پارس ناز پورتال

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

خودروهای هیبریدی هرسال نسبت بـه سال گذشته پرطرفدارتر و عمومی تر میشوند و پیش بینی میشود تمام دنیا را فرا بگیرند. ماشین هـای برقی در واقع آینده صنعت حمل و نقل پایدار محسوب میشوند اما تا قبل از رسیدن بـه آن نقطه، ماشین هـای هیبریدی این نقش را بر عهده می گیرند.

 

ماشین هـای برقی از سوخت پاک استفاده می کنند و خیلی سریع هستند اما در قیاس با همتایان خود با سوخت فسیلی مسافت کمتری را طی میکنند و دقیقا بـه همین خاطر ماشین هـای هیبریدی ظهور کردند. این ماشین ها در واقع ترکیبی از بهترین ماشینهای با سوخت پاک با ماشین هـای قدیمی بنزینی هستند تا وقتی کـه باتری لیتیوم یونی ماشین تمام می شود، بتوانند بـه حرکت خود ادامه دهند.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

بـه همان سرعت کـه تکنولوژی ساخت ماشین هـای هیبریدی ارزان تر میشود افزایش تقاضا برای این نوع ماشین ها در بازار هم دیده میشود.اما کدام ماشین را باید بخریم ؟در این پست لیستی از بهترین ماشین هـای هیبریدی موجود در بازار را برای شـما گرد آوری کرده ایم :

 

1. ولوو XC90 T80 «قیمت پایه 60455 یورو»

در سال گذشته ما این ماشین را امتحان کردیم و بـه این نتیجه رسیدیم کـه سوار بر یکی از بهترین SUV هـای موجود در بازار شده ایم. جای تعجبی وجود ندارد کـه ولوو تکنولوژی پیشرفته خود را بـه صورت خاصی در این مدل قرار داده است و موتور محرک بزرگ دو قلوی T8 ی را در این خودرو تعبیه کرده است.

 

علاوه بر موتورهای توربوشارژ و سوپرشارژی 320 اسب بخاری بـه کار رفته در این ماشین، شاهد اضافه شدن یک موتور الکتریکی با قدرت 87 اسب بخار در این خودرو هستیم. در نتیجه با این مشخصات در حالت Power این ماشین قادر است ظرف 5.3 ثانیه بـه شتاب 60 مایل بر ساعت برسد. اما اگر ماشین را در وضعیت اقتصادی «Eco mode» قرار دهید در مصرف سوخت کاهش چشمگیری خواهیم داشت.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

2. تویوتا پریوس «قیمت پایه 23395 یورو»

این ماشین در سال 1997 بـه بازار عرضه شد و با کمی اقماض میتوان گفت یکی از پیشگامان عرصه ماشین هـای هیبریدی بوده استو در حال حاضر نیز همچنان محبوب ترین ماشین حیبریدی در جاده ها محسوب میشود: اگر در روزهای گذشته برای گرفتن تاکسی از شرکت اوبر«Uber» درخواست ماشین کرده باشید احتمالا این شانس را داشته اید کـه سوار بر تویوتا پریوس شوید.

 

در سال جاری، تویوتا در شکل ظاهری پرچمدار هیبریدی خود کمی تغییرات ایجاد کرد و بهبود خوبینیز در مصرف ساخت آن بـه وجود آورد تا جایی کـه مصرف سوخت آن بـه 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر رسید. اگر پریوس تمام برقی«PHEV» را بـه مدل هـای هیبریدی ترجیح می دهید شـما بسیار خوش شانس هستید چرا کـه این مدل از پریوس امسال در نمایشگاه ماشین نیویورک رونمایی خواهد شد.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

3. آئودی A3 e-tron «قیمت پایه 35690»

این مدل از آئودی در واقع یکی از بهترین هاچبک هـای ورزشی موجود در بازار است و این ماشین همه ی ی مشخصات یک ماشین هیبریدی کامل را دارد و علاوه بر آن، یک TFSI 1.4 لیتری نیز بـه موتور برقی آن اضافه کرده است.همه ی ی این موارد باعث شده است کـه آئودی A3 e-tron بـه یکی از بهترین ماشین هـای هیبریدی جهان تبدیل شود

 

و تنها 37 گرم در یک کیلومتر دی اکسید کربن از آن خارج میشود و قابلیت طی مسافت 100 کیلومتر را تنها با 1.6 لیتر بنزین را دارد.بـه محض سوار شدن در این ماشین حسی بـه شـما دست می دهد کـه سوار بر همان چیزی شده اید کـه انتظارش را داشته اید؛ این مدل از حالت اقتصادی نیز بهره میبرد کـه راندن این خودرو در این حالت از لحاظ مالی برای صاحب آن بسیار مقرون بـه صرفه است.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

4.فولکس واگن گلف GTE «قیمت پایه 33755 یورو»

گلف یکی از مدل هـای ماندگار و بـه یاد ماندنی در تاریخ فولکس واگن بـه شمار می‌رود، بنابراین بسیار مهم بود تا فولکس واگن نمونه ای از گلف هیبریدی هاچبک را بـه ویترین مدل هـای ماشین هـای خود اضافه کند. از نمای بیرونی، گلف GTE مثل دیگر مدل هـای گلف بـه نظر می رسد اما در باطن این مدل،

 

یک موتور برقی با قدرت 101 اسب بخار بـه علاوه یک موتور سنتی و کلاسیک بنزینی با قدرت 148 اسب بخار کـه میزان مصرفی معادل 1.4 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد تعبیه شده است.اگر چه این مدل بـه ظرافت مدل گلف GTI نیست اما GTE عملکرد فوق العاده ای در جاده هـای تیپ B از خود نشان میدهد

 

و از آن بهتر در جاده هـای مخصوص موتور سواری نیز درخشان ظاهر می شود.مسئولین فولکس واگن مدعی هستند کـه GTE در استفاده ترکیبی از موتورهای بنزینی و برقی قادر است 100 کلیومتر را تنها با مصرف 6.8 لیتر طی کند.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

5.لکسوس GS 450h «قیمت پایه 49995 یورو»

این مدل از لکسوس ادامه دهنده سبک ماشین هـای هیبریدی است. زوایای تند بیرونی این ماشین ما را بـه یاد کوپه هـای زیبا می اندازد و ورق بـه کار رفته در ساخت بدنه نیز دقیقا این موضوع را تایید می کند.با توجه بـه موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری و قدرت بالای موتور برقی آن،

 

میتوان ظرف 5.9 ثانیه بـه سرعت 62 مایل بر ساعت رسید. اما پیشنهاد میشود کـه مصرف سوخت این ماشین را در حالت اقتصادی قرار دهید تا مجبور نشوید برای مخارج آن هزینه زیادی صرف کنید.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

6. مرسدس هیبریدی C350 «قیمت پایه 37600 یورو»

مرسدی C3550 اولین محصول کمپانی در زمینه تولید ماشین هـای هیبریدی نیست اما میتوان گفت بهترین ماشین هیبریدی این برند معروف آلمانی است.  بـه گزارش پارس ناز این ماشین از یک موتور سنتی با قدرت 208 اسب بخار و یک موتور برقی با قدرت 80 اسب بخار بهره می برد.

 

مدل C50 سالن مرسدس قادر است ظرف 5.9 ثانیه بـه سرعت 60 مایل بر ساعت برسد و مدل C50 estate از همین محصول قادر است ظرف 6.2 ثانیه بـه این سرعت دست یابد.C35 از حالت اقتصادی هم بهره میبرد کـه تنها با صرف 2.1 لیتر می تواند 100 کیلومتر را طی کند.

 

در حالت اقتصادی این مدل از مرسدس از یک شتاب دهنده لمسی بهر همی برد کـه وقتی در حال تخته گاز رفتن هستید سرعت شـما را کم میکند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس

7. BMW i3 Range Extender «قیمت پایه 34134 یورو»

ما این مدل از BMW را در زمره بهترین ماشین هـای برقی جهان نیز لیست کرده بودیم اما این مدل در نسخه هیبریدی نیز عرضه شده است.این مدل از BMW یک موتور کوچک دو سیلندر 650 سی سی را بـه مدل برقی اضافه کرده است و وقتی باتری ماشین بـه حد 3.5 درصد برسد

 

این موتور شروع بـه کار میکند.بـه طور شگفت انگیزی این موتور بـه چرخها قدرت نمی دهداما بـه عنوان ژنراتوری برای باتری هـای i3 عمل میکند.مسافتی کـه با i3 میتوانید طی کنید دوبرابر شده و بـه حدود 190 مایل رسیده است اما استفاده از این امکان برای شـما 3150 یورو هزینه اضافی در بر دارد. اگر بـه این مدل از bmw علاقه مند شده اید، بنا بر گزارشات BMW قصد دارد مدل جدیدی از i3 را در اوایل ژوئن بـه بازار عرضه کند.

خودروهای عالی هیبریدی امسال را ببینید +عکس