پارس ناز پورتال

خودروی برقی Dendrobium سلطان جدید جاده ها

خودروی برقی Dendrobium سلطان جدید جاده ها

خودروی برقی Dendrobium سلطان جدید جاده ها 

از کشور سنگاپور این خودروی برقی را به شما معرفی می کنیم که در نوع خود بی نظیر است و ظاهر بسیار زیبایی هم دارد. این روزها خودروهای الکتریکی بسیار زیادی توسط کمپانی‌های فعال در این زمینه معرفی می‌شوند که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

اما امروز شاهد معرفی ابر خودروی الکتریکی Dendrobium از دل کشور سنگاپور، به عنوان اولین ابر خودروی ملی آنها هستیم. شرکت Vanda Electric مسئول توسعه این پروژه جاه‌طلبانه بوده و قصد دارد اولین اتومبیل خود را با موتور 1500 اسب بخاری و گشتاور 4000 نیوتون بر متری به میدان بفرستد.

 

چهار موتور الکتریکی و قدرتمند این خودرو نیز باعث شده تا Dendrobium بتواند تنها در مدت زمان 2.6 ثانیه، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.انتظار می‌رود بتوانیم نمونه اولیه از ابر خودروی الکتریکی Dendrobium را که با سرمایه 7.3 میلیون دلار در حال تولید است، در نمایشگاه خودرو ژنو 2017 مشاهده کنیم.

 

همچنین نام این محصول جدید، از یک نوع گیاه ارکیده سنگاپوری به اسم “دندروبیوم” گرفته شده است.در مورد عملکرد این خودرو، باید اشاره کنیم که به صورت کلی اتومبیل‌های الکتریکی می‌توانند کارایی بالاتری نسبت به خودروهای بنزینی داشته باشند. دلیل این موضوع نیز چیزی نیست جز بهینه‌سازی در سطوح مختلف انرژی که شاید هرگز برای خودروهای بنزینی امکان‌پذیر نباشد.

 

علاوه بر این، مهندسین می‌توانند میزان قدرت و گشتاور خودروهای الکتریکی را به هر نسبتی که می‌خواهند، تنظیم کنند. به همین جهت رسیدن به قدرت و گشتاورهای بالاتر یا پایین آوردن میزان آنها نمی‌تواند کار چندان چالش برانگیزی باشد.اما بهتر است کمی هم در مورد شرکت Vanda Electric که مسئولیت ساخت ابر خودروی الکتریکی Dendrobium را بر عهده صحبت کنیم.

 

این کمپانی کوچک، از مرکز تحقیقات و نوآوری ونگ فونگ (WFRIC) که در سال 2013 و به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت دایر شد، سر در آورده و مسئولیت ساخت اولین ابرخودروی الکتریکی کشور سنگاپور را نیز بر عهده دارد.

 

فعالیت این شرکت نیز با کمپانی مادر خود، ونگ فونگ (Wong Fong) که در زمینه تولیدات جرثقیل‌ها، کامیون‌ها و خودروهای سنگین تخصص دارد، کاملا متفاوت خواهد بود.

 

خودروی برقی Dendrobium سلطان جدید جاده ها

ابر خودروی الکتریکی Dendrobium با مجهز شدن به 4 موتور الکتریکی و باتری‌هایی با ظرفیت 90 تا 100 کیلووات ساعت، می‌تواند با یک بار شارژ شدن، مسافتی به اندازه 400 کیلومتر (249 مایل) را طی کند که به گزارش پارس ناز  این میزان با 8 بار طی کردن کشور سنگاپور برابر است! حداکثر سرعت این خودرو نیز 400 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

بدون شک این ابر خودرو با توانایی بسیار بالایی که دارد، می‌تواند بسیاری از ابر خودروهای مشهور و بزرگ را به چالش بکشد.مهندسین Vanda Electric، این خودرو را با بهره‌گیری از زبان طراحی شرکت انگلستانی EPTA خلق کرده‌اند و در نهایت محصولی با بدنه‌ای از ترکیب آلومینیوم و کربن را پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

 

ظاهر چشم‌نواز این خودرو در کنار دریچه‌های هوای ورودی جلویی که در پایین‌ترین بخش ممکن قرار دارند، شکل خاصی را به خودرو بخشیده و قسمت پشتی نیز با طراحی باز و و جذابی که دارد، می‌تواند یادآور سیستم آیرودینامیکی این خودرو باشد.

 

ابر خودروی الکتریکی Dendrobium قرار است یکی از بهترین محصولاتی باشد که از دل کشوری آسیایی بیرون می‌آید. احتمالا همکاری شرکت مشهور و بزرگ Williams Advanced Engineering که در زمینه خودروهای فرمول یک فعالیت دارد، و البته هزینه 7.3 میلیون دلاری برای توسعه آن، ارزش انتظار تا سال آینده و نمایشگاه خودرو ژنو را داشته باشد.

 

با اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه رسمی و قیمت نهایی دندروبیوم در دست نیست، اما سازندگان اعلام کرده‌اند تنها 10 دستگاه از این ابر خودرو الکتریکی تولید خواهد شد.اگر محصولی که VE به دنبال توسعه آن است، بدون هیچ مشکلی ساخته شود، می‌توانیم شاهد تولید اولین خودرویی باشیم که قدرت موتور آن با ابر خودروی بوگاتی کایرون برابری می‌کند.

 

گجت نیوز