگرمی تیگو 7 نیست. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است.

 

نیروی موتور هم مانند تمام کراس اوورهای چینی فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین گفته می‌شود که چری در آینده‌ی نزدیک قصد دارد تا مدل هیبریدی این خودرو را نیز روانه‌ی بازار کند.

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

چری تیگو 7 مانند تیگو 5، کراس اوور نسبتا کاملی بوده و از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار است. از جمله تجهیزات این خودروی چینی می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی، سانروف پانوراما، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، حالات رانندگی مختلف، سیستم صوتی با پورت USB و 6 بلندگو، صفحه نمایش 9 اینچ لمسی

 

با GPS و بلوتوث، کامپیوتر سفری 4.8 اینچی، دی‌وی‌دی پلیر، ایربگ‌های جلو و جانبی، دوربین دید 360 درجه و تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای اشاره کرد.قائم مقام مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در مورد ورود خودروی چری تیگو 7 به بازار ایران اعلام کرد که در راستای برنامه‌ی مشخص، تلاش می‌شود تا تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت محصولات شرکت به حداقل برسد.

 

به گفته‌ی وی، تغییر نرخ ارز فقط دغدغه‌ی شرکت مدیران خودرو نیست و در حال حاضر تمام خودروسازان با این مشکل مواجه هستند.

خودرو Chery Tiggo 7 را به زودی در ایران ببینید

این مسئول شرکت مدیران خودرو در ادامه افزود:استراتژی شرکت مدیران خودرو، عرضه‌ی محصولات باکیفیت به بازار ایران و متناسب با نیاز و خواست مشتریان است و بر همین اساس در آینده نیز تولیدات جدید وارد بازار کشور خواهد شد. خودروی چری تیگو 7 نیز از جمله محصولاتی است که موفق به کسب استانداردهای اروپایی شده و در کشور

 

چین هم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به همین جهت تصمیم گرفته شد تا این خودرو به زودی به بازار ایران معرفی شود و پیش‌بینی شده که در کشور ما نیز با تقاضای بالایی مواجه شود.

 

قیمت احتمالی خودروی چری تیگو 7

نسخه‌ی 2 لیتری تیگو 7 در چین در دو تیپ مختلف عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها 16 هزار و 700 دلار و دیگری 17 هزار و 800 دلار قیمت دارد. در واقع این کراس اوور چینی، گران‌ترین شاسی بلند چری بوده و 30 درصد گران‌تر از خودروی تیگو 5 است. با این حساب احتمالا تیگو 7 با قیمتی بین 95 تا 110 میلیون تومان در ایران عرضه خواهد شد و رقبایی همچون رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و BYD S6 را در برابر خود می‌بیند.