پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

اگر خواب کافی و مناسب داشته باشید

اگر خواب کافی و مناسب داشته باشید

اگر خواب کافی و مناسب داشته باشید 

خواب کافی در تامین انرژی روزانه ما نقش دارد و اگر شب ها دیر بخوابیم و صبح ها هم دیر بیدار شویم برای بدن ما خوب نخواهد بود. خواب منظم و به اندازه چه تاثیراتی روی سلامتی ما دارد علت تاکید پزشکان در این زمینه چیست خواب مناسب در چه زمینه هایی اثرگذار و دخیل دارد.

 

بسیاری از متخصصان خواب بر این باورند که تقریبا همه مردم به حداقل ۷ ساعت و نیم خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. این معیاری خوب برای متوسط افراد است.تحقیقات به وضوح نشان داده است که خواب کافی به انجام بهتر فعالیت های ذهنی کمک می کند. در اینجا شش مزیت خواب کافی شبانه بیشتر معرفی شده است:

 

پیشگیری از سرماخوردگی
طبق مطالعات، اگر شما جزو افرادی باشید که در شبانه روز کمتر از ۵ ساعت خواب دریافت می کنید، بیشتر دچار عفونت هایی مانند سرماخوردگی می شوید. و این در حالی است که خواب کافی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با این بیماری ها تقویت می کند.

 

بهبود فعالیت بدنی
همانطور که بارها گفته شده، ورزش منظم و فعالیت بدنی شما را در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند. در مقابل تحقیقات نشان داده است که محرومیت از خواب انجام فعالیت های بدنی را دشوار می کند و شما در این شرایط سراغ ورزش های با شدت کمتر و زمان کوتاه تر خواهید رفت.

 

تنظیم هورمون های مرتبط با اشتها: بدن شما تحت تاثیر هورمون های گرسنگی و احساس سیری است؛ گرلین، لپتین و انسولین. زمانی که شما دچار محرومیت از خواب هستید، هومون های گرسنگی در بدن افزایش می یابد و هورمون لپتین که هورمون عدم اشتها است، کاهش می یابد در نتیجه شما بیشتر سراغ مواد غذایی با کالری بالا و نشاسته ای می روید.

 

جلوگیری از میگرن: در میان عوامل شناسایی شده به عنوان آغازگر میگرن، کم خوابی، محرومیت از خواب و خستگی شناخته شده است. در عوض تجربه ۸ ساعت خواب خوب شبانه کاملا اثر معکوس دارد. به شرط این که هنگامی که در بستر هستید، موزیک گوش ندهید، ۴ ساعت قبل از خواب پیزی نخورید و ۲ ساعت قبل از خواب چیزی ننوشید، ضمن این که سر ساعت معین به رختخواب بروید.

 

کنترل قند خون
بر طبق نتایج تحقیقات خواب کمتر از ۶ ساعت در بیشتر شب ها، احتمال افزایش قند خون را ۳ برابر می کند. به اعتقاد محققان هلندی، حتی یک شب بی خوابی نیز منجر به ایجاد تداخلاتی در توانایی بدن انسان برای استفاده از انسولین و در نتیجه تنظیم گلوکز می شود.

 

مبارزه با چاقی
تحقیقات زیادی ارتباط بین چاقی و خواب ناکافی را در کودکان و بزرگسالان نشان داده اند و این احتمالا به عوامل زیادی مرتبط است. یک نظریه بر این است که اگر شما کم بخوابید، کمتر به سراغ ورزش می روید و غذاهای با حجم و کالری بالا را انتخاب می کنید. احتمال دیگر این است که محرومیت از خواب باعث کاهش سوخت و ساز بدن و میل شدید به غذا می شود.

 

شروع یک برنامه منظم خواب، اضافه کردن ورزش به برنامه های روزانه، کاهش مصرف کافئین در بعد از ظهر، اجتناب از الکل و سیگار، و در صورت نیاز مراجعه به متخصص اختلالات خواب، می تواند در صورتی که مبتلا به محرومیت از خواب هستید، مفید باشد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ