پارس ناز پورتال

خبر جنجالی عروسی پسر 12 ساله و دختر 11 ساله

خبر جنجالی عروسی پسر 12 ساله و دختر 11 ساله

خبر جنجالی عروسی پسر 12 ساله و دختر 11 ساله 

خبری که در مصر جنجالی شد. خانواده ها دست به کار شدند و پسر 12 ساله را به عقد دختر 11 درآوردند تا صدای سازمان های حقوق کودکان بلند شود. نامزدی پسر ۱۲ ساله با دختر عموی ۱۱ ساله اش در مصر، مردم این شهر را شوکه کرد تا جایی که صدای رییس مرکز کمک های حقوقی زنان نیز به صدا در آمد.

 

اعلام نامزدی پسر ۱۲ ساله مصری با دختر عموی ۱۱ ساله‌اش در جریان برگزاری جشن عروسی برادر بزرگتر پسربچه باعث شوک میهمانان شد.«عمر» ۱۲ ساله – داماد کوچک – پس ازاعلام رسمی نامزدی‌اش گفت: بسیار خوشحالم که در آینده‌ای نه چندان دور با دخترعمویم «غرام» ازدواج خواهم کرد.

 

پدر عمر به خبرنگاران گفت که هیچ مشکلی درباره این وصلت دیده نمی‌شود. به همین خاطردر عروسی پسر بزرگترم تصمیم گرفتم نامزدی پسرکوچکترم را هم اعلام کنم.این در حالی است که براساس قوانین مصر ازدواج زیر سن قانونی ۱۸ سال ممنوع است.در پی انتشار این خبر که واکنش‌های زیادی درمیان مردم مصر و رسانه‌ها داشت،

 

 به گزارش پارس ناز رئیس مرکز کمک‌های حقوقی زنان اعلام کرد: در این ارتباط شکایتی تنظیم خواهد شد و موضوع را از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد، چراکه ازدواج دختران در این سن فرصت برابری با مردان از جمله تحصیل و حضور در عرصه‌های اجتماعی را از آنان خواهد گرفت.از سوی دیگر پدر «عمر» گفته: پسرش و دختربرادرش به یکدیگر علاقه‌مند هستند و پس از رسیدن به سن قانونی ازدواج خواهند کرد.

خبر جنجالی عروسی پسر 12 ساله و دختر 11 ساله