پارس ناز پورتال

خالکوبی چه بلایی بر سر پوست می آورد؟

خالکوبی چه بلایی بر سر پوست می آورد؟

خالکوبی چه بلایی بر سر پوست می آورد؟ 

خالکوبی بر روی اعضای مختلف بدن جذابیت هایی دارد و زیبایی را برای ما به همراه خواهد داشت اما به ضرر از دست رفتن سلامتی پوست نمی ارزد. بسیاری از مردم علاقه زیادی به خالکوبی دارند و برخی هم به خاطر زیبایی دست به انجام خالکوبی های مختلف می زنند.

 

اگرچه ممکن است خالکوبی در شرایط کاملا بهداشتی خطرآفرین نباشد و تنها پشیمان شدن فرد از خالکوبی انجام شده، عذاب آور باشد، این کار در وضعیت غیربهداشتی مشکلات سلامتی گوناگونی به وجود آورده است.

 

خالکوبی و عفونت پوستی

برای خالکوبی باید از دستگاه ها و تفنگ های تاتو استفاده کرد. این دستگاه شبیه چرخ خیاطی است و سوزن های متفاوتی دارد.هر سوزن به بخش بیرونی پوست نفوذ می کند و درون غشاء میان پوستی، جوهر می ریزد. در واقع با این کار در مهم ترین لایه دفاعی پوست، شکافی ایجاد می شود که می تواند مشکلات بسیاری به وجود آورد.

 

وقتی بدن با جسمی مانند رنگدانه های مربوط به خالکوبی مواجه می شود، آن را خارجی در نظر می گیرد و اطراف آن جسم، غده های دردناکی که تومورهای ملتهب هستند، ایجاد می کند.

 

مشکل دیگری که ممکن است به وجود آورد، کلوئید است. کلوئید نوعی جوش است که بر اثر پرسازی بافت کلاژن در محل زخم های پوست و یا شکاف های جراحی تولید می شود و درنتیجه بیش از حد پدیده ترمیم زخم به وجود می آید.

 

اگر فردی به این نوع جوش ها مستعد باشد، خالکوبی وضعیت او را بدتر می کند. از طرفی اگر ابزارهای خالکوبی آلوده باشند، فرد در معرض بیماری هایی مانند هپاتیت های C و B، کزاز و ایدز قرار می گیرد.

خالکوبی چه بلایی بر سر پوست می آورد؟

خالکوبی و حساسیت

بر اثر خالکوبی دچار حساسیت شدن، البته تقصیر کسی که خالکوبی می کند نیست، بلکه برخی از افراد به جوهرهای مورد استفاده در خالکوبی حساسیت دارند و ممکن است این حساسیت تا مدتی طولانی در آنها باقی بماند.البته استفاده از جوهرهای غیرمجاز نیز ممکن است، فرد را دچار حساسیت کند.

 

همچنین فلزات سنگین موجود در رنگ‌های خالکوبی شامل کبالت، سلنیوم، کروم، آنتیموان، آرسنیک، باریم، کادمیوم، سرب، جیوه، قلع، روی، محلول مس و نیکل برای سلامتی انسان مضر هستند.

 

اثری دایمی خالکوبی

جذابیت خالکوبی ها همیشه دایمی نیستند و بسیار مواقع پیش آمده که فرد از خالکوبی های خود دلزده می شود و متاسفانه باید گفت که پاک کردن بیشتر خالکوبی ها، دردسرساز است.گاهی جراحی های زیبایی هم نمی توانند در از بین بردن طرح ها چندان موثر باشند.

 

همچنین اثرات مختلف روی پوست، مانند خراشیده شدن و یا اثر بارداری روی پوست می تواند، طرح زیبای خالکوبی روی بدن را به طرحی بسیار زشت تبدیل کند و یا با مسن شدن و چروک شدن پوست، خالکوبی ها ظاهر بسیار ناخوشایندی پیدا می کنند.

 

البته امروز روش های گوناگونی با لیزر برای برداشتن خالکوبی ها وجود دارد، اما تمام آنها برای همه افراد نتیجه یکسانی ندارند.

 

خالکوبی های موقت

اگر عاشق خالکوبی هستید و نمی توانید در برابر وسوسه اش مقاومت کنید، بنابراین از خالکوبی های موقتی استفاده کنید. آنها در واقع مانند برچسب بوده و با استفاده از یک لایه نخی مرطوب، طرح ها را به بدن می چسبانند و به مدت چند روز دوام دارند.

 

از حنا هم می توان به عنوان انجام طرح های خالکوبی استفاده کرد و خوشبختانه دایمی هم نیست.