پارس ناز پورتال

خطر چاقی در مردان بیشتر از زنان است

مجموعه : رژیم و تغذیه
خطر چاقی در مردان بیشتر از زنان است

خطر چاقی در مردان بیشتر از زنان است 

البته چاقی کلا خطرناک است و اصلا برای نه مرد و نه زن پیشنهاد نمی شود اما خطر چاقی در مردان عواقب زیانبارتری دارد. در مطالعه حدود ۴ میلیون مرد و زن در سراسر جهان مشخص شد ریسک مرگ قبل از سن ۷۰ سالگی برای مردان با وزن عادی ۱۹ درصد و برای زنان ۱۱ درصد است.

 

اما این ریسک برای مردان و زنان چاق به ترتیب تا ۳۰ و ۱۵ درصد افزایش می یابد. طبق گزارش محققان ریسک افزایش یافته برای مردان ۱۱ درصد و برای زنان ۴ درصد است.

 

ریچارد پتو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آکسفورد انگلستان، در این مورد می گوید: «چاقی بعد از سیگار، دومین عامل مرگ زودهنگام تلقی می شود. اگر شما می توانید ۱۰ درصد از وزن تان را کاهش دهید در حقیقت در زنان ۱۰ درصد از ریسک مرگ قبل از ۷۰ سالگی و در مردان ۲۰ درصد از این خطر کاسته شده است.»

 

به گفته محققان، هنوز علت مرگ بیشتر مردان چاق نسبت به زنان چاق مشخص نیست. اما مطالعات قبلی نشان داده اند که مردان چاق بیش از زنان مبتلا به مقاومت انسولین، افزایش چربی کبدی و دیابت می شوند.

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۱.۳ میلیارد فرد بزرگسال در جهان دارای اضافه وزن بوده و بیش از ۶۰۰ میلیون چاق هستند. به گفته محققان، چاقی ارتباط قوی ای با بیماری قلبی، سکته، دیابت و سرطان دارد.