پارس ناز پورتال

خودرو میتسوبیشی ASX به ایران خواهد آمد

خودرو میتسوبیشی ASX به ایران خواهد آمد

خودرو میتسوبیشی ASX به ایران خواهد آمد 

شرکت خودروسازی میتسوبیشی از ژاپن قصد دارد تا مدل جدید خودرو را وارد ایران کند که ASX نام دارد و ما در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. چندی پیش تصاویری از حمل خودروی میتسوبیشی ASX فیس لیفت منتشر شد و به نظر می‌رسد که این کراس اوور محبوب ژاپنی به زودی وارد بازار ایران می‌شود.

 

این محصول میتسوبیشی با چهره‌ی قدیمی خود نیز از محبوبیت بسیار زیادی در بازار خودرو برخوردار بود و اینک با ظاهر جدید خود قصد دارد سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. وارد کننده این خودرو به ایران شرکت «آرین موتور» بوده و اخیرا نیز آن را در تهران رونمایی کرده است. در ادامه، قیمت و ویژگی‌های کراس اوور Mitsubishi ASX را بررسی خواهیم کرد.

 

حدود چند هفته پیش، شرکت آرین موتور از میتسوبیشی ASX فیس لیفت رونمایی کرد و قصد دارد در روزهای آتی فروش آن را در ایران آغاز کند. نسخه‌ی جدید این کراس اوور ژاپنی با قیمت171 میلیون و 900 هزار تومان در کشورمان به فروش خواهد رسید. ASXX با قیمت و کیفیت نسبتا مناسب خود می‌تواند رقیب جدی برای خودروهایی مانند هیوندای توسان TLL باشد؛ به ویژه آن که بیشتر رقبای این خودرو، حداقل 20 میلیون گران‌تر از میتسوبیشی ASX هستند.

 

عدم ارائه‌ی خدمات پس از فروش مناسب برای محصولات جدید کره‌ای مانند توسان و اسپورتیج جدید می‌تواند به موفقیت بیشتر کراس اوور ژاپنی کمک کند.

خودرو میتسوبیشی ASX به ایران خواهد آمد

میتسوبیشی ASX فیس لیفت با تفاوت‌های زیادی در بخش طراحی داخلی و خارجی مواجه شده است. ارگونومی کابین خودرو بهتر از قبل شده و گرم‌کن صندلی‌ها نیز به پایین سیستم تهویه آمده است. در نمای ظاهری خودرو نیز شاهد طراحی به‌روزتری هستیم که می‌تواند مشتریان بیشتری به خصوص جوانان را به سوی خود بکشاند.

 

 به گزارش پارس ناز در واقع خطوط طراحی جدید شرکت میتسوبیشی به خوبی در نسخه‌ی جدید ASX به چشم می‌خورد و کروم‌کاری‌های روی بدنه، مشتریان سخت‌پسند را نیز راضی نگه می‌دارد. علاوه بر آن، رینگ‌های تراش خورده، ظاهر خودرو را به مراتب جذاب‌تر از گذشته کرده است.

 

شاید بسیاری از مشتریان تصور کنند که خودروهای کره‌ای از امکانات و کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما با نگاه دقیق‌تر به میتسوبیشی ASX می‌توان فهمید که این کراس اوور دو دیفرانسیل ژاپنی با قیمت کمتر از 175 میلیون تومان بسیار ایمن‌تر و قدرتمندتر از رقبای کره‌ای است.

 

ASXX از 77 کیسه هوا از جمله برای زانوی راننده بهره می‌برد. کامپیوتر سفری، سقف شیشه‌ای با نورپردازی، سنسور نور و باران، چراغ‌شوی و نور زنون، رینگ 18 اینچی، صندلی برقی راننده با تنظیم در 8 حالت مختلف، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، مانیتور و دوربین عقب، سیستم تهویه‌ی اتوماتیک، دنده پشت فرمان، کروز کنترل،

 

سیستم کنترل پایداری الکتریکی، قابلیت انتخاب نوع انتقال قدرت به چرخ‌ها، آینه‌های تاشوی برقی و استارت دکمه‌‌ای از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این خودروی توانمند است.

خودرو میتسوبیشی ASX به ایران خواهد آمد

میتسوبیشی ASX از پیشرانه‌ی 2 لیتری MIVEC با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 199 نیوتن‌متر استفاده می‌کند که قدرت تولید شده توسط آن از طریق جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده‌ی مرتبه‌ای از پشت فرمان به چرخ‌ها منتقل می‌شود.همچنین راننده می‌تواند نوع انتقال قدرت خودرو را با استفاده از یک کلید در پایین دسته دنده در حالت‌های مختلف تنظیم کند.

 

علاوه بر آن، ASX قادر است تا سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در کمتر از 10 ثانیه طی کند. در ادامه می‌توانید مشخصات فنی کراس اوور جدید ژاپنی را در جدول زیر مشاهده کنید.

سیستم انتقال قدرتچهار چرخ متحرک 4WD
موتورMIVEC 2.0
حجم موتور2 لیتر
تعداد سیلندر4
آرایش سیلندرهاخطی
تعداد سوپاپ16
حداکثر قدرت147 با 6 هزار دور در دقیقه
گشتاور199 نیوتن‌متر
جعبه دنده6 سرعته خودکار ضریب پیوسته CVT
نوع فرمانکمکی برقی
نوع تعلیق جلومک فرسون استرات
نوع تعلیق عقبمولتی لینک
ترمز جلودیسکی تهویه شونده
ترمز عقبدیسکی ساده
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع)4.35 متر/ 1.77 متر/ 1.63 متر
فاصله‌ی بین دو محور2.67 متر
فاصله‌ی کف خودرو از سطح زمین195 میلی‌متر
حجم باک60 لیتر
وزن خالص خودرو1415 کیلوگرم